ah oke wist ik niet, kan er ook nog niet echt een oordeel over vellen, want kijk eerste aflevering nu pas.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 17:51 schreef Ama het volgende:
Het gaat geen kopie worden van de vorige serie want daar werd veel dingen toegevoegd wat niet in de boeken staat. Ze willen met deze serie nauwkeuriger de boeken volgen.
Moet nog een paar afleveringen kijken maar ik vind het tot nu toe best leuk. Wel even wennen die andere gezichten bij de namen.
Nee, heb allemaal informatie opgezocht voor ik ging kijken. Toen ik het vroeger keek was ik niet zo bezig met of het klopt of niet.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 18:00 schreef kree het volgende:
[..]
ah oke wist ik niet, kan er ook nog niet echt een oordeel over vellen, want kijk eerste aflevering nu pas.
maar ben benieuwd.
jij hebt de boeken ook gelezen @:Ama?
ah ok ik zelfde hoor. Ken de serie van vroeger ook vooral en de 100x dat ie herhaald is op NL tv.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 18:13 schreef Ama het volgende:
[..]
Nee, heb allemaal informatie opgezocht voor ik ging kijken. Toen ik het vroeger keek was ik niet zo bezig met of het klopt of niet.
hoho niet te veel verklappen ik ben nog bij deel 1. maarja wat ik beetje zei ook al en wil er niet hatelijk door over komen. Maar dat is altijd bij alle USA streamers er m moet dat gewoon in want anders is het niet oke.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 18:30 schreef DrDentz het volgende:
Het is wel heel woke. De blanken zouden niks zijn zonder de hulp van een goed opgeleide zwarte arts. En de indianen leven ook een heel beschaafd protestants leven. Ik dacht dat ze in wigwams woonden?
Die arts is weg gelaten in de originele serie maar is een personage uit de boeken.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 18:30 schreef DrDentz het volgende:
Het is wel heel woke. De blanken zouden niks zijn zonder de hulp van een goed opgeleide zwarte arts. En de indianen leven ook een heel beschaafd protestants leven. Ik dacht dat ze in wigwams woonden?
De boeken duidelijk niet gelezen?quote:Op zaterdag 18 juli 2026 18:30 schreef DrDentz het volgende:
Dat had twee redenen. Micheal Landon was boos dat ze de serie gecanceld hadden en b: het land moest terug naar de oorspronkelijke eigenaar in originele staat. Het kleine huisje is meegenomen door een van de acteurs (er is ipv daarvan een dummy neergezet die later is afgebrand)quote:Op dinsdag 21 juli 2026 19:16 schreef kree het volgende:
Leuk weetje voor wie niet weet.
Die orginele set hebben ze opgeblazen totaal ook met explosieven in een ramp die er toen was en eindigde de serie.
Making off van die originele is wel aardig om te kijken.
De boeken zijn ook grotendeels fictie. Laura was geen geweldig schrijver en veel is toegevoegd door haar dochter die de editor wasquote:Op dinsdag 21 juli 2026 19:07 schreef kree het volgende:
Al dan niet volgens de boeken. Ik vind het nog steeds wel oké wegkijken.
Iig is het niet heel ver van de originele tv serie en dat bevalt me wel. 😉
Weet niet trouwens, want ken de boeken niet.
Maar dat was natuurlijk ook al een versie op wss de realiteit. ?
Maar al met al. Het is wat anders als alle overdreven series.
Wat me wel opvalt is. Dat deze stuk sneller gaat in tijd. Want bv voor carrie geboren werd waren we met de originele serie al paar jaar verder.
Hoezo trouwens die arts weg gelaten uit originele serie? Kan me toch herinneren dat ie vaak terug kwam die dokter in de originele serie.
Was alleen blank en niet zwart. En ga me er niet op vastpinnen dat dat klopt of niet met boek. Want weet ik niet. En mij betreft boeit t ook niet zo voor t verhaal.
Maar mss doelt vorige poster daar op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |