abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221392553
Spui hier je hobbyfrustraties

Ts trapt af,
Ik doe graag legpuzzels. Maar ik ben door de jaren door erg selectief geworden. Ik vind niks aan die Jan van Haasteren puzzels of de ontiegelijk vele dupes ervan. Ik heb gewoon niks met al die kleine figuurtjes, en ze overspoelen de markt ontzettend. Overal waar je kijkt heb je 9 van Haasteren puzzel en misschien 1 andere.

Ik heb ook een schurft hekel aan puzzels waarvan elk stukje in een ander willekeurig stukje past. Een puzzel moet goed klikken en ik wil niet per ongeluk een soort Frankenstein in elkaar puzzelen
Zie linkje voor uitleg
https://www.reddit.com/r/(...)s_with_the_same_cut/

Een andere hobby die ik heb is schrijven. Waarom. Maar waarom. Als je dan een vulpen hebt, en je klikt er een nieuw inktpatroon in, gaat dat tering balletje los, en ledigt het hele patroon in een teug zich. Overal heb je dan inkt en dat wil er ook nooit meer uit :X

Jullie?
Twiddel
pi_221392587
Dat je die van Haasteren puzzels niks vindt begrijp ik volledig. Zulke suffe lelijke platen maar als je op je sinterklaaslijstje iets over puzzels zegt kan je er op rekenen dat je ze cadeau krijgt.

Ik speel xbox en heb geleerd om niet gefrustreerd te raken. Mijn favoriete spellen zijn bij uitstek spellen waar je ontzettende tegenslagen moet kunnen verwerken maar ik heb geleerd om elke fout als leerproces te zien. Dat lukt soms beter dan een andere keer, maar van frustratie spreek ik nog zelden.

Ook speel ik graag dungeons en dragons en daar raak ik wel eens gefrustreerd omdat ik hele leuke dingen voorbereid en verhaallijnen en dialogen schrijf om mijn spelers mee te vermaken en dan sturen ze het spel een hele andere kant op en moet ik heel veel improviseren en komt de betere kwaliteit aan inhoud niet aan bod. Ontzettend jammer is dat.
-nee-
pi_221392828
Ik maak graag dingen kapot als iets niet lukt.
Het lucht vaak op, alleen is het financieel gezien een onhandige zet.
pindazakje
pi_221392835
Hobbyfrustraties?
- Art supplies/knutseltroepjes zijn duur, maar wil wel alles hebben (spaarpot voor)
- Minder talent dan ik zou willen
- Keuzestress in hobby's (kan maar één hobby tegelijk uitvoeren
pi_221392918
Ik heb al 25 jaar een seizoenskaart bij Feyenoord, daar heb ik wekelijks hobbyfrustraties van.

Verder ben ik best een autoliefhebber, maar ik heb geen eens 2 linkerhanden maar gewoon GEEN handen als het op klussen aankomt. Zou vanuit mijn autohart best een hobbyauto willen hebben, maar ik kan daar dus geen zak mee zonder bakken geld aan arbeidsloon naar een garage te moeten brengen. Derhalve staan hier alleen een verstandige stationwagen voor de deur waar het hele gezin met alle zooi in past en waarmee we netjes over de snelweg naar werk rijden en een nog verstandigere B-segmenter voor de korte ritjes naar de supermarkt of die paar keer dat m'n vrouw en ik beiden op hetzelfde moment een auto nodig hebben.
  maandag 20 juli 2026 @ 17:51:00 #6
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_221392971
Heb je even?

Gamen: baas die niet te verslaan is of level waar je maar niet doorheen komt.

Puzzelen: ik heb katten dus steeds alles opruimen.

Borduren: nog 1 kruisje te zetten maar het draadje is op.

Haken: verkeerd tellen. Of ineens een natte draad omdat kat ligt te sabbelen.

Kaartjes maken: waarom heb ik altijd inkt vlekken!!

Peyote: naald wil niet door kraal. Kraal of draad breekt.

:X
pi_221393483
Vind het vooral verdrietig dat eigenlijk louter boomers de hobby beoefenen, en dat over pak hem beet 10-15 jaar er dus waarschijnlijk amper nog animo voor zal zijn. En er dus ook nauwelijks nieuwe aanwas bij komt.

Alsof je constant geconfronteerd word met je eigen sterfelijkheid.
blablablabla
pi_221393572
Volgens mij wordt er onder de jeugdigen echt ook weer heel veel geknutseld. Ik denk dat de meesten het een beetje kwijtraken in hun twintiger jaar. Maar als alles dan weer een beetje doorkabbelt, pakken ze het weer op. Tenminste, dat is zoals ik het een beetje zie in mijn omgeving (en onder mijn tienervrienden van kind).
pi_221393576
Frustratie: te veel ideeen! En dan liggen er al weken alle spullen klaar en dan moet ik weer op zoek naar die ene tutorial. (En mijn geschiedenis door op YT is niet te doen, want ondertussen blijf ik in zo'n algoritme van nieuwe, handige tutorials zitten).
  Moderator / Redactie FP maandag 20 juli 2026 @ 19:44:40 #10
447051 crew  Peejtur
pi_221393741
Mijn hobbyfrustratie is dat ik teveel hobby's heb en (bijna) niks afmaak. Leuk joh, ADHD..... :'( :+
pi_221393770
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2026 16:13 schreef Marsenal het volgende:
Ik speel xbox en heb geleerd om niet gefrustreerd te raken. Mijn favoriete spellen zijn bij uitstek spellen waar je ontzettende tegenslagen moet kunnen verwerken maar ik heb geleerd om elke fout als leerproces te zien. Dat lukt soms beter dan een andere keer, maar van frustratie spreek ik nog zelden.
Xbox management lijkt me frustratie genoeg.
pi_221393784
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 18:56 schreef Elan het volgende:
Vind het vooral verdrietig dat eigenlijk louter boomers de hobby beoefenen, en dat over pak hem beet 10-15 jaar er dus waarschijnlijk amper nog animo voor zal zijn. En er dus ook nauwelijks nieuwe aanwas bij komt.

Alsof je constant geconfronteerd word met je eigen sterfelijkheid.
Breien of wat?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  Spellchecker maandag 20 juli 2026 @ 20:10:23 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221393873
quote:
5s.gif Op maandag 20 juli 2026 19:54 schreef vosss het volgende:

[..]
Breien of wat?
Punniken :Y
pi_221393983
quote:
5s.gif Op maandag 20 juli 2026 19:54 schreef vosss het volgende:

[..]
Breien of wat?
Kaatsen :)
Nee, retro computers. Was vroeger al een jonkie op beurzen en meetings maar tegenwoordig zijn het allemaal pensionado waar je mee staat te ouwehoeren.

Op zich prima maar over 10-15 jaar zijn dat die dus allemaal bejaard/dood.
blablablabla
pi_221394073
Lego, tis vrij kostbaar ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Manager PR/Moderator maandag 20 juli 2026 @ 21:48:44 #16
269689 crew  Viv
pi_221394521
Leuk idee voor een topic! O+

Lego, inderdaad altijd beduidend meer wensen dan financieel verstandig is. :@

Verder is het een puinzooi op mijn hobby/werkkamer doordat ik veel tweedehands spul koop (vooral Lego en Geomag) en dan het uitzoeken en schoonmaken uitstel. :blauwoog:

Maar ik ben niet snel gefrustreerd. Kan goed priegelen en ik ben geduldig. Qua gamen speel ik bijvoorbeeld vooral Final Fantasy XI, en dat is bij uitstek een game waar anderen gefrustreerd of ontmoedigd afhaken. :)
pi_221394663
Fietsers die klagen dat je op het fietspad hardloopt
pi_221394810
Ik heb eigenlijk maar een echte hobby en dat is lezen.
Avonturenromans, detectives, griezelverhalen, sprookjes, fantasy enz.

Waar ik me dan soms aan erger zijn slechte vertalingen, veel drukfouten,
Aanstellerige beeldspraak, cliché karakters maar ook domme fouten van de auteur zelf die dan wel weer komisch zijn.
pi_221395203
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 17:51 schreef Patapon het volgende:
Heb je even?

Gamen: baas die niet te verslaan is of level waar je maar niet doorheen komt.

Puzzelen: ik heb katten dus steeds alles opruimen.

Borduren: nog 1 kruisje te zetten maar het draadje is op.

Haken: verkeerd tellen. Of ineens een natte draad omdat kat ligt te sabbelen.

Kaartjes maken: waarom heb ik altijd inkt vlekken!!

Peyote: naald wil niet door kraal. Kraal of draad breekt.

:X
Ik heb dus het intellect gehad om te puzzelen met de kitten tijd van mijn (nu niet meer) ondeugende poezen en minstens 3 puzzels zijn niet bruikbaar meer door stukjes waar mee gevoetbald is en compleet kwijt zijn of zo erg op gekauwd is dat je het hele vormpje niet meer kan achterhalen :')
Was ook wel een beetje mijn eigen schuld :@
Twiddel
pi_221395275
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 20:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Kaatsen :)
Nee, retro computers. Was vroeger al een jonkie op beurzen en meetings maar tegenwoordig zijn het allemaal pensionado waar je mee staat te ouwehoeren.

Op zich prima maar over 10-15 jaar zijn dat die dus allemaal bejaard/dood.
Sorry jongeman, hier dus eentje. :{
Kan er ook niets aan doen, misschien moet ik toch maar wegblijven om jullie jonkies niet te storen.
pi_221395313
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 00:07 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Sorry jongeman, hier dus eentje. :{
Kan er ook niets aan doen, misschien moet ik toch maar wegblijven om jullie jonkies niet te storen.
Oh nee zeker niet wegblijven! Ik stoor me er verder totaal niet aan qua gesprekken, tis alleen dat je op termijn alleen over blijft want er is amper nieuwe aanwas.

Wat is jouw hobby dan? :)
blablablabla
pi_221395341
Mijn hobby frustraties zijn dat ik ze nooit afmaak.

Ooit met corona helemaal enthousiast geworden van model bouw. Leek me zo gaaf en mooi oud vliegtuigje in elkaar te zetten en te schilderen.

Dure spullen gekocht, begonnen en na een paar dagen was ik er al weer klaar mee.

Nooit afgemaakt…en uiteindelijk alles maar weggegooid.

idem met een grote lego set, die stond na een paar avonden voor de helft af te stoffen. Uiteindelijk afgebroken en op marktplaats gezet.

Mn laatste project is een Anton Pieck puzzel, ben over de helft (1000 stukjes) maar ook die ligt alweer sinds de winter onder de bank te verstoffen.

Ik ben alweer naar een volgende hobby aan het kijken, maar denk dat ik het maar moet laten voor wat het is voor dat ik weer geld uit geef voor niks.
  roze dinsdag 21 juli 2026 @ 13:35:29 #23
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_221397458
Bij LEGO is geld en ruimte wel een dingetje.

Heb nu 2 kasten voor LEGO waar nog wel ruimte over is maar zodra die vol zijn gaat het wel puzzelen worden. :') Moet dus ook wel goed nadenken of ik een set(je) echt wil want 2 boekenkasten heb je zo vol.
Your beauty never ever scared me.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')