abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221331025
Ik ben nu op een vakantiepark.
Vorig jaar waren we hier ook.
Dus bekend terrein en dat heeft wel zijn voordelen. Vooral voor de kinderen was het een gevoel van echt thuis komen.

Volgend jaar denk ik niet dat we hier weer heen gaan. Niet omdat het hier niet leuk is, maar omdat het toch ook wel weer leuk is om eens wat anders te zien / ontdekken (wat al begint bij het zoeken naar en de voorpret).

Wat voor vakantievierder ben jij:
Ieder haar hetzelfde of ieder jaar wat anders?

POLL

Voor mij geldt soms.
Zoals nu twee jaar op rij was prima.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 14 juli 2026 @ 13:25:52 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_221331079
Ander adres in een ander land. Zijn nog wel wat landen te ontdekken in de EU. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_221331191
Eigenlijk hebben we alles wel gezien qua droombestemmingen, en de extreme hitte op veel plekken spreekt ons ook steeds minder aan. We hebben een paar adresjes in Het Eiffelgebied waar we vaak terugkomen, genoeg verandering van omgeving om er even helemaal uit te zijn zonder extreem weer of lange reistijd.

We zijn ons momenteel zelfs aan het oriënteren om daar een huisje te kopen.
blablablabla
pi_221331194
Ik heb nu een klein kind, dan is all-inclusive naar Turkije gewoon het lekkerst. Daar gaan we meestal wel naar hetzelfde hotel, want je doet daar toch niks anders dan op je reet zitten en cocktails zuipen dus dan maakt het niet per se uit in welk hotel je dat doet. Als je er dan eentje hebt gevonden waar het eten goed is en waar er weinig tot geen tokkies/handendoekenleggers/etc komen, dan gaan we daar graag naar terug.

Voor haar geboorte deden we een heel ander soort vakantie (meestal roadtrips met 3-4 hotels/AirBNB's/appartementen in een vakantie van 2.5 week) en dan gingen we elke keer ergens anders heen. Als ze wat ouder is geworden gaan we denk ik weer terug naar dat type vakantie.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 14 juli 2026 @ 13:59:57 #5
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221331299
Wij hebben 3 adressen in het Sauerland. 2 bezoeken we af en toe en de derde meerdere keren per jaar.
pi_221331317
Wij zijn tien jaar lang naar hetzelfde plaatsje op hetzelfde eiland gegaan, 1 keer van hotel gewisseld. Nu met kleine kinderen is dit toch niet zo heel leuk meer en erg aan de prijs. Plus we vinden het vliegen met de kinderen behoorlijk stressvol.

Wij gaan sinds dit jaar liever naar een vakantiepark/camping. Kan Frankrijk zijn, maar ook ergens in Nederland. De kinderen vinden het wel prima, zo lang ze kunnen spelen en zwemmen.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 14:03:42 #7
5428 crew  miss_sly
pi_221331319
Toen onze dochter jonger was, zijn we wel een aantal jaren naar dezelfde camping gegaan. Dat was voor ons alle drie heel fijn. Zodra we arriveerden, stapte ze uit de auto en ging de camping verkennen: kijken bij de konijntjes, de geitjes, in de speeltuin. Tegen de tijd dat wij waren ingecheckt en bij de huuraccomodatie waren, kwam ze daar alweer heen met de eerste nieuwe vriendinnetjes.
Het was bovendien een omgeving waar heel veel te doen is: kastelen, dorpjes, markten, grotten, historische sites. Dus we maakten regelmatig uitstapjes, en zij speelde de rest van de tijd met vriendjes en vriendinnetjes en wij relaxten met boekjes, wijntjes, kaas en stokbrood :D

Maar op een bepaald moment werd die aansluiting toch minder. Dan wordt het akward om contact te leggen met onbekenden. Sindsdien hebben we ieder jaar iets anders gedaan, wat ook heel fijn is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221331636
Nooit. Probeer ook elk jaar 2 nieuwe landen uit. Maar moet zeggen dat ik nu wel getrokken word door weer een x Griekenland en dan wederom Rhodos. Als ik kinderen heb, zal het ook wel vaker dichtbij huis zijn en dus misschien wel hetzelfde plekje.
pi_221331846
Ik was eens twee dagen op een onbewoond eiland in Thailand met enkel een klein resort. We waren 300 meter naar de andere kant van het eiland gelopen om daar te snorkelen vanaf een klein strandje. Terug bij het resort vertellen we dit aan onze buren die in de tweede week van hun verblijf daar zitten en ze zeggen: "Ja dat hebben we vorig jaar ook gedaan". _O-

Naja, dit klinkt nu een beetje raar, maar we vonden het toen hilarisch.
gr gr
pi_221338893
Soms wel, ja.
pi_221340697
Sprak net iemand hier op vakantie adres die ook morgen naar huis gaat. Hij zegt ik heb alweer geboekt voor 2027. Zelfde huisje. Voor de 21ste keer in 2027. Dan kun je toch beter voor seizoensplek gaan
  donderdag 16 juli 2026 @ 10:18:50 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221351232
Ik ga bijna nooit naar dezelfde plek, behalve dit jaar. We hebben een adresje op een relatief rustig eilandje gevonden en ik heb het gevoel dat ik daar nog meer kan ontdekken. Bovendien was dat huisje zo compleet en zo heerlijk rustig (een eigen zwembad, keuken, wasmachine, buitenruimte met veel dieren en een interessant stadje dichtbij met goede supermarkten) dat we nog een keer naar exact hetzelfde adresje gaan.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator donderdag 16 juli 2026 @ 12:58:27 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221353255
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 13:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb nu een klein kind, dan is all-inclusive naar Turkije gewoon het lekkerst. Daar gaan we meestal wel naar hetzelfde hotel, want je doet daar toch niks anders dan op je reet zitten en cocktails zuipen dus dan maakt het niet per se uit in welk hotel je dat doet. Als je er dan eentje hebt gevonden waar het eten goed is en waar er weinig tot geen tokkies/handendoekenleggers/etc komen, dan gaan we daar graag naar terug.

Voor haar geboorte deden we een heel ander soort vakantie (meestal roadtrips met 3-4 hotels/AirBNB's/appartementen in een vakantie van 2.5 week) en dan gingen we elke keer ergens anders heen. Als ze wat ouder is geworden gaan we denk ik weer terug naar dat type vakantie.
Een kind hoeft je echt niet te beperken hoor :D Wij zijn inmiddels met onze inmiddels 5-jarige naar Engeland, Italië, Oostenrijk/Slovenie, Thailand (2x), Vietnam/Hong Kong en Frankrijk (2x) geweest. Eind van het jaar komt hier nog Montenegro bij en volgend jaar staat Zuid-Korea op de planning. Juist als ze klein zijn zijn ze super flexibel. All inclusive komt er bij ons nooit in :N
5 - 28 februari Thailand O+
pi_221353453
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 12:58 schreef MaJo het volgende:

[..]
Een kind hoeft je echt niet te beperken hoor :D Wij zijn inmiddels met onze inmiddels 5-jarige naar Engeland, Italië, Oostenrijk/Slovenie, Thailand (2x), Vietnam/Hong Kong en Frankrijk (2x) geweest. Eind van het jaar komt hier nog Montenegro bij en volgend jaar staat Zuid-Korea op de planning. Juist als ze klein zijn zijn ze super flexibel. All inclusive komt er bij ons nooit in :N
Dat dacht ik ook altijd, maar als je niet het allergoedkoopste tokkiehotel pakt vind ik het stiekem toch wel relaxed :@

Die van ons is nu 2.5, we zijn naar de Olympische Spelen in Parijs geweest en dat ging best prima, maar uiteindelijk zou ik het ook wel leuk vinden als ze het een en ander mee krijgt van de dingen die we bezoeken.
  Moderator donderdag 16 juli 2026 @ 13:35:02 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221353610
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juli 2026 13:09 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook altijd, maar als je niet het allergoedkoopste tokkiehotel pakt vind ik het stiekem toch wel relaxed :@

Die van ons is nu 2.5, we zijn naar de Olympische Spelen in Parijs geweest en dat ging best prima, maar uiteindelijk zou ik het ook wel leuk vinden als ze het een en ander mee krijgt van de dingen die we bezoeken.
Mijn ouders namen mij al als jong kind mee door heel Europa dus ik heb absoluut niet het geduld om op 1 plek te blijven, ik wil meer zien :D Wij gaan binnenkort naar Frankrijk voor 2 weken op dezelfde plek (vorig jaar zijn we halverwege verplaatst), eens kijken hoe dat bevalt _O-

En als ze zo jong zijn vinden ze juist alles best! Aapie was 3 toen we voor het eerst naar Thailand gingen, lekker de zee op met een bootje, mooie hotels, eetopties voor iedereen. Erg goed bevallen O+
pi_221353815
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 13:35 schreef MaJo het volgende:

[..]
Mijn ouders namen mij al als jong kind mee door heel Europa dus ik heb absoluut niet het geduld om op 1 plek te blijven, ik wil meer zien :D Wij gaan binnenkort naar Frankrijk voor 2 weken op dezelfde plek (vorig jaar zijn we halverwege verplaatst), eens kijken hoe dat bevalt _O-

En als ze zo jong zijn vinden ze juist alles best! Aapie was 3 toen we voor het eerst naar Thailand gingen, lekker de zee op met een bootje, mooie hotels, eetopties voor iedereen. Erg goed bevallen O+
Misschien volgend jaar maar weer eens een roadtrip overwegen dan :D
  Moderator donderdag 16 juli 2026 @ 14:06:47 #17
5428 crew  miss_sly
pi_221353942
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 13:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ligt ook wel aan het kind, denk ik.

Wij gingen wel naar dezelfde camping, maar in een gebied waar heel veel te zien is (Dordogne). En onze dochter genoot ook altijd enorm van spelen met vriendjes en vriendinnetjes op de camping. Als je daar dan twee weken bent, is er tijd genoeg om samen te spelen en ontdekken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221354604
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 13:43 schreef Elan het volgende:
Eigenlijk hebben we alles wel gezien qua droombestemmingen, en de extreme hitte op veel plekken spreekt ons ook steeds minder aan. We hebben een paar adresjes in Het Eiffelgebied waar we vaak terugkomen, genoeg verandering van omgeving om er even helemaal uit te zijn zonder extreem weer of lange reistijd.

We zijn ons momenteel zelfs aan het oriënteren om daar een huisje te kopen.
Dit klinkt best oké.
Wij gaan altijd naar andere plekken en meestal in de zomer met de auto.
Voor het eerst dat ik denk, te warm.
En je hebt alles wel eens gezien, nog een kloof nog een zipline, nog een mooie stad, en alles met +36C
Normaal wil ik nooit naar huis maar deze keer denk ik na 1,5 week, of een andere locatie in de bergen of naar huis zou ik prima vinden.
Vakman pur sang
pi_221354811
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2026 14:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit klinkt best oké.
Wij gaan altijd naar andere plekken en meestal in de zomer met de auto.
Voor het eerst dat ik denk, te warm.
En je hebt alles wel eens gezien, nog een kloof nog een zipline, nog een mooie stad, en alles met +36C
Normaal wil ik nooit naar huis maar deze keer denk ik na 1,5 week, of een andere locatie in de bergen of naar huis zou ik prima vinden.
Ding is wel dat wij wel alles gezien hebben wat we willen. Vorig jaar nog een trip naar Japan en dat was episch. Maar zoals je zegt is 36 graden gewoon te veel.
2 jaar geleden op Mallorca gezeten met 38 graden en overal branden, ik wil dan binnen blijven bij de airco. Geen zak aan.

Al is Duitsland en zeker dat gedeelte soms ook heet, Trier een paar weken geleden nog de 40 graden aangetikt. Maar over het algemeen vergelijkbaar met Limburg dus een graad of 25 tot 30 en dat is goed te doen vergeleken met veel Zuid Europese bestemmingen. Je ziet ook dat steeds minder mensen in het hoogseizoen voor Spanje en Frankrijk kiezen vanwege hitte en extreme omstandigheden.
blablablabla
  Moderator donderdag 16 juli 2026 @ 15:26:17 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221354868
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2026 14:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ligt ook wel aan het kind, denk ik.

Wij gingen wel naar dezelfde camping, maar in een gebied waar heel veel te zien is (Dordogne). En onze dochter genoot ook altijd enorm van spelen met vriendjes en vriendinnetjes op de camping. Als je daar dan twee weken bent, is er tijd genoeg om samen te spelen en ontdekken.
Dat is inderdaad wel het enige nadeel van de verre reizen, je vindt niet snel aansluiting met andere kinderen. Tenzij je daar ook all in gaat zitten uiteraard :) Maar het moet voor alle partijen leuk zijn en zo'n camping/all in gebeuren is gewoon niet ons ding.
  Moderator donderdag 16 juli 2026 @ 15:36:25 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221354979
En hoe kun je alles al gezien hebben wat je wil zien? :D Ik wil altijd weer nieuwe dingen ontdekken. En er zijn zoveel plekken waar ik al eens geweest ben (heel Europa zowat) maar ik wil bijna overal nog wel eens heen. Ik ben echt nog lang niet uitgekeken op deze wereld O+
pi_221355004
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 15:36 schreef MaJo het volgende:
En hoe kun je alles al gezien hebben wat je wil zien? :D Ik wil altijd weer nieuwe dingen ontdekken. En er zijn zoveel plekken waar ik al eens geweest ben (heel Europa zowat) maar ik wil bijna overal nog wel eens heen. Ik ben echt nog lang niet uitgekeken op deze wereld O+
Nou ja omdat heel veel een kopie is van het andere.
Die urgentie om alles te zien had ik ook, totdat je beseft dat het overal vergelijkbaar is.
Alleen nog misschien weer eens de VS of Canada of Indonesië.
Ga wel kijken naar seizoenen/ perdiode want rondrennen bij 38C+ is gewoon niet zo leuk.
En bij 25C ofzo maak je het anders mee en doe je veel meer.
Vakman pur sang
  Moderator donderdag 16 juli 2026 @ 19:13:10 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_221356627
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2026 15:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja omdat heel veel een kopie is van het andere.
Die urgentie om alles te zien had ik ook, totdat je beseft dat het overal vergelijkbaar is.
Alleen nog misschien weer eens de VS of Canada of Indonesië.
Ga wel kijken naar seizoenen/ perdiode want rondrennen bij 38C+ is gewoon niet zo leuk.
En bij 25C ofzo maak je het anders mee en doe je veel meer.
Dat alles een kopie is ben ik niet met je eens. Ieder land is weer anders en heeft wat eigens. En zelfs een land als de VS waar ik inmiddels 6X geweest ben kan ik makkelijk nog 10x bezoeken om zo steeds weer wat nieuws te ontdekken. Al moet ik zeggen dat je inderdaad wel wat verwend raakt. Met name met watervallen en grotten heb ik dat, als je bijvoorbeeld Niagara Falls hebt gezien en Carlsbad Caverns _O- Maar er zijn ook zoveel landen die ik nog niet gezien heb en graag wil ontdekken: Japan, Costa Rica, Namibië, Oezbekistan etc. Ik ben nog lang niet uitgereisd O+
pi_221356793
De afgelopen 7 jaar met mijn ex overal en nergens in Europa geweest, dit jaar zal ik het land niet verlaten ben ik bang. Maar hoop in de toekomst toch weer meer van Europa te gaan zien! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 17 juli 2026 @ 14:18:52 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221361730
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 15:36 schreef MaJo het volgende:
Ik ook niet. Mijn droombestemming is een eilandengroep in de stille zuidzee. Zal nog wel even duren voor ik dat geld bij elkaar gespaard heb :P

Ik vind sowieso vaak pareltjes op eilanden. Daar heerst net een andere mentaliteit dan aan land. En er zijn dus nog tig mooie eilanden op mijn verlanglijstje.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_221361887
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 14:18 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik ook niet. Mijn droombestemming is een eilandengroep in de stille zuidzee. Zal nog wel even duren voor ik dat geld bij elkaar gespaard heb :P

Ik vind sowieso vaak pareltjes op eilanden. Daar heerst net een andere mentaliteit dan aan land. En er zijn dus nog tig mooie eilanden op mijn verlanglijstje.
Welke eilanden dan?
Ter inspiratie
Vakman pur sang
pi_221362979
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 14:18 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Da's ook mijn droom. Nu dan eindelijk maar eens 'n vakantie naar Tahiti geboekt.
pi_221362989
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 14:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Welke eilanden dan?
Ter inspiratie
Ik ga zelf naar Tahiti. Was liever naar de Cookeilanden gegaan, maar logistiek is dat ellende. Tahiti gaat op zich nog wel.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 19:19:00 #29
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_221364347
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 16:45 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik ga zelf naar Tahiti. Was liever naar de Cookeilanden gegaan, maar logistiek is dat ellende. Tahiti gaat op zich nog wel.
Ik zou deze willen doen. De enige 'cruise' die ik overweeg in mijn leven: https://www.aranui.com/en/marquesas-islands
pi_221364857
Ik vind het erg gaaf om na 10+ jaar een valantieplek/ slaapplek terug te zien.

O.a. Texel, Valkenburg aan de Geul, La roche en Ardennen en de rest vd Ardennen, Parijs, London en een paar campings.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')