abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221414405
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 16:50 schreef Tengano het volgende:

[..]
Van je vrienden moet je het hebben...

Dit incident is nog steeds vaag as fuck.
Het is gewoon een beef tussen 2 postcodes wss uit Rotterdam, in de drill scene heb je van die groepjes die naar dit soort evenementen gaan om te laten zien hoe hood ze zijn. Beetje flexen met de glocks en stacks met zwart geld.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  donderdag 23 juli 2026 @ 18:09:13 #27
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221414416
edit

[ Bericht 25% gewijzigd door Tengano op 23-07-2026 18:33:36 ]
pi_221414432
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 16:13 schreef ootjekatootje het volgende:
NIJMEGEN - Nog zeker zes vrienden en het 16-jarige broertje van de in Nijmegen doodgeschoten 18-jarige Jahfairel Frankly zijn nog altijd niet door de politie gehoord. Zij sloegen na de schietpartij dinsdagavond op de vlucht en hebben zich sindsdien niet gemeld. Dat bevestigt advocaat mr. Greg Stolk, die de 18-jarige neef van het slachtoffer bijstond.

Frankly werd dinsdagavond op de Graafseweg in Nijmegen neergeschoten en overleed later in het ziekenhuis. Kort na de schietpartij hield de politie een 18-jarige neef van het slachtoffer aan. Die werd een dag later vrijgelaten nadat bleek dat hij geen verdachte was. Volgens Stolk zijn de gevluchte jongens nog altijd niet gehoord. Hij roept de jongens op zich alsnog te melden.

Volgens Stolk waren Jahfairel, zijn neef, zijn jongere broertje en zes vrienden met twee auto’s vanuit Rotterdam naar de Vierdaagsefeesten gereden. Op het festivalterrein raakten zij elkaar kwijt.

„Ze hadden afgesproken elkaar weer bij de geparkeerde auto’s te ontmoeten. Omdat het feest tegenviel, besloten ze terug te rijden naar Rotterdam om daar bij een toko te eten.” Zijn cliënt liep volgens de advocaat nog even naar het toilet. Toen hij terugkeerde, zag hij iemand op de grond liggen en stonden agenten bij zijn auto. „Hij vroeg wat er aan de hand was en werd direct aangehouden, ook omdat hij de bestuurder van de auto was.”

Volgens Stolk weet zijn cliënt niet waarom zijn neef werd doodgeschoten. „Hij weet alleen dat de anderen na de schietpartij zijn weggerend. De politie weet wie die jongens zijn.” De advocaat zegt geen aanwijzingen te hebben voor een conflict binnen de vriendengroep. „De meesten zijn 16 jaar. Ik heb geen enkele aanwijzing dat er onderling ruzie was.”

De advocaat moest zijn cliënt uiteindelijk vertellen dat het zwaargewonde slachtoffer dat op straat was achtergelaten en later in het ziekenhuis overleed, zijn eigen neef was. „Dat nieuws heeft er behoorlijk ingehakt. Hij is compleet van slag. Hij is inmiddels thuis, maar zal de komende tijd zeker veel steun nodig hebben, onder meer van Slachtofferhulp.”

De politie bevestigt dat de eerder aangehouden neef niet meer in beeld is als verdachte. Volgens woordvoerder José Albers zijn direct na de schietpartij een buurtonderzoek, getuigenverhoren en technisch onderzoek gestart. De politie wil niet reageren op de informatie dat meerdere vrienden van het slachtoffer nog niet zouden zijn gehoord. „Over specifieke operationele informatie doen we geen uitspraken.”

Ook over een auto die kort na de schietpartij in beslag werd genomen, doet de politie geen mededelingen. „Het onderzoek loopt volop met als doel de dader op te sporen en de aanleiding van het schietincident te achterhalen”, aldus Albers.

Bron Telegraaf.

Het is allemaal maar een vaag verhaal.
pi_221414434
Frankly my dear...
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221414574
quote:
Klopjacht op schutter Nijmegen duurt voort
De politie jaagt nog steeds op de dader van de schietpartij in Nijmegen, waarbij de 18-jarige Rotterdammer Jahfairel om het leven kwam. Dat blijkt uit antwoorden van de politie aan deze site.

Het rechercheteam werkt hard om de aanleiding tot het ingrijpende incident duidelijk te krijgen, aldus een politiewoordvoerder. „Daarom hebben rechercheurs de afgelopen dagen al meerdere mogelijke getuigen en betrokkenen gesproken en dat gebeurt ook vandaag en de komende dagen.”

Ze snapt dat er veel vragen leven, maar kan in het belang van het onderzoek nog niet op alle vragen ingaan. „Zorgvuldigheid kost tijd.”

‘Help deze schietpartij op te lossen’
Na de schietpartij werd een 18-jarige Rotterdammer opgepakt, en neef van het slachtoffer. Hij kwam gisteravond vrij en geldt niet langer als verdachte. Zijn advocaat Greg Stolk deed de oproep aan de vrienden van het slachtoffer om de politie bij het onderzoek te helpen.

Zij zouden er na het schieten dinsdagavond vandoor zijn gegaan. „Help deze schietpartij zo snel mogelijk op te lossen”, zegt de Rotterdamse advocaat. „Mijn cliënt heeft ook alles aan de politie verteld wat hij wist, maar hij was net naar het toilet. Daarom heeft hij niets gezien of gehoord.’’

Een bron meldt dat ondertussen dat een ander familielid van het slachtoffer en minstens één vriend naar de politie zijn gestapt. De politiewoordvoerder kan alleen bevestigen dat ‘mensen’ zich hebben gemeld, maar niet of dit de vrienden van het slachtoffer zijn die mogelijk ooggetuige waren van het drama. „Melden kan uiteraard nog steeds als mensen informatie hebben die ons kan helpen in dit onderzoek. Op dit moment wordt alle informatie geduid, zowel sporen, beeldmateriaal van camera’s als wat is verteld.”

Raakten elkaar in de drukte kwijt
Stolk denkt, kijkend naar wat zijn cliënt heeft verteld over de avond, dat er niet binnen de vriendengroep een ruzie is geweest. „Het waren nog heel jonge jongens. Het merendeel was pas 16 jaar. Ze gingen samen naar de Vierdaagsefeesten, maar raakten elkaar in de drukte kwijt. Ze spraken af om bij hun auto’s weer samen te komen. Het idee was om terug naar Rotterdam te rijden en daar nog samen een hapje te eten.’’

De 18-jarige Jahfairel kwam echter nooit meer thuis in Rotterdam. Hij werd rond 22 uur neergeschoten, vermoedelijk bij een van de auto’s waarmee de jongens naar Nijmegen waren gereden. Hij was alleen toen hij op de kruising in de buurt hulp riep. Omstanders en later de hulpdiensten probeerden hem nog te reanimeren, maar hij overleed nog dezelfde avond in het ziekenhuis.

Zondag is er in Rotterdam een stille tocht om het slachtoffer te herdenken. De tocht is ook een protest tegen vuurwapengeweld. Volgens nabestaanden was Jahfairel niet het doelwit van de geloste schoten.
Bron: De Gelderlander
Er hebben zich inmiddels mensen gemeld, alleen wil de politie nog niet zeggen wie die dat zijn. Dat klinkt al weer anders ..
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_221417826
Het was zo'n goede jongen mimimimimimi
  vrijdag 24 juli 2026 @ 16:15:23 #32
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221420726
En gisteravond bij de Matrixx zijn er 9 wapens aangetroffen bij bezoekers...

https://www.gelderlander.(...)tste-avond~a91e1ea4/
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 17:14:32 #33
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221421236
quote:
Bruls over dodelijke schietpartij: ‘Er is geen Nijmegenaar zomaar gaan schieten’

De schietpartij in Nijmegen waarbij eerder deze week een 18-jarige jongeman werd doodgeschoten, was "geen willekeurig geweld", zegt de burgemeester van Nijmegen, Hubert Bruls tegen het ANP.

Er is volgens hem het nodige aan voorafgegaan. „Er is geen Nijmegenaar zomaar gaan schieten.” Verdere details wilde hij niet geven.

Het schietincident gebeurde dinsdagavond rond 22.00 uur aan de Stijn Buysstraat in het centrum van Nijmegen, in de buurt van de Vierdaagsefeesten. Het slachtoffer overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. Volgens de familie van het slachtoffer ging het om zinloos geweld en was de jongen geen doelwit.

https://www.gelderlander.(...)n-schieten~ab3f4627/
Er wordt ook echt helemaal niks vrijgegeven. Weet jij al wat meer? @StateOfMind
  vrijdag 24 juli 2026 @ 17:20:03 #34
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221421323
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 16:15 schreef StateOfMind het volgende:
En gisteravond bij de Matrixx zijn er 9 wapens aangetroffen bij bezoekers...

https://www.gelderlander.(...)tste-avond~a91e1ea4/
Gezellig volk.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 17:35:10 #35
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221421646
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 17:14 schreef Tengano het volgende:

[..]
Er wordt ook echt helemaal niks vrijgegeven. Weet jij al wat meer? @:Stateofmind
Verder niks meer gehoord, maar ik zie die gast ook niet zo vaak.

Maar als je hoort wat Bruls zei, dat het geen willekeurig slachtoffer is, en dat er het nodige aan vooraf is gegaan, dan lijkt dat toch die verhalen lijken te kloppen, op hooguit details na.

https://www.gelderlander.(...)n-schieten~ab3f4627/

-nieuwsbericht stond er al :@

[ Bericht 10% gewijzigd door StateOfMind op 24-07-2026 17:44:19 ]
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 17:44:27 #36
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_221421765
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 17:14 schreef Tengano het volgende:

[..]
Er wordt ook echt helemaal niks vrijgegeven. Weet jij al wat meer? @:Stateofmind
Wat wil ie zeggen?

"Er is geen Nijmegenaar zomaar gaan schieten"
Een Nijmegenaar die volgens hem een goeie reden had om te schieten? (En waarom een wapen mee?)

"Er is geen Nijmegenaar zomaar gaan schieten"
Geen Nijmegenaar, want die schieten niet, en al helemaal niet zomaar? (En waarom een wapen mee?)

Rare uitspraak als ie verder niks wil zeggen, zeg dan niks.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  vrijdag 24 juli 2026 @ 17:51:37 #37
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221421855
De Matrixx heeft de programmering voor vanavond aangepast en alle urban acts gecancelled.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 18:12:28 #38
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221422057
Hebben zijn vrienden zich inmiddels al gemeld? Die waren snel gevlucht toch?
Van zulke vrienden moet je het hebben ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 24 juli 2026 @ 20:00:11 #39
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221422677
https://www.nu.nl/binnenl(...)-zinloos-geweld.html
quote:
De schietpartij in Nijmegen waarbij eerder deze week een achttienjarige man om het leven kwam, was volgens burgemeester Hubert Bruls "geen zinloos geweld".

Eerder deze week sprak Bruls over "fout volk van ver buiten Nijmegen" dat afkwam op het festival Matrixx at the Park in het Hunnerpark, dat woensdagavond werd uitgeroepen tot veiligheidsrisicogebied. Hij heeft geen spijt van die uitspraak. Volgens Bruls is iedereen, van welke kleur en afkomst ook, welkom in Nijmegen om feest te vieren. "Maar niet als ze komen rellen."

Bruls zegt zich daarnaast al twee jaar zorgen te maken over het grote publiek dat op bepaalde acts in het Hunnerpark afkomt. Donderdag maakte het festival bekend artiesten als Ronnie Flex en Lil Kleine niet meer te programmeren, omdat zij te veel jongeren trekken.
Ach die jongeren toch weer
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 24 juli 2026 @ 20:04:19 #40
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221422694
Bruls zal wel wat meer weten, maar die wil niet snitchen denk ik.
pi_221422734
Ongelukkige uitspraak van Bruls en ik hoop dat ie de recherche hier niet mee voor de voeten loopt.
pi_221422766
quote:
Nog zeker zes vrienden en het 16-jarige broertje van de in Nijmegen doodgeschoten 18-jarige Jahfairel Frankly zijn nog altijd niet door de politie gehoord. Zij sloegen na de schietpartij dinsdagavond op de vlucht en hebben zich sindsdien niet gemeld.
M'n broer wordt doodgeschoten, en dan vlucht ik weg en duik ik een paar dagen onder. Ik ga me vooral niet meteen bij de politie melden en ze vertellen wat ik weet zodat ze de dader misschien snel kunnen pakken.

Bizar gedrag toch.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 20:20:54 #43
459912 FlippingCoin
pi_221422782
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 20:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
M'n broer wordt doodgeschoten, en dan vlucht ik weg en duik ik een paar dagen onder. Ik ga me vooral niet meteen bij de politie melden en ze vertellen wat ik weet zodat ze de dader misschien snel kunnen pakken.

Bizar gedrag toch.
en dan een familie die rept over zinloos geweld, heel bijzonder allemaal
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  vrijdag 24 juli 2026 @ 21:24:04 #44
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221423416
quote:
Familie slachtoffer Nijmegen: Bruls loopt vooruit op onderzoek

NIJMEGEN (ANP) - De familie van de 18-jarige Jahfairel die dinsdag in Nijmegen werd doodgeschoten, vindt het "onbegrijpelijk" dat burgemeester Hubert Bruls van de Gelderse stad "vooruitloopt op een strafrechtelijk onderzoek dat nog in volle gang is". Bruls stelde vrijdag dat aan de schietpartij het nodige is voorafgegaan en dat het "geen willekeurig geweld" was.

De familie meldde eerder deze week dat Jahfairel niet het beoogde doelwit was. "Dat mogelijk iets aan de schietpartij is voorafgegaan, maakt het dodelijke geweld tegen Jahfairel niet minder zinloos", laat advocaat Gardel Purperhart namens de familie weten. "Een aanleiding is geen rechtvaardiging. Voor zover de familie bekend, was Jahfairel niet bij enig conflict betrokken."

Purperhart zegt verder dat het aan het Openbaar Ministerie is om de feiten vast te stellen. "De uitlatingen van de burgemeester komen dan ook geheel voor zijn eigen rekening."

Bron

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 24-07-2026 21:44:07 ]
  vrijdag 24 juli 2026 @ 21:33:28 #45
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221423505
quote:
Burgemeester Nijmegen spreekt familie van doodgeschoten Jahfairel Frankly (18) volledig tegen

De fatale schietpartij waarbij de 18-jarige Jahfairel Frankly uit Rotterdam dinsdagavond om het leven kwam in Nijmegen, was volgens burgemeester Hubert Bruls geen geval van zinloos geweld.

Daarmee reageert de burgemeester van Nijmegen op uitspraken van de familie van het slachtoffer, die juist stelt dat Jahfairel “met zinloos geweld uit het leven is gerukt”.

De schietpartij vond dinsdag rond 22.00 uur plaats aan de Graafseweg in Nijmegen, tijdens de Vierdaagseweek. Hoewel het op dat moment druk was in de stad vanwege de Vierdaagsefeesten, benadrukte de politie eerder al dat er geen verband is tussen de schietpartij en de festiviteiten.

Bruls: geen sprake van willekeurig geweld
Kort na het overlijden startte de familie van Jahfairel een crowdfundingactie voor zijn uitvaart, omdat hij niet verzekerd was. Op de actiepagina schreven de nabestaanden dat hij niet het doelwit was, maar wel “met zinloos geweld uit het leven is gerukt”.

Burgemeester Bruls ziet dat anders. Tegen het ANP verklaart hij dat volgens de beschikbare informatie geen sprake was van willekeurig geweld.

“Er is geen Nijmegenaar zomaar gaan schieten. Er was geen sprake van zinloos geweld”, aldus Bruls. Over de aanleiding van de schietpartij wilde hij geen verdere details geven.

De politie laat weten de uitspraken van de burgemeester voor zijn rekening te laten. Volgens de recherche is het onderzoek nog in volle gang en wordt nog altijd gezocht naar de schutter en eventuele andere betrokkenen.

Aangehouden Rotterdammer vrijgelaten
Kort na de schietpartij werd een 18-jarige Rotterdammer, de neef van het slachtoffer, aangehouden. Inmiddels is hij weer op vrije voeten en wordt hij niet langer als verdachte beschouwd.

Volgens zijn advocaat Greg Stolk werkte de jongen volledig mee aan het onderzoek. Hij zou op het moment van de schietpartij niet in de directe omgeving zijn geweest en pas later hebben gehoord dat zijn neef was neergeschoten.

Daarmee richt het onderzoek zich volledig op de nog voortvluchtige schutter. Een Team Grootschalige Opsporing onderzoekt de zaak en roept getuigen opnieuw op zich te melden. Ook camerabeelden worden onderzocht.

Familie organiseert stille tocht
De nabestaanden organiseren zondag een stille tocht in Rotterdam-Zuid om Jahfairel te herdenken en aandacht te vragen voor wapengeweld onder jongeren.

Volgens de familie was Jahfairel samen met vrienden op pad toen hij werd neergeschoten en was hij niet het beoogde doelwit. Eerder omschreven zij hem als iemand die conflicten juist probeerde op te lossen en bekendstond om zijn warme karakter.

In de oproep voor de stille tocht schrijven de nabestaanden: “Wij lopen voor Jahfairel. Voor liefde boven geweld. Voor een veilige toekomst voor al onze jongeren.” Deelnemers worden gevraagd een wit T-shirt te dragen en spandoeken mee te nemen tegen zinloos geweld en wapengeweld.

Ook de crowdfunding voor zijn uitvaart kreeg veel steun. Binnen korte tijd werd meer dan 20.000 euro ingezameld. Een deel van dat bedrag wordt gebruikt voor de organisatie van de stille tocht.

Bruls blijft achter eerdere uitspraken staan
Eerder deze week zorgde Bruls ook voor ophef met zijn uitspraken over “fout volk van ver buiten Nijmegen” dat volgens hem afkwam op festival Matrixx at the Park in het Hunnerpark. Hij zegt geen spijt te hebben van die woorden.

Volgens de burgemeester is iedereen welkom om de Vierdaagsefeesten te bezoeken, ongeacht afkomst of achtergrond, “maar niet als ze komen rellen”.

Bruls gaf daarnaast aan zich al langer zorgen te maken over het publiek dat op bepaalde artiesten afkomt. Festivalorganisatie Matrixx maakte donderdag bekend artiesten als Ronnie Flex en Lil Kleine voorlopig niet meer te programmeren, omdat hun optredens volgens de organisatie te veel jongeren aantrekken.

Na de schietpartij en meerdere geweldsincidenten werden woensdagavond extra veiligheidsmaatregelen genomen in het Hunnerpark, dat tijdelijk werd aangewezen als veiligheidsrisicogebied. Volgens Bruls kon dat niet eerder worden ingevoerd.

Ondertussen zet de politie het onderzoek naar de dodelijke schietpartij onverminderd voort. Mensen die dinsdagavond rond 22.00 uur iets hebben gezien in de omgeving van de Graafseweg of de Stijn Buysstraat worden dringend verzocht zich te melden.

Bron
pi_221423705
Prima burgemeester, oprotten zoals Aboutaleb al eerder zei.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 22:17:30 #47
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221423757
Prima burgemeester om een standpunt in te nemen dat je geen rotzooi in je stad wil, en zeker niet als het gezellig is en daar rottigheid op afkomt.

Aan de andere kant kun je je afvragen of het vanuit zijn positie gepast is om te speculeren zoals dat voor ons hier gebruikelijk is. En eerlijk gezegd heb ik ook het juiste antwoord niet. Ik hoop alleen dat hij die uitspraak dan doet op basis van zaken die al reeds feitelijk zijn.

[ Bericht 71% gewijzigd door Tengano op 24-07-2026 22:25:55 ]
  vrijdag 24 juli 2026 @ 23:59:31 #48
459912 FlippingCoin
pi_221424166
Persoonlijk vind ik het een behoorlijke flapdrol, hij moet zich inhoudelijk over die zaak niet uitlaten als het onderzoek niet klaar is, tegelijk durft die het echte pijnpunt niet te benoemen.
pi_221424310
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 23:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Persoonlijk vind ik het een behoorlijke flapdrol, hij moet zich inhoudelijk over die zaak niet uitlaten als het onderzoek niet klaar is, tegelijk durft die het echte pijnpunt niet te benoemen.
Ach onzin, die familie riep om 07:00 dat het zinloos geweld was. Het lijk was nog niet koud.

Die burgemeester zegt dat dat onzin is. Wie praat er dan voor zijn beurt? Die familie.
Bruls weerlegt de feiten die de familie naar buiten brengt, en zo hoort die politiek correct te handelen.

In zijn stad geen shit. Logisch toch.
Mijn zoon is lief en onschuldig, ja ja thuis, Dushi.

Dit is weer precies hetzelfde als dat joch wat een wapen op een elfjarige zet en zijn fatbike steelt om vervolgens na zes waarschuwingen op een vol terras doodschoten te worden.
Was thuis ook zo’n lieve jongen.

Helemaal team Bruls in deze.
pi_221424373
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 22:00 schreef ootjekatootje het volgende:
Prima burgemeester, oprotten zoals Aboutaleb al eerder zei.
Ja, Rotterdam is in de jaren dat hij burgemeester was echt vooruit gegaan. _O-

Dushi zeggen tegen een Surinamer. :D
...hier om je mars te breken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')