https://www.pzc.nl/rotter(...)-overleden~adb4ddcb/Hannie (63), bekend van ontroerend Feyenoord-interview met foto van zoon, overleden
Feyenoord-supporter Hannie Sneepels is op 63-jarige leeftijd overleden. Sneepels werd in 2023 bekend toen ze tijdens de kampioenshuldiging met een foto van haar overleden zoon Hobie werd geïnterviewd.
Haar ex-man en vader van hun overleden zoon, Arie (59), bevestigt het nieuws. „Ze is donderdagochtend overleden. Al jaren sukkelde ze met haar gezondheid en na het overlijden van Hobie ging het alleen maar slechter. Hobie was voor ons alles. En ze heeft altijd gezegd: ik wil terug naar hem.”
Sneepels werd bekend nadat ze tijdens de kampioenshuldiging van Feyenoord in 2023 in een ESPN-interview vertelde hoe graag ze hier met haar overleden zoon Hobie had willen staan, terwijl ze een foto van hem vasthield.
‘Hij ligt op het Feyenoordveld, naast Christian Gyan’, zei ze in het filmpje dat viraal ging. ‘Daar ben ik heel blij mee. Maar vandaag is hij erbij. Ik weet het zeker. Wij zouden hier met zijn tweeën staan. Ik mis hem zo. Mijn enig kind.’
Het interview ontroerde zoveel mensen, dat binnen een paar uur ruim 12.000 euro werd opgehaald via een crowdfunding om Hannie een ‘onbekommerd weekje weg’ cadeau te doen.
Volgens Arie heeft ze die foto de afgelopen drie jaar naar iedere wedstrijd meegenomen. „Alles wat ze deed de laatste jaren, deed ze voor Hobie.’’
Familiegraf
Arie heeft het er moeilijk mee: „Het is natuurlijk erg lastig om te zien dat waar je ooit een gezin hebt opgebouwd, dat dat nu helemaal weg is.”
Volgende week donderdag wordt ze begraven. „We hebben al een familiegraf, dus ze kan nu eindelijk naast Hobie liggen. Met het Feyenoordshirt dat door alle spelers is gesigneerd gaat ze de kist in. Die ligt al klaar.”
Hij verwacht een grote opkomst: „Ze wordt niet in besloten kring begraven en op sociale media reageren mensen massaal op het overlijden. Ze kende iedereen in Rotterdam-Zuid en iedereen kende haar.”[/quote]
[quote]