Welles, Multilul, Kabouter Plop en Maurootje zitten allemaal al klaar voor een aanval heb je het idee.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 17:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wellens zit echt klaar voor een smerige demarrage zo. Hopelijk is Plep alert.
ja. De achterstand in tijd wordt bepaald op 1 vast punt. Waar het peloton nu is, was de kop 8:zoveel geleden.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 17:10 schreef -Sigaartje het volgende:
Maak ik nou een denkfout? We zien hier een kopgroep die de top bereikt, met een peloton op 8 minuten achterstand. Tot zover ok. Maar dan begint de kopgroep aan de afdaling en die gaat dus veel en veel sneller dan het peloton. Het gekke is dat ik de achterstand van het peleton niet echt zie toenemen, terwijl die nog aan de klim bezig is. Als die de top bereikt, zou de achterstand flink moeten zijn toegenomen en die toegenomen achterstand blijft zo tijdens hun afdaling.
Andersom zou de achterstand moeten afnemen als de kopploeg aan de klim begint en het peloton nog "vlak" zit te rijden, maar dat zie je ook niet echt.
Zit ik nou verkeerd te denken?
Ze rekenen vanuit de achterste groep. Als iemand nu 30 minuten achter rijdt, rijdt ie dus waar 30 minuten geleden de kopgroep reed.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 17:10 schreef -Sigaartje het volgende:
Maak ik nou een denkfout? We zien hier een kopgroep die de top bereikt, met een peloton op 8 minuten achterstand. Tot zover ok. Maar dan begint de kopgroep aan de afdaling en die gaat dus veel en veel sneller dan het peloton. Het gekke is dat ik de achterstand van het peleton niet echt zie toenemen, terwijl die nog aan de klim bezig is. Als die de top bereikt, zou de achterstand flink moeten zijn toegenomen en die toegenomen achterstand blijft zo tijdens hun afdaling.
Andersom zou de achterstand moeten afnemen als de kopploeg aan de klim begint en het peloton nog "vlak" zit te rijden, maar dat zie je ook niet echt.
Het gaat inmiddels om de plekken van Ayuso en Skjelmose.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 17:08 schreef Mykonos het volgende:
Hele ploeg oproken voor die onnozele gele helmpjes
Het ligt eraan hoe ze meten. Dus meten ze het tijdsverschil door de tijd van twee groepen op hetzelfde punt te vergelijken of door een schatting te maken op basis van de snelheid en het parcours of door een combinatie van beide?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 17:10 schreef -Sigaartje het volgende:
Daar helpen zijn ploeggenoten aan mee!quote:
Dat wist ik dus niet. Dank je wel!quote:Op vrijdag 17 juli 2026 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja. De achterstand in tijd wordt bepaald op 1 vast punt. Waar het peloton nu is, was de kop 8:zoveel geleden.
De achterstand in tijd is onafhankelijk van de snelheid.
Nee, dat eerste.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 17:13 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het ligt eraan hoe ze meten. Dus meten ze het tijdsverschil door de tijd van twee groepen op hetzelfde punt te vergelijken of door een schatting te maken op basis van de snelheid en het parcours of door een combinatie van beide?
quote:Op vrijdag 17 juli 2026 17:13 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dat wist ik dus niet. Dank je wel!
Naja dat is dan dus niet heel realistisch als ze achterin opeens veel harder gaan rijden bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 17 juli 2026 17:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, dat eerste.
Je hoeft niet te schatten als je een eenvoudige manier hebt om het exact te bepalen.
Nou, wel. Dan wordt de achterstand gewoon kleinerquote:Op vrijdag 17 juli 2026 17:15 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Naja dat is dan dus niet heel realistisch als ze achterin opeens veel harder gaan rijden bijvoorbeeld
In de sprint zou die dit nooit moeten kunnen winnen. Maar goed, dachten we ook van Abrahamsen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 17:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Gaat Harold Tejada, klant van Marcos Maynar, hier de rit winnen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |