abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221392993
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 13:21 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
ik verbaas over mij hoe snel china (en ook de VS nog steeds) succesvolle bedrijven kan opzetten.

CATL: opgericht in 2011. nu de grootste producent van EV-batterijen ter wereld.

CXMT: opgericht in 2016, nu de grootste producent van DRAM-chips in china, en een substantieel wereldwijd marktaandeel.

YMTC: opgericht in 2016 en kampioen op het gebied van NAND-flashgeheugen (gebruikt in smartphones en SSD's).

BYD: opgericht in 1995 dacht ik, maar sinds 2003 echt bezig met auto's en nu de grootste producent van EV's.

DJI: opgericht in 2006 in een studentenkamer in hongkong (tja...). wereldwijd marktaandeel van ~80% van de dronemarkt.

xiaomi: begon pas in 2010!! nou dit merkt kent iedereen wel

bytedance: opgericht in 2012, hoef ik verder ook niet veel over te zeggen

etc etc ik stop hier maar
dit allemaal is mogelijk geworden omdat China bewust vals spelen op internationaal financieel gebied, maar ook kopieën van diverse technologie.

Terwijl Europa blijven janken hoe oneerlijk het allemaal is. Komt Trump ff langs en laat scheet en ons uitschelden voor mietjes. Wij (de 27 kapiteins) raken in paniek...
Kortom in Europa hebben we een leiderschap probleem.

Zolang we geen duidelijk leider met helder boodschap, richting, beleid, saamhorige enzo. Dan hou ik mijn hart vast voor toekomstige Europa.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_221393098
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
En toch werkt het.
:+
Gelachen.
pi_221393102
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 18:24 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
:+
Gelachen.
Toch nog wat vrolijkheid gebracht.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221393108
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 17:57 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
dit allemaal is mogelijk geworden omdat China bewust vals spelen op internationaal financieel gebied, maar ook kopieën van diverse technologie.

Terwijl Europa blijven janken hoe oneerlijk het allemaal is. Komt Trump ff langs en laat scheet en ons uitschelden voor mietjes. Wij (de 27 kapiteins) raken in paniek...
Kortom in Europa hebben we een leiderschap probleem.

Zolang we geen duidelijk leider met helder boodschap, richting, beleid, saamhorige enzo. Dan hou ik mijn hart vast voor toekomstige Europa.
Europa is een lachertje geworden. Alleen maar zeiken over regels en verontwaardigd zijn. Terwijle landen buit en de EU geen fuck geven en doen wat ze willen. En zelfs in de EU zijn landen die doen wat ze zelf willen, dus ze spreken niet eens uit een mond. Lachwekkend.
pi_221393179
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 18:26 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Europa is een lachertje geworden. Alleen maar zeiken over regels en verontwaardigd zijn. Terwijle landen buit en de EU geen fuck geven en doen wat ze willen. En zelfs in de EU zijn landen die doen wat ze zelf willen, dus ze spreken niet eens uit een mond. Lachwekkend.
Ja precies... En nu.. Wat wil je dat Europa nu aan doen?
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_221394064
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 18:26 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
De EU is sowieso geen federatie zoals de VS en Rusland.
Dus ja, afzonderlijke lidstaten doen wat ze zelf willen.

Wat je bedoelt met landen buiten de EU die doen wat ze willen ontgaat me.
Het lijkt me logisch dat landen doen wat ze willen.

Verder is Europa een continent en geen land.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')