abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 juli 2026 @ 11:55:40 #51
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221367543
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 11:53 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik vind het een enge ontwikkeling.
Straks krijgen we hier ook van die zombie wijken. -O-
Ga eens in Frankfurt kijken in de buurt van het station, daar is het al zo
pi_221367576
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 11:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ga eens in Frankfurt kijken in de buurt van het station, daar is het al zo
Ja triest.
  zaterdag 18 juli 2026 @ 12:07:30 #53
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221367592
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 12:03 schreef Gizmogirl28 het volgende:

Ja triest.
Drugsproblematiek hier in Duitsland is al decennia veel groter en problematische dan in Nederland. Men is zeer conservatief, en niet pragmatisch.
pi_221367630
quote:
19s.gif Op donderdag 16 juli 2026 16:59 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Torre Annunziata is ook zo'n stadje. Op het eerste gezicht gewoon een klein, chaotisch Italiaans plaatsje waar mensen hun normale leven leiden, maar met een heel andere achtergrond. Wij zaten daar 's avonds bij een barretje en die ober was zó Italiaans traag dat mijn geduld uiteindelijk op was ?. Ik ben toen maar zonder te betalen weggelopen.

Toen ik de hoek om was, stonden er ineens een stuk of tien gasten die heel netjes, maar wel behoorlijk dringend, vroegen of ik nog even wilde betalen. Geen agressie, maar wel meteen duidelijk dat dit niet de bedoeling was. Dat vond ik ergens ook wel fascinerend: iedereen houdt elkaar daar blijkbaar goed in de gaten. Als toerist merk je meestal helemaal niets van wat er allemaal achter de schermen speelt.
Ironisch genoeg is de Italiaanse maffia ontstaan om het publiek te beschermen omdat de overheid daar niet toe in staat was ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 18 juli 2026 @ 12:32:22 #55
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221367677
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 12:15 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ironisch genoeg is de Italiaanse maffia ontstaan om het publiek te beschermen omdat de overheid daar niet toe in staat was ;)
Overal waar de overheid corrupt en of incompetent is, ontstaat georganiseerde misdaad en populisme in de politiek. Maar al te vaak dan ook aan de macht.
pi_221367695
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 12:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Drugsproblematiek hier in Duitsland is al decennia veel groter en problematische dan in Nederland. Men is zeer conservatief, en niet pragmatisch.
Die drugsorganisaties zijn volgens mij veel te groot en te machtig, zolang ze genoeg klanten hebben zal dat ook nooit stoppen.
pi_221367732
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 12:36 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Die drugsorganisaties zijn volgens mij veel te groot en te machtig, zolang ze genoeg klanten hebben zal dat ook nooit stoppen.
Alles wat een overheid illegaal of onevenredig duurt maakt is een kans voor de misdaad, marktwerking geld ook buiten wetgeving om, kortom je hoeft niet eens te legaliseren, bestrijd het gewoon niet en de prijs kukelt vanzelf in elkaar.
  zaterdag 18 juli 2026 @ 12:58:10 #58
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221367784
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 12:36 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Die zijn alleen maar machtig omdat zolang het illegaal is de marges énorm zijn.

Die verdienen daardoor juist bakken met geld.

Productiekosten voor 1 kilo coke ligt rond de 1500 euro voor een kilo.

En zodra die kilo in een container voor bijvoorbeeld Nederland ligt, is die ene kilo opeen 30.000 (oid) euro waard inkoop en 50.000 euro straatwaarde.

Puur omdat het illegaal is en er risico's aanzitten.

Wordt het legaal en staat de hele keten onder toezicht/beheer van de overheid, keldert die prijs enorm.

Niet dat de drugscriminelen zich dan maandag netjes melden bij de Appie om vakken te vullen.
Die vinden wel weer wat ander lucratiefs.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221367795
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 12:26 schreef quo_ het volgende:

[..]
Verbieden (drooglegging VS) of kapot belasten (Australie) van verslavende genotsmiddelen werkt niet.
Het stimuleert de criminaliteit die onuitroeibaar is omdat mensen altijd omwegen vinden vanwege de hoge verdiensten.

Gewoon vrijgeven en maximaal inzetten op detectie en handhaving zodat je bedwelmde figuren uit het openbare leven kunt houden. Kapot snuiven, zuipen, spuiten, roken etc doe je gewoon lekker achter je eigen voordeur.

En bij nader inzien zouden we best in nederland voor deze aanpak kunnen kiezen.
Om tegensputterende EU landen tegemoet te komen zetten we een denkbeeldig hek om het land en controleren we alles wat er uit gaat. Vergt wel wat extra inzet van douaniers maar er komen zat banen vrij als we niet langer achter drugs gerelateerde criminaliteit aan hoeven te rennen. Neveneffect is dat we ook meteen kunnen controleren wie er binnen komen, en dat gaat ons miljarden aan besparingen opleveren.
Bovendien gaat dan ons een hoop belastinginkomsten opleveren. Laat de buurlanden maar lekker piepen over ons beleid. Als wij drugs legaliseren en daardoor makkelijker een oogje in het zeil kunnen houden en kwaliteit kunnen controleren door strenge regelgeving en controles, dan zal dat de problematiek vast een stuk verminderen.
pi_221367886
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 12:47 schreef raptorix het volgende:

[..]
Alles wat een overheid illegaal of onevenredig duurt maakt is een kans voor de misdaad, marktwerking geld ook buiten wetgeving om, kortom je hoeft niet eens te legaliseren, bestrijd het gewoon niet en de prijs kukelt vanzelf in elkaar.
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 12:58 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Die zijn alleen maar machtig omdat zolang het illegaal is de marges énorm zijn.

Die verdienen daardoor juist bakken met geld.

Productiekosten voor 1 kilo coke ligt rond de 1500 euro voor een kilo.

En zodra die kilo in een container voor bijvoorbeeld Nederland ligt, is die ene kilo opeen 30.000 (oid) euro waard inkoop en 50.000 euro straatwaarde.

Puur omdat het illegaal is en er risico's aanzitten.

Wordt het legaal en staat de hele keten onder toezicht/beheer van de overheid, keldert die prijs enorm.

Niet dat de drugscriminelen zich dan maandag netjes melden bij de Appie om vakken te vullen.
Die vinden wel weer wat ander lucratiefs.
Maar dan moet het ook legaal zijn voor de makers en handelaars, als ze het net zo doen als met de wiet en alleen de coffeeshops en zo legaal dan schiet het nog niet op want wietplantages zijn er ook nog zat.

Als je 5 gram coke mag hebben en iemand is zo verslaaft dat ie meer wil dan zal hij dat meer ook elders gaan zoeken. Dan zou hij 5 gram goedkoop kunnen krijgen en heeft dan alsnog winst.
Dus dan zou je gewoon alles open moeten gooien onbeperkt goedkope coke voor iedereen.

Maar goed ik heb er verder ook geen verstand van misschien hebben jullie ook wel gelijk ik vind het zelf niet zo logisch klinken allemaal. :)
pi_221368010
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 13:17 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
[..]
Maar dan moet het ook legaal zijn voor de makers en handelaars, als ze het net zo doen als met de wiet en alleen de coffeeshops en zo legaal dan schiet het nog niet op want wietplantages zijn er ook nog zat.

Als je 5 gram coke mag hebben en iemand is zo verslaaft dat ie meer wil dan zal hij dat meer ook elders gaan zoeken. Dan zou hij 5 gram goedkoop kunnen krijgen en heeft dan alsnog winst.
Dus dan zou je gewoon alles open moeten gooien onbeperkt goedkope coke voor iedereen.

Maar goed ik heb er verder ook geen verstand van misschien hebben jullie ook wel gelijk ik vind het zelf niet zo logisch klinken allemaal. :)
Het Ironische is dat de achterdeur voor coffeeshops nog steeds illegaal is, wat trouwens ironisch is omdat de cokehandel in Nederland aan het verschuiven is naar illegale, legale wiet uit Canada, ik kom dagelijks in de coffeeshop om voor mijn partner een jointje te kopen, en sommige soorten kosten meer dan 30 euro per gram, ik vermoed dat ze meer daarop verdienen dan op Coke waarvan de groothandelsprijs in Nederland zo rond de 15K ligt.
pi_221368134
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 13:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het Ironische is dat de achterdeur voor coffeeshops nog steeds illegaal is, wat trouwens ironisch is omdat de cokehandel in Nederland aan het verschuiven is naar illegale, legale wiet uit Canada, ik kom dagelijks in de coffeeshop om voor mijn partner een jointje te kopen, en sommige soorten kosten meer dan 30 euro per gram, ik vermoed dat ze meer daarop verdienen dan op Coke waarvan de groothandelsprijs in Nederland zo rond de 15K ligt.
Beetje vreemde constructies idd.
Ik heb er zelf gelukkig niks mee te maken, maar ik heb regelmatig wietplantages opgerold zien worden.
Dat hele gedogen/legaal maken heeft in mijn ogen dan weinig geholpen wat dat betreft.
pi_221368162
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 13:30 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Beetje vreemde constructies idd.
Ik heb er zelf gelukkig niks mee te maken, maar ik heb regelmatig wietplantages opgerold zien worden.
Dat hele gedogen/legaal maken heeft in mijn ogen dan weinig geholpen wat dat betreft.
Tjah dat is ook zoiets, in Nederland is de illegale wietteelt vrijwel gestopt, komt met name omdat er nog maar weinig markten zijn voor illegale hoogwaardige wiet, ik kende iemand die af en toe als knipster werkte en het wel jammer vond want die kreeg 500 euro zwart voor een dagje knippen.
pi_221368390
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 13:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Tjah dat is ook zoiets, in Nederland is de illegale wietteelt vrijwel gestopt, komt met name omdat er nog maar weinig markten zijn voor illegale hoogwaardige wiet, ik kende iemand die af en toe als knipster werkte en het wel jammer vond want die kreeg 500 euro zwart voor een dagje knippen.
Ze zijn er nog wel, maar het is ook moeilijk om echte plantages op te zetten, wij hadden ooit politie aan de deur omdat we ineens een hoge stroomrekening hadden. (We hadden een boiler gekregen) Of we een wietplantage in huis hebben. :D
En helikopters met infra rood over de flat. Heeft wel geholpen ik heb al een tijd niks meer gezien.
Als je een plantage wil dat zou je dat in een afgelegen gebied moeten doen of zo. ook minder gevaarlijk voor de omgeving.
pi_221369438
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 13:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ze zijn er nog wel, maar het is ook moeilijk om echte plantages op te zetten, wij hadden ooit politie aan de deur omdat we ineens een hoge stroomrekening hadden. (We hadden een boiler gekregen) Of we een wietplantage in huis hebben. :D
En helikopters met infra rood over de flat. Heeft wel geholpen ik heb al een tijd niks meer gezien.
Als je een plantage wil dat zou je dat in een afgelegen gebied moeten doen of zo. ook minder gevaarlijk voor de omgeving.
Voor kleine plantages is het gewoon te risicovol want je word je huis uitgetrapt, daarnaast kunnen ze vrij makkelijk aan stroomgebruik zien hoeveel je verbruikt. Grotere plantages is het winstmodel gewoon te laag, wat ze op het eind wel vaak deden was plantages in ondergrondse zeecontainers die ze makkelijk konden verplaatsen.
pi_221371361
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 15:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Voor kleine plantages is het gewoon te risicovol want je word je huis uitgetrapt, daarnaast kunnen ze vrij makkelijk aan stroomgebruik zien hoeveel je verbruikt. Grotere plantages is het winstmodel gewoon te laag, wat ze op het eind wel vaak deden was plantages in ondergrondse zeecontainers die ze makkelijk konden verplaatsen.
Ja klopt, ook voor andere drugs.
Hier worden de 1 na de andere drugpanden gesloten, zijn gewone huizen meestal.
  zaterdag 18 juli 2026 @ 19:24:52 #67
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221371395
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 19:19 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ja klopt, ook voor andere drugs.
Hier worden de 1 na de andere drugpanden gesloten, zijn gewone huizen meestal.
Dat geeft vast een vriendelijk en uitnodigend woonbeeld.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221371420
De rol van Spanje is ook zeer discutabel in de hele Europese drugshandel.
Met deze corrupte premier en zijn regering.
Lees er maar eens over.

Tegen het drugsmillieu helpt maar één ding, knetterhard terugslaan en winnen.
Kijk maar naar elk land waar kartels de dienst uitmaakten.
Vakman pur sang
pi_221371490
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 19:24 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dat geeft vast een vriendelijk en uitnodigend woonbeeld.
De meeste omwonenden zijn wel blij denk ik. Een poosje tape en een plakkaat dat het pand op last van burgemeester gesloten is.
Buma heeft het er druk mee. :P
  zaterdag 18 juli 2026 @ 19:47:18 #70
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221371604
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 19:39 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
De meeste omwonenden zijn wel blij denk ik. Een poosje tape en een plakkaat dat het pand op last van burgemeester gesloten is.
Buma heeft het er druk mee. :P
Het is een eenvoudige oplossing voor een lastig probleem, zoveel geef ik je mee.
pi_221371653
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 19:47 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Het is een eenvoudige oplossing voor een lastig probleem, zoveel geef ik je mee.
Hard aanpakken idd. Mensen denken wel na als ze hierdoor dakloos kunnen raken.
  zaterdag 18 juli 2026 @ 20:25:53 #72
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221371865
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 19:51 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Hard aanpakken idd. Mensen denken wel na als ze hierdoor dakloos kunnen raken.
En als straks hele straten afgesloten zijn is het weer niet goed. We moeten de eigenaar van een pand niet bestraffen tenzij er sterke aanwijzingen zijn dat er criminele activiteiten plaatsvinden. Zijn die aanwijzingen er niet? Dan ga je er maar functioneel en efficiënt op toezien dat je de zaak rond kunt maken.
pi_221371948
Basen schijnt al een tijdje aan populariteit te winnen. Opvallend is trouwens ook dat cocaïne al jaren geen last heeft van inflatie. Dat zegt wel wat over het aanbod.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_221372018
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 20:25 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
En als straks hele straten afgesloten zijn is het weer niet goed. We moeten de eigenaar van een pand niet bestraffen tenzij er sterke aanwijzingen zijn dat er criminele activiteiten plaatsvinden. Zijn die aanwijzingen er niet? Dan ga je er maar functioneel en efficiënt op toezien dat je de zaak rond kunt maken.
Als de hele straat bestaat uit drugpanden sluit dan maar af. ~O>
pi_221372021
Het is een miljardenindustrie waarin veel slimme koppen actief zijn. Kartels en criminele organisaties zijn schatrijk geworden en kunnen daardoor fors investeren in innovatie om de opsporingsdiensten steeds een stap voor te blijven.
  zaterdag 18 juli 2026 @ 20:43:22 #76
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221372087
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 20:39 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Als de hele straat bestaat uit drugpanden sluit dan maar af. ~O>
En dan staan hele hordes je het land uit te jagen, omdat er hele straten leeg staan en verpauperd raken. Je moet er net iets beter over nadenken.
pi_221372098
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 20:43 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
En dan staan hele hordes je het land uit te jagen, omdat er hele straten leeg staan en verpauperd raken. Je moet er net iets beter over nadenken.
Huh dat afsluiten dat is niet voorgoed, na een tijdje gaat het weer open en word een pand weer verhuurd.
  zaterdag 18 juli 2026 @ 21:37:35 #78
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221372686
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 20:44 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Huh dat afsluiten dat is niet voorgoed, na een tijdje gaat het weer open en word een pand weer verhuurd.
Als het een huurpand is dan benadeel je de huurder en de verhuurder en als het koop is dan benadeel je de eigenaar en mogelijk een huurder. Wat zie jij voor positiefs in "afsluiten"?
pi_221372695
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 21:37 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Als het een huurpand is dan benadeel je de huurder en de verhuurder en als het koop is dan benadeel je de eigenaar en mogelijk een huurder. Wat zie jij voor positiefs in "afsluiten"?
Ik heb geen idee voor hoelang dat is, maar sowieso betaald een huurder gewoon door totdat het vrijgegeven word.
  zaterdag 18 juli 2026 @ 21:39:28 #80
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221372701
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 21:38 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik heb geen idee voor hoelang dat is, maar sowieso betaald een huurder gewoon door totdat het vrijgegeven word.
Oh, dan is 't goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')