Alpecin heeft er alle belang bij om die groep niet terug te laten komenquote:
Ik vraag me elke dag af of jij uberhaupt wel wielrennen kijkt?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:44 schreef TAmaru het volgende:
Heel slecht idee van de klassementsploegen om 37+20 man te laten rijden. Ik ben misschien oldskool maar volgens mij moet je nooit zo'n grote groep laten rijden. Ze zullen nu straks toch een redelijk tempo moeten onderhouden om Pidcock niet te dicht te laten komen.
Die zijn vast niet heel bang voor Pidcockquote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:44 schreef TAmaru het volgende:
Heel slecht idee van de klassementsploegen om 37+20 man te laten rijden. Ik ben misschien oldskool maar volgens mij moet je nooit zo'n grote groep laten rijden. Ze zullen nu straks toch een redelijk tempo moeten onderhouden om Pidcock niet te dicht te laten komen.
Ik kijk alles.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vraag me elke dag af of jij uberhaupt wel wielrennen kijkt?
Al pakt ie het geel vandaag. Dan nog geeft niemand daar iets om van de klassementsmannen omdat ze weten dat ze hem compleet wegrijden als het echt bergop gaat straks. Het zwaarste moet nog komen en hij staat al op 12 minuten.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:48 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik kijk alles.
Ik ben gewoon van mening dat het altijd een risico is om zo'n grote groep te laten rijden omdat er in die groep meer renners rijden dan in het peloton. Dan heb je de voorsprong niet onder controle. En ja Pidcock staat op 12 minuten maar het zou beter zijn om een kleinere groep te laten rijden die je 20 minuten kunt geven.
Vergeet niet dat Pidcock in de Vuelta 3e werd op 3 minuten van Vingegaard. Stel dat hij zijn klimmersbenen weer gevonden heeft ... die wil je geen 3 minuten voorsprong geven, al lijkt het 99% gegarandeerd dat hij die toch weer gaat verliezen. Zonder Pidcock is het voor UAE toch een veel rustigere dag.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Al pakt ie het geel vandaag. Dan nog geeft niemand daar iets om van de klassementsmannen omdat ze weten dat ze hem compleet wegrijden als het echt bergop gaat straks. Het zwaarste moet nog komen en hij staat al op 12 minuten.
Of juist niet omdat andere ploegen het straks wel gaan overnemen.. denk dat het UAE en Visma echt helemaal niks boeit hoe dichtbij Pidcock komtquote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:56 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Pidcock in de Vuelta 3e werd op 3 minuten van Vingegaard. Stel dat hij zijn klimmersbenen weer gevonden heeft ... die wil je geen 3 minuten voorsprong geven, al lijkt het 99% gegarandeerd dat hij die toch weer gaat verliezen. Zonder Pidcock is het voor UAE toch een veel rustigere dag.
Het lijkt me ook niet en klopt dat andere ploegen het straks overnemen. Maar ik zeg alleen maar dat je het jezelf een stuk makkelijker maakt als klassementsploeg(en) als je een groep van max 15 renners laat gaan met allemaal minimaal 20 minuten achterstandquote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Of juist niet omdat andere ploegen het straks wel gaan overnemen.. denk dat het UAE en Visma echt helemaal niks boeit hoe dichtbij Pidcock komt
Ja maar dan hadden ze weer veel meer energie moeten steken in het controleren van vluchtpogingen. Want niemand anders gaat dat doen. Energie die ze nu besparen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:59 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het lijkt me ook niet en klopt dat andere ploegen het straks overnemen. Maar ik zeg alleen maar dat je het jezelf een stuk makkelijker maakt als klassementsploeg(en) als je een groep van max 15 renners laat gaan met allemaal minimaal 20 minuten achterstand
Heb je de top 3 van Wit gezien? Dat kan nog mooi gevecht wordenquote:Op vrijdag 17 juli 2026 15:09 schreef maxi-mus het volgende:
Stelling: de strijd om groen is de leukste strijd deze tour.
Op zich wel waar. Ze verliezen momenteel wel een minuut per 10 km op de kopgroep. Moeten ze toch nog wel doorrijden in het peloton straks. Er komen nog wel wat klimkilometers aan, maar McNulty en Wellens zitten vooraan. Ben wel benieuwd wie daar dan straks gaan rijden voor UAE.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar dan hadden ze weer veel meer energie moeten steken in het controleren van vluchtpogingen. Want niemand anders gaat dat doen. Energie die ze nu besparen.
Nee nog weinig aandacht aan gegeven maar je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 15:10 schreef franklop het volgende:
[..]
Heb je de top 3 van Wit gezien? Dat kan nog mooi gevecht worden
Vind je het spannend tot nu toe? Philipsen gaat dit toch nooit winnen, ook al pakt hij 25 punten vandaag. Dit gaat Pedersen niet weer overkomen en er is ook geen echt vlakke rit meer. Dan moet hij al winnen in Parijs en Pedersen moet daar dan geen punten pakken ofzo. Ik zie het niet gebeuren.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 15:09 schreef maxi-mus het volgende:
Hopelijk krijgen Lipowitz en Evenepoel de komen dagen slaande ruzie als hoogtepunt 2.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 15:09 schreef maxi-mus het volgende:
Ja opzich wel. En het zorgt voor een leuke dynamiek in veel etappes. De bergtrui bijvoorbeeld nog totaal ja, niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 15:13 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Vind je het spannend tot nu toe? Philipsen gaat dit toch nooit winnen, ook al pakt hij 25 punten vandaag. Dit gaat Pedersen niet weer overkomen en er is ook geen echt vlakke rit meer. Dan moet hij al winnen in Parijs en Pedersen moet daar dan geen punten pakken ofzo. Ik zie het niet gebeuren.
De bergtrui is tot nu toe wel echt een aanfluiting. Niemand die het probeert. Ben benieuwd of we morgen kandidaten gaan zien.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 15:14 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja opzich wel. En het zorgt voor een leuke dynamiek in veel etappes. De bergtrui bijvoorbeeld nog totaal ja, niet.
Gregoire en Healy op het laatste moment eruit gehaald. Gelukkig zat een eerste plek er al niet meer in.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 15:14 schreef Scorpion_17 het volgende:
Bij scorito jegat vlak voor de etappe vervangen door paret peintre en ook oeroeboeroe en healy niet opgesteld. Slechte zaak
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |