BRON MET FILMPJEquote:Bij een schietincident aan de Graafseweg in Nijmegen is dinsdagavond een jongeman gewond geraakt. De schietpartij vond rond 22.00 uur plaats, in de omgeving van de Stijn Buysstraat.
Agenten die ter plaatse kwamen, verleenden direct eerste hulp aan het slachtoffer. Hij is vervolgens per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Ook werd een traumahelikopter opgeroepen om medische ondersteuning te verlenen.
Het is voor de tweede avond op rij onrustig rond de Vierdaagsefeesten in de stad. Maandagavond braken op verschillende locaties vechtpartijen uit. Eerder op dinsdagavond raakte bovendien iemand gewond bij een steekincident tijdens een confrontatie tussen een grote groep jongeren.
Het is nog niet duidelijk of de steekpartij en het schietincident met elkaar verband houden. Ook over de aanleiding en de precieze omstandigheden van de schietpartij is nog weinig bekend.
Een persoon is met een ambulance afgevoerd. Daarnaast werd ter plaatse nog iemand door ambulancepersoneel onderzocht. Of deze persoon eveneens gewond is geraakt, is niet bekendgemaakt.
De omgeving van de Graafseweg is ruim afgezet, zodat de politie sporenonderzoek kan verrichten. Voor zover bekend is nog niemand aangehouden.
De politie vraagt getuigen en mensen die beelden of andere informatie over het incident hebben om zich te melden.
We weten weer genoeg. @de_boswachterquote:Op donderdag 23 juli 2026 16:13 schreef ootjekatootje het volgende:
NIJMEGEN - Nog zeker zes vrienden en het 16-jarige broertje van de in Nijmegen doodgeschoten 18-jarige Jahfairel Frankly zijn nog altijd niet door de politie gehoord. Zij sloegen na de schietpartij dinsdagavond op de vlucht en hebben zich sindsdien niet gemeld. Dat bevestigt advocaat mr. Greg Stolk, die de 18-jarige neef van het slachtoffer bijstond.
zoveel Jahfairels...quote:Op donderdag 23 juli 2026 15:28 schreef de_boswachter het volgende:
Neeeeeeeee niet alweer eentje? Pfffffff.
Stukje multicultureel. Stukje nieuwe cultuur. Zonen en dochters in de kelder allen, het is buiten onveiligquote:Op donderdag 23 juli 2026 16:17 schreef Zipportal het volgende:
[..]
We weten weer genoeg. @:de_boswachter
Hide yo kids hide yo wife etc.quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:19 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Stukje multicultureel. Stukje nieuwe cultuur. Zonen en dochters in de kelder allen, het is buiten onveilig
David Blaine is er niks bij.quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar we hebben nu ineens zes vermisten zestien jarigen…
We laten het opsporen ervan aan jou als expert over.quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar we hebben nu ineens zes vermisten zestien jarigen…
Dan maar gewoon het dossier sluiten, zonde van de opsporingscapaciteit.quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:13 schreef ootjekatootje het volgende:
NIJMEGEN - Nog zeker zes vrienden en het 16-jarige broertje van de in Nijmegen doodgeschoten 18-jarige Jahfairel Frankly zijn nog altijd niet door de politie gehoord. Zij sloegen na de schietpartij dinsdagavond op de vlucht en hebben zich sindsdien niet gemeld. Dat bevestigt advocaat mr. Greg Stolk, die de 18-jarige neef van het slachtoffer bijstond.
Frankly werd dinsdagavond op de Graafseweg in Nijmegen neergeschoten en overleed later in het ziekenhuis. Kort na de schietpartij hield de politie een 18-jarige neef van het slachtoffer aan. Die werd een dag later vrijgelaten nadat bleek dat hij geen verdachte was. Volgens Stolk zijn de gevluchte jongens nog altijd niet gehoord. Hij roept de jongens op zich alsnog te melden.
Gelukkig waren het geen 21 auto's. Die vind je nooit meer.quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:26 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dan maar gewoon het dossier sluiten, zonde van de opsporingscapaciteit.
Bruinissestraat in Rotterdam…quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
We laten het opsporen ervan aan jou als expert over.
wat mankeert er aan?quote:
Eindpunt van de stille tocht zondag.quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:36 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
wat mankeert er aan?
Ik weet niet waar jij precies op doelt. Aan de straat zelf “mankeert” niet één officieel bekend ding.
Wat ik wél vind, is dat de Bruinissestraat in Pendrecht ligt en geregeld in lokaal incidentennieuws opduikt. Zo rukte de politie op 9 november 2023 massaal uit na een melding van een schietpartij; iemand werd met getrokken wapens aangehouden, maar er werden geen slachtoffers gevonden. In januari 2026 was er bovendien een woningbrand.
Maar dat maakt de hele straat nog niet automatisch “berucht” of bijzonder gebrekkig. Je leek met alleen “Bruinissestraat in Rotterdam” naar iets specifieks te verwijzen; ik miste welke zaak, persoon of eigenschap je bedoelde.
*aldus AI
quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eindpunt van de stille tocht zondag.
Van je vrienden moet je het hebben...quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:13 schreef ootjekatootje het volgende:
NIJMEGEN - Nog zeker zes vrienden en het 16-jarige broertje van de in Nijmegen doodgeschoten 18-jarige Jahfairel Frankly zijn nog altijd niet door de politie gehoord. Zij sloegen na de schietpartij dinsdagavond op de vlucht en hebben zich sindsdien niet gemeld.
Rare formulering van de Telegraaf. Uit het vervolg blijkt niet dat ze zoek zijn. En bij wie hebben ze zich niet gemeld? De advocaat? De politie? De advocaat van de neef zegt dat ze na de schietpartij zijn weggerend. De politie wil er niks over zeggen. Typisch Telegraaf, je kan er alle kanten mee op, het suggereert iets maar het is tegelijk oof volstrekt wazig.quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:13 schreef ootjekatootje het volgende:
quote:Volgens Stolk weet zijn cliënt niet waarom zijn neef werd doodgeschoten. „Hij weet alleen dat de anderen na de schietpartij zijn weggerend. De politie weet wie die jongens zijn.” De advocaat zegt geen aanwijzingen te hebben voor een conflict binnen de vriendengroep. „De meesten zijn 16 jaar. Ik heb geen enkele aanwijzing dat er onderling ruzie was.”
...
De politie bevestigt dat de eerder aangehouden neef niet meer in beeld is als verdachte. Volgens woordvoerder José Albers zijn direct na de schietpartij een buurtonderzoek, getuigenverhoren en technisch onderzoek gestart. De politie wil niet reageren op de informatie dat meerdere vrienden van het slachtoffer nog niet zouden zijn gehoord. „Over specifieke operationele informatie doen we geen uitspraken.”
Hoe dan ook. Dat zijn dan je vrienden...quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:54 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Rare formulering van de Telegraaf. Uit het vervolg blijkt niet dat ze zoek zijn. De advocaat van de neef zegt dat ze na de schietpartij zijn weggerend. De politie wil er niks over zeggen. Typisch Telegraaf, je kan er alle kanten mee op, het suggereert iets maar het is tegelijk oof volstrekt wazig.
[..]
Ik ken de context niet, maar als er iemand begint te schieten zorg ik ook dat ik mezelf in veiligheid breng. Dan ben ik ook weg.quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:55 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Hoe dan ook. Dat zijn dan je vrienden...
Om vervolgens toch een verklaring af te leggen zodat de schutter van je broer/vriend opgepakt kan worden?quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:56 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ik ken de context niet, maar als er iemand begint te schieten zorg ik ook dat ik mezelf in veiligheid breng. Dan ben ik ook weg.
Dat hebben ze misschien al lang gedaan. De politie wil daar in het belang van het onderzoek niets over zeggen. De formulering van de Telegraaf suggereert dat ze zoek zijn maar waar dat op gebaseerd is is volstrekt onduidelijk.quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Om vervolgens toch een verklaring af te leggen zodat de schutter van je broer/vriend opgepakt kan worden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |