abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221390932
Kunnen ze 'm beter niet gewoon arresteren?
:?

quote:
SRC Regio-nieuws
Gebiedsverbod voor 33-jarige Tielenaar na reeks brandstichtingen
Maandag 20 juli 2026 | Jochem den Hertog
Gebiedsverbod voor 33-jarige Tielenaar na reeks brandstichtingen

Brand op rietendak van miniatuurhooiberg wat werd gesticht op dinsdag 14 juli. © Persbureau Heitink

TIEL - De burgemeester van Tiel heeft een 33-jarige inwoner een gebiedsverbod van twaalf weken opgelegd. De man werd afgelopen woensdag al aangehouden door de politie op verdenking van brandstichting.

De afgelopen tijd waren er vele brandjes in de nacht van Tiel. Zo werd de miniatuurhooiberg op een rotonde in Tiel op twee verschillende avonden in brand gestoken.

Verdenking
“Deze incidenten hebben geleid tot onrust en zorgen onder inwoners, met name in de directe omgeving van de branden. De politie onderzoekt de betrokkenheid van de verdachte bij meerdere brandstichtingen”, schrijft de gemeente in het persbericht.

Vanuit haar verantwoordelijkheid voor de openbare orde en veiligheid heeft de burgemeester besloten een gebiedsverbod van twaalf weken op te leggen. “Met deze maatregel wil de gemeente verdere verstoring van de openbare orde voorkomen en bijdragen aan een veilig gevoel voor inwoners”, aldus de gemeente.

Van Egmond
Burgemeester Van Egmond reageert ook: “De brandstichtingen hebben veel impact gehad op inwoners en omwonenden. Mensen maken zich zorgen en voelen zich soms onveilig in hun eigen buurt. Dat begrijpen wij heel goed. Daarom treden we samen met politie, brandweer en onze eigen medewerkers van veiligheid en wijkregie op om de veiligheid te bewaken en verdere overlast te voorkomen."

Het strafrechtelijk onderzoek naar de brandstichtingen ligt bij de politie en het Openbaar Ministerie. Over de inhoud van dat onderzoek doet de gemeente geen uitspraken.

Nieuwe brandjes
Afgelopen weekend werd opnieuw een brand gemeld in Tiel, terwijl de 33-jarige verdachte op dat moment al was aangehouden. Het lijkt erop dat de rust in Tiel nog niet helemaal terug is. “De gemeente begrijpt dat de brandstichtingen zorgen en onrust veroorzaken in de buurt. Inwoners kunnen helpen om de veiligheid in de wijk te vergroten”, aldus de gemeente.

Heeft u informatie of camerabeelden die relevant kunnen zijn voor het onderzoek? Neem dan contact op met de politie via 0900 - 8844 of geef informatie door via politie.nl. Ziet u iemand een brand stichten? Bel dan direct 112.

Wat is een gebiedsverbod?
Een gebiedsverbod houdt in dat iemand zich gedurende een bepaalde periode niet in een aangewezen gebied mag bevinden. De burgemeester kan zo'n maatregel opleggen als dat nodig is om de openbare orde en veiligheid te beschermen. Wie het verbod overtreedt, riskeert opnieuw ingrijpen door de politie en kan strafrechtelijk worden vervolgd.
https://www.src.fm/region(...)eks-brandstichtingen
  maandag 20 juli 2026 @ 10:51:55 #2
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_221391041
Dat zal hem leren.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_221391143
Ja, een hihaho-Tieltopic natuurlijk, maar om er serieus op in gaan: het heeft ook wel een merkwaardige component dat een gemeente de macht heeft om iemand maandenlang te verbieden in (een gedeelte van) zijn eigen woonplaats te komen gebaseerd op een verdenking. Het zou uiteraard best kunnen dat deze man brand gesticht heeft (het wordt me nergens duidelijk of deze op heterdaad betrapt is oid), maar concreet verban je iemand mogelijk uit z'n huis, contacten, omgeving, en wie weet ook werk, op basis van een vermoeden, niet een veroordeling.

quote:
Afgelopen weekend werd opnieuw een brand gemeld in Tiel, terwijl de 33-jarige verdachte op dat moment al was aangehouden.
Deze zal hij dan sowieso niet gedaan hebben, dus er loopt nu nog minstens een dader rond. Het is trouwens ook wat onlogisch om een mogelijke pyromaan te laten verkassen naar een vreemde omgeving. Kun je hem niet beter in de gaten houden op een plek waar ze hem al kennen?

[ Bericht 0% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 20-07-2026 11:21:23 ]
  Spellchecker maandag 20 juli 2026 @ 12:59:30 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221391625
* WERKMAN-Tieltopic _O_
  Moderator maandag 20 juli 2026 @ 13:07:09 #5
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221391648
Ja en dan hoeft ie nu maar 1 brandje door een ander te laten stichten...
- vmi voor intimi -
  maandag 20 juli 2026 @ 13:08:17 #6
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221391659
De gevangenissen zitten vol he, en als die die afbrand is er nog meer tekort aan gevangenis, daar zijn ze bang voor.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_221394216
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 12:59 schreef maily het volgende:
* WERKMAN-Tieltopic _O_
Hallo? Ik doe mijn best maar dit krijg ik nooit zo mooi

Ben verdrietig
pi_221394231
Pyromaantje... Da-da-dum :9
pi_221394256
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 11:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ja, een hihaho-Tieltopic natuurlijk, maar om er serieus op in gaan: het heeft ook wel een merkwaardige component dat een gemeente de macht heeft om iemand maandenlang te verbieden in (een gedeelte van) zijn eigen woonplaats te komen gebaseerd op een verdenking. Het zou uiteraard best kunnen dat deze man brand gesticht heeft (het wordt me nergens duidelijk of deze op heterdaad betrapt is oid), maar concreet verban je iemand mogelijk uit z'n huis, contacten, omgeving, en wie weet ook werk, op basis van een vermoeden, niet een veroordeling.
[..]
Deze zal hij dan sowieso niet gedaan hebben, dus er loopt nu nog minstens een dader rond. Het is trouwens ook wat onlogisch om een mogelijke pyromaan te laten verkassen naar een vreemde omgeving. Kun je hem niet beter in de gaten houden op een plek waar ze hem al kennen?
Er worden uitzonderingen gemaakt voor een route naar bijv werk of een medische afspraak. Je mag dan wel maar via een route en niet blijven hangen voor de deur.
  maandag 20 juli 2026 @ 21:15:05 #10
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221394303
Het lijkt me effectiever om elke straat in Tiel een pyromaanverbod te geven.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Spellchecker maandag 20 juli 2026 @ 21:19:44 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221394334
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 21:02 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Hallo? Ik doe mijn best maar dit krijg ik nooit zo mooi

Ben verdrietig
* Hallo SnodeSnuiter