Enkele sites waar weermodellen zijn te vinden:quote:Al duizenden jaren proberen mensen verwachtingen te maken over aankomende weersomstandigheden, door te kijken naar wolkenformaties, de zon of de reactie van dieren en planten. Maar anno 2007 kan iedereen via het world wide web aan digitale informatie komen over voorspellingen van internationale weermodellen. De belangrijkste zijn het Europese ECMWF en het Amerikaanse GFS (T850, T2M, Wetterzentrale kaarten). Maar ook op de sites van het KNMI en Meteo Consult zijn uiteraard voorspellingen te vinden.
WKN / Voorspellingstopic: Wie is hier de weerkundige? [kepler]
Dit topic wordt ook gebruikt voor de volgende vrijdag. Elke zondag om 23.59 uur is dan altijd de deadline om het weer van de volgende vrijdag te voorspellen.quote:1 Min. temp (graden C):
2 Max. temp (graden C):
3 Neerslag (mm):
4 Zon (uren):
5 Windsnelheid (m/s):
6 Windrichting (graden):
7 Luchtdruk (hPa):
quote:Op maandag 20 juli 2026 00:12 schreef Nattekat het volgende:
1 Min. temp (graden C): 12,1
2 Max. temp (graden C): 21,9
3 Neerslag (mm): 0
4 Zon (uren): 10
5 Windsnelheid (m/s): 2,8
6 Windrichting (graden): W
7 Luchtdruk (hPa): 1019
Ik eis coulantie omdat het verlenging was.
Ik was al een heel eind, snap ook niet waarom ik het niet meteen afgemaakt heb netquote:Op maandag 20 juli 2026 00:14 schreef MissHobje het volgende:
[..]helaas.. maar...je bent er nog een soort van vlot bij
quote:Op maandag 20 juli 2026 00:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik was al een heel eind, snap ook niet waarom ik het niet meteen afgemaakt heb net
quote:Op maandag 20 juli 2026 00:12 schreef Nattekat het volgende:
Ik eis coulantie omdat het verlenging was.
Ja maar jongens, het was geen NL die speelde he!quote:
Boooquote:Op zondag 26 juli 2026 13:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Helaas nog steeds geen gegevens van het KNMI, dus uitslag moet nog even op zich wachten
Ahja..die zijn ff aan het bijkomen ofzoquote:Op zondag 26 juli 2026 13:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Helaas nog steeds geen gegevens van het KNMI, dus uitslag moet nog even op zich wachten
Nog steeds niet. Ik zat ook al te kijken.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja helaas wel, helaas weinig aan te doen.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:56 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Nog steeds niet. Ik zat ook al te kijken.
Gaat vaak mis daar.
Gewoon handmatig de cijfers binnenhalen.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja helaas wel, helaas weinig aan te doen.
Zal morgen wel opgelost zijn denk ik dan maar, tenzij ze allemaal op vakantie zijn en we de komende paar weken niks krijgen
Dat wordt em nietquote:Op zondag 26 juli 2026 17:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon handmatig de cijfers binnenhalen.
Ik heb alles berekend, is niet zo moeilijk.quote:Op zondag 26 juli 2026 17:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat wordt em nietik ga niet elke 10min kijken wat de waardes zijn en daar uiteindelijk de gemiddelde uit halen.
Normaal kan ik aan de hand van weerplaza grafieken de gemiddelde wel beetje schatten van de wind/windrichting/luchtdruk.
Je wacht maar gewoon
Dan vind ik het knap dat je 0 punten hebtquote:Op zondag 26 juli 2026 17:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb alles berekend, is niet zo moeilijk.
Dit zijn de cijfers:
1 Min. temp (graden C): 12,1
2 Max. temp (graden C): 21,9
3 Neerslag (mm): 0,0
4 Zon (uren): 10
5 Windsnelheid (m/s): 2,8
6 Windrichting (graden): W
7 Luchtdruk (hPa): 1019,1
0 punten?quote:Op zondag 26 juli 2026 17:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan vind ik het knap dat je 0 punten hebt![]()
ik denk dat ik toch nog maar even wacht op de gegevens van het KNMI
Ik zie geen voorspelling staan hoorquote:Op maandag 27 juli 2026 17:32 schreef Nattekat het volgende:
Zo, ben ik even blij dat ik toch een voorspelling heb geplaatst
Zal alleen niet best scoren
Er staat nergens in de regels waar een voorspelling aan moet voldoenquote:Op dinsdag 28 juli 2026 10:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik zie geen voorspelling staan hoor![]()
Die ene voorspelling was toch duidelijk mij te laten misleidenik ga erover nadenken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |