abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221370719
Op Netflix is dit nu te zien, goed voor wie het nog kennen het is natuurlijk een remake van de oude serie die echt 10 jaar op tv. was.

Nu dus een remake ervan? is het nog steeds de feel good (wat ik er altijd wel mooi aan vond en met levensles idee)

Bekijk deze YouTube-video

Wat vinden we ervan?
Do what you love, love what you do!
  roze zaterdag 18 juli 2026 @ 17:51:04 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_221370746
Het gaat geen kopie worden van de vorige serie want daar werd veel dingen toegevoegd wat niet in de boeken staat. Ze willen met deze serie nauwkeuriger de boeken volgen. :)

Moet nog een paar afleveringen kijken maar ik vind het tot nu toe best leuk. Wel even wennen die andere gezichten bij de namen.
Your beauty never ever scared me.
pi_221370780
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 17:51 schreef Ama het volgende:
Het gaat geen kopie worden van de vorige serie want daar werd veel dingen toegevoegd wat niet in de boeken staat. Ze willen met deze serie nauwkeuriger de boeken volgen. :)

Moet nog een paar afleveringen kijken maar ik vind het tot nu toe best leuk. Wel even wennen die andere gezichten bij de namen.
ah oke wist ik niet, kan er ook nog niet echt een oordeel over vellen, want kijk eerste aflevering nu pas.

maar ben benieuwd. :)

jij hebt de boeken ook gelezen @Ama?
  roze zaterdag 18 juli 2026 @ 18:13:56 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_221370908
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 18:00 schreef kree het volgende:

[..]
ah oke wist ik niet, kan er ook nog niet echt een oordeel over vellen, want kijk eerste aflevering nu pas.

maar ben benieuwd. :)

jij hebt de boeken ook gelezen @:Ama?
Nee, heb allemaal informatie opgezocht voor ik ging kijken. Toen ik het vroeger keek was ik niet zo bezig met of het klopt of niet. :+
Your beauty never ever scared me.
pi_221370973
Het is wel heel woke. De blanken zouden niks zijn zonder de hulp van een goed opgeleide zwarte arts. En de indianen leven ook een heel beschaafd protestants leven. Ik dacht dat ze in wigwams woonden?
pi_221371051
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 18:13 schreef Ama het volgende:

[..]
Nee, heb allemaal informatie opgezocht voor ik ging kijken. Toen ik het vroeger keek was ik niet zo bezig met of het klopt of niet. :+
ah ok ik zelfde hoor. Ken de serie van vroeger ook vooral en de 100x dat ie herhaald is op NL tv.

Moet zeggen trouwens afgezien van ff er moet weer zwarte man in en etc en zal ook later wel iets lesbisch of homo in moeten.

Ik vond het hele oke eerste aflevering? :) _O_
kwam toch een beetje weer in die sfeer die ik er altijd bij had, dus dat is goed gedaan.

Nu hopen kunnen ze dat volhouden in de volgende afleveringen.

Positief verrast ben ik eigenlijk.
pi_221371064
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 18:30 schreef DrDentz het volgende:
Het is wel heel woke. De blanken zouden niks zijn zonder de hulp van een goed opgeleide zwarte arts. En de indianen leven ook een heel beschaafd protestants leven. Ik dacht dat ze in wigwams woonden?
hoho niet te veel verklappen ik ben nog bij deel 1. maarja wat ik beetje zei ook al en wil er niet hatelijk door over komen. Maar dat is altijd bij alle USA streamers er m moet dat gewoon in want anders is het niet oke.

maargoed laat mijn plezier om te kijken er niet door verpesten. zolang het nog beetje het idee volgt vanaf de vorige serie.

Ben het btw met je eens hoor dat het overdreven is. maar oke. dat is met alle onderhan, goed wit zwart geel paars of iets waarmee ze wss lobby winnen. weet ik veel. het valt me idd wel steeds meer op.

Maar anyway. weet niet hoever jullie zijn. ik bij deel 1 en vond het tot nu toe gewoon echt wel oke.

[ Bericht 5% gewijzigd door kree op 18-07-2026 19:06:35 ]
pi_221371281
altijd fan geweest van Mr. Edwards. :P

tis weer eens wat anders he als andere series. sowieso is er niet veel wat ik dan leuk vind op het moment.
maar ga deze ff volgen :)

[ Bericht 24% gewijzigd door kree op 18-07-2026 19:49:29 ]
pi_221389528
quote:
Die arts is weg gelaten in de originele serie maar is een personage uit de boeken.

Overigens was de originele Michael Landon serie meer zijn visie en had het met de boeken weinig te maken (zeker latere seizoenen)
De Michael Landon serie was super "woke". Zeker voor 1974. Er was bijvoorbeeld een aflevering waarin een donker gekleurde jonge vroeg of Pa 50 zou willen worden blank of 100 zwart. Hier kon Pa geen antwoord op geven.

Er was een aflevering over gun control en tientallen afleveringen over "Body positivity" en racisme. Zelfs een hele verhaallijn over een donkere school voor blinden.

De ML serie na Little House, Highway to Heaven ging zelfs nog verder met "woke" levenslessen.
  maandag 20 juli 2026 @ 13:49:18 #10
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221391905
quote:
De boeken duidelijk niet gelezen?
En indianen leven helemaal niet allemaal in wigwams, en zeker in de laat 19de eeuw niet.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221400230
Al dan niet volgens de boeken. Ik vind het nog steeds wel oké wegkijken.

Iig is het niet heel ver van de originele tv serie en dat bevalt me wel. 😉

Weet niet trouwens, want ken de boeken niet.

Maar dat was natuurlijk ook al een versie op wss de realiteit. ?

Maar al met al. Het is wat anders als alle overdreven series.

Wat me wel opvalt is. Dat deze stuk sneller gaat in tijd. Want bv voor carrie geboren werd waren we met de originele serie al paar jaar verder.

Hoezo trouwens die arts weg gelaten uit originele serie? Kan me toch herinneren dat ie vaak terug kwam die dokter in de originele serie.

Was alleen blank en niet zwart. En ga me er niet op vastpinnen dat dat klopt of niet met boek. Want weet ik niet. En mij betreft boeit t ook niet zo voor t verhaal.

Maar mss doelt vorige poster daar op.

[ Bericht 27% gewijzigd door kree op 21-07-2026 19:15:03 ]
pi_221400260
Leuk weetje voor wie niet weet.

Die orginele set hebben ze opgeblazen totaal ook met explosieven in een ramp die er toen was en eindigde de serie.

Making off van die originele is wel aardig om te kijken.
pi_221405427
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:16 schreef kree het volgende:
Leuk weetje voor wie niet weet.

Die orginele set hebben ze opgeblazen totaal ook met explosieven in een ramp die er toen was en eindigde de serie.

Making off van die originele is wel aardig om te kijken.
Dat had twee redenen. Micheal Landon was boos dat ze de serie gecanceld hadden en b: het land moest terug naar de oorspronkelijke eigenaar in originele staat. Het kleine huisje is meegenomen door een van de acteurs (er is ipv daarvan een dummy neergezet die later is afgebrand)
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:07 schreef kree het volgende:
Al dan niet volgens de boeken. Ik vind het nog steeds wel oké wegkijken.

Iig is het niet heel ver van de originele tv serie en dat bevalt me wel. 😉

Weet niet trouwens, want ken de boeken niet.

Maar dat was natuurlijk ook al een versie op wss de realiteit. ?

Maar al met al. Het is wat anders als alle overdreven series.

Wat me wel opvalt is. Dat deze stuk sneller gaat in tijd. Want bv voor carrie geboren werd waren we met de originele serie al paar jaar verder.

Hoezo trouwens die arts weg gelaten uit originele serie? Kan me toch herinneren dat ie vaak terug kwam die dokter in de originele serie.

Was alleen blank en niet zwart. En ga me er niet op vastpinnen dat dat klopt of niet met boek. Want weet ik niet. En mij betreft boeit t ook niet zo voor t verhaal.

Maar mss doelt vorige poster daar op.
De boeken zijn ook grotendeels fictie. Laura was geen geweldig schrijver en veel is toegevoegd door haar dochter die de editor was
pi_221413117
toch wel aardig. is maar 1 seizoen van nu, maarja van wie houdt van t geren.........
Oke toch wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')