Vrouw naar ziekenhuis nadat jongeren watermeloen van brug gooien
Wat begon als een onschuldige manier om elkaar nat te maken, liep in Delft uit op een gevaarlijke situatie. Een vrouw raakte gewond en moest naar het ziekenhuis nadat jongeren vanaf de Plantagebrug een halve watermeloen naar beneden gooiden. De meloen belandde op een sloep en kwam tegen een van de opvarenden terecht.
Het incident gebeurde vorige week vrijdagmiddag op de Plantagebrug in Delft. Volgens sloepverhuurder Luck Nelissen is de overlast rond de brug de afgelopen tijd steeds verder toegenomen. Waar het eerder bleef bij waterballonnen en mensen nat maken, worden er volgens hem nu ook stenen, zakjes met modder en ander materiaal gegooid. „Dit is geen kwajongensstreek meer”, zegt Nelissen tegen Omroep West. „Dit jaar is het volledig uit de hand gelopen.”
De getroffen sloep zat vol met vrienden en familie die iets te vieren hadden. Lotte (24) was erbij en schrok flink toen de watermeloen naar beneden kwam. „Het was een kabaal van jewelste. De meloen belandde op de schouder van mijn schoonvader en stuiterde daarna op de boot tegen het hoofd van mijn vriendin.”
Daarna kwamen ook nog twee bakken water op de boot terecht. De groep moest het eten dat zij aan boord mee hadden weggooien, omdat alles vies was geworden.
’Schade is eigen verantwoordelijkheid’
De opvarenden besloten direct naar de brug te varen om de jongeren aan te spreken. Een aantal van hen was al weggerend, maar enkele jongens bleven achter. Lotte wees hen onder meer op haar gehoorapparaat ter waarde van 8.000 euro, dat door de klap beschadigd had kunnen raken.
bron
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.