Berend-Jan en Roderick kijken wel uit.quote:Op woensdag 22 juli 2026 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zijn het altijd dit soort jongens die 'per ongeluk' worden neergeschoten en is het nooit een Berend-Jan of een Roderick.
Tegenwoordig hoef je zelf nergens meer verantwoordelijkheid voor te nemen, de samenleving lapt wel weer met een crowdfunding.quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:04 schreef deedeetee het volgende:
En dan weer dat gebedel om de begrafenis te betalen. Daar zijn verzekeringen voor en anders leg je maar geld bij elkaar met de familie of zo.
Nou, het gaat mij om het filmen en niet ff helpen....quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gelukkig wel, hij stond er goed herkenbaar op.
Ff helpen, hoe zie je dat voor je?quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:17 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, het gaat mij om het filmen en niet ff helpen....
Ik denk dat Frank en Polle Taminiau over dit statement wel een mening gehad zouden hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2026 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zijn het altijd dit soort jongens die 'per ongeluk' worden neergeschoten en is het nooit een Berend-Jan of een Roderick.
Die dekt de lading niet, tante Chanty en de rest van de familie moet ook ingevlogen worden.quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Tegenwoordig hoef je zelf nergens meer verantwoordelijkheid voor te nemen, de samenleving lapt wel weer met een crowdfunding.
Snap dat dus echt niet hè, dat je zo'n verzekering niet afsluit direct als een kind geboren is. Kost echt niks.
Tijd om het beslissingsmodel er weer bij te pakken:quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Ff helpen, hoe zie je dat voor je?
Niet filmen iig....quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ff helpen, hoe zie je dat voor je?
Om op kosten van anderen een feestje te bouwen, echt ik zal dat nooit gaan begrijpen : dat er mensen zijn die daar hun geld aan weggooien.quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die dekt de lading niet, tante Chanty en de rest van de familie moet ook ingevlogen worden.
Die zaak is inmiddels opgelost, de dader is een ouwe jeugdvriend van me, Bart H, zijn kompaan kon ik ook.quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat Frank en Polle Taminiau over dit statement wel een mening gehad zouden hebben.
En dan zelf een mes tussen de ribben krijgen door die doorgesnoven bokito?quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:33 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Niet filmen iig....
Hoe dom ziet dat uit?
Met een paar man die 2 uit elkaar halen?
Er waren meerdere die filmden he?
Ze zullen het wel relativeren;quote:Op woensdag 22 juli 2026 16:53 schreef William_Papadin het volgende:
Nijmegen als links krakersbolwerk ook ten prooi valt aan de multiculturele verrijking van pistolen en messen.
- vooralsnog lijkt dit een geval van verkeerde plek, verkeerde tijd. Geen reden om het slachtoffer belachelijk te maken -quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Jahfairel was samen met vrienden met de auto naar Nijmegen gereisd om de Vierdaagsefeesten te bezoeken. Nabestaanden omschrijven hem als een lieve, zorgzame en zeer sportieve jongen. Zo speelde hij in het verleden nog in de jeugdopleiding van de betaaldvoetbalclub FC Dordrecht. Het leven lachte hem toe: hij kreeg twee weken geleden nog te horen dat hij voor de tweede keer was geslaagd voor zijn mbo-opleiding en hij had onlangs zijn 18e verjaardag gevierd.
De exacte toedracht van de schietpartij in de Stijn Buysstraat is nog in nevelen gehuld. Een ooggetuige die haar hond uitliet, verklaarde dat zij na het horen van het schot een groep jongens zag wegrennen. Vervolgens trof zij het slachtoffer op straat aan, nabij een geparkeerde auto waarvan alle portieren openstonden.
De politie heeft een groot rechercheteam (TGO) op de zaak gezet. In de nacht na de moord werd een 18-jarige Rotterdammer aangehouden. Zijn exacte rol wordt nog onderzocht, maar volgens bronnen rondom het onderzoek is het aannemelijk dat deze arrestant niet de daadwerkelijke schutter is geweest. De politie kan hier momenteel nog geen officiële mededelingen over doen en roept getuigen en mensen met camerabeelden nogmaals met klem op om zich te melden.
https://www.moordplekken.(...)tterdam-crowdfunding
Lekker dan, dus die vrienden van hem renden weg?
En 'die halve wereld' zorgt niet voor een shootout a la Amerika, dat doen voornamelijk onze culturele verrijkers blijkbaar. Bedankt voor het bewijzen van mijn punt gozer.quote:Op woensdag 22 juli 2026 17:10 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Daar is de populistisch rechtse reutel weer. Oliedom maar dat boeit niks. De halve wereld komt daar op bezoek tijdens de vierdaagse. Slachtoffer en verdachte komen beiden uit Rotterdam.
Precies, een perfect representatieve weergave van onze samenleving dus.quote:Op woensdag 22 juli 2026 17:10 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Daar is de <Knip> reutel weer. Oliedom maar dat boeit niks. De halve wereld komt daar op bezoek tijdens de vierdaagse. Slachtoffer en verdachte komen beiden uit Rotterdam.
Ik bewijs niks. Hoeft ook niet want dat doe je zelf al met je borrelpraat. "Nu Nijmegen als links krakersbolwerk ook ten prooi valt". Hoe dom zulk gejammer is kan ik je wel gaan uitleggen maar ik denk dat je dat niet gaat begrijpen. Iets zegt me trouwens dat je niet of nauwelijks in Nijmegen komt.quote:Op woensdag 22 juli 2026 17:15 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
En 'die halve wereld' zorgt niet voor een shootout a la Amerika, dat doen voornamelijk onze culturele verrijkers blijkbaar. Bedankt voor het bewijzen van mijn punt gozer.
Bel de politie zou ik zeggen. Vinden ze vast interessante informatie.quote:Op woensdag 22 juli 2026 17:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Precies, een perfect representatieve weergave van onze samenleving dus.
Mag jij raden welk deel daar weer dood en verderf komt zaaien.
Tipje van de sluier, het was niet de hockeyclub van (witte) Roderick.
Wat wordt er met het eeuwige gedram nog voor er vanuit officiële kanalen iets bekend is blootgelegd dan? Het enige wat het op dat moment lijkt te zijn is toch echt "populistisch narratief wat sommige rechtsen hier graag verspreiden". Ik vind dat de user die het zei daar gewoon een punt in heeft.quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, het is steeds weer relevant omdat dit stereotype steeds weer bevestigd wordt. En hoe meer bloot wordt gelegd hoe groot die probleem eigenlijk is, hoe meer mensen dit patroon gaan zien en willen dat er iets aan wordt gedaan.
Dat 15% van een samenleving die verantwoordelijk is voor bijna de helft van alle geweldsmisdrijven is bespottelijk. Dat wil dus zeggen als die mensen uit de samenleving zouden worden verwijderd (hypothetisch scenario) samenleving in een klap véél veiliger wordt.
Waar zit het populistische element precies in het delen van nota bene een statistiek van het CBS? Ik begrijp dit oprecht niet.quote:Op woensdag 22 juli 2026 17:24 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Wat wordt er met het eeuwige gedram nog voor er vanuit officiële kanalen iets bekend is blootgelegd dan? Het enige wat het op dat moment lijkt te zijn is toch echt "populistisch narratief wat sommige <Knip> hier graag verspreiden". Ik vind dat de user die het zei daar gewoon een punt in heeft.
Nee, dat ik kan mij niet voorstellen. Wat is dan precies de reden dat mensen wegblijven?quote:Op woensdag 22 juli 2026 17:24 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
<Knip> Zoals gezegd is dit geen nieuws, er is vaker over geklaagd, in topics zelf, in FB. Dat kun jij dan weer drammen noemen, dan noem ik het gewoon het blootleggen van een probleem.
Als je in Oost wil wonen moet je je portemonnee flink trekken. Maar Nijmegen heeft zoals iedere grote stad veel verschillende wijken. Lindenholt en Dukenburg zijn een stuk betaalbaarder.quote:Op woensdag 22 juli 2026 17:28 schreef Koortsdroom het volgende:
...
Nijmegen is trouwens best wel blank voor een stad. Misschien dat daarom de huizenprijzen daar zo duur zijn?
Ik weet het. Zou graag in zo'n zijstraatje van de Daalseweg willen wonen. Van die 'hofjes' met veel groen. Op mijn gemakje naar die relaxte Albert Heijn wandelen. Gaat 'm voorlopig niet wordenquote:Op woensdag 22 juli 2026 17:34 schreef Chillegast het volgende:
Als je in Oost wil wonen moet je je portemonnee flink trekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |