Een kind hoeft je echt niet te beperken hoorquote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb nu een klein kind, dan is all-inclusive naar Turkije gewoon het lekkerst. Daar gaan we meestal wel naar hetzelfde hotel, want je doet daar toch niks anders dan op je reet zitten en cocktails zuipen dus dan maakt het niet per se uit in welk hotel je dat doet. Als je er dan eentje hebt gevonden waar het eten goed is en waar er weinig tot geen tokkies/handendoekenleggers/etc komen, dan gaan we daar graag naar terug.
Voor haar geboorte deden we een heel ander soort vakantie (meestal roadtrips met 3-4 hotels/AirBNB's/appartementen in een vakantie van 2.5 week) en dan gingen we elke keer ergens anders heen. Als ze wat ouder is geworden gaan we denk ik weer terug naar dat type vakantie.
Dat dacht ik ook altijd, maar als je niet het allergoedkoopste tokkiehotel pakt vind ik het stiekem toch wel relaxedquote:Op donderdag 16 juli 2026 12:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Een kind hoeft je echt niet te beperken hoorWij zijn inmiddels met onze inmiddels 5-jarige naar Engeland, Italië, Oostenrijk/Slovenie, Thailand (2x), Vietnam/Hong Kong en Frankrijk (2x) geweest. Eind van het jaar komt hier nog Montenegro bij en volgend jaar staat Zuid-Korea op de planning. Juist als ze klein zijn zijn ze super flexibel. All inclusive komt er bij ons nooit in
Mijn ouders namen mij al als jong kind mee door heel Europa dus ik heb absoluut niet het geduld om op 1 plek te blijven, ik wil meer zienquote:Op donderdag 16 juli 2026 13:09 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd, maar als je niet het allergoedkoopste tokkiehotel pakt vind ik het stiekem toch wel relaxed
Die van ons is nu 2.5, we zijn naar de Olympische Spelen in Parijs geweest en dat ging best prima, maar uiteindelijk zou ik het ook wel leuk vinden als ze het een en ander mee krijgt van de dingen die we bezoeken.
Misschien volgend jaar maar weer eens een roadtrip overwegen danquote:Op donderdag 16 juli 2026 13:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mijn ouders namen mij al als jong kind mee door heel Europa dus ik heb absoluut niet het geduld om op 1 plek te blijven, ik wil meer zienWij gaan binnenkort naar Frankrijk voor 2 weken op dezelfde plek (vorig jaar zijn we halverwege verplaatst), eens kijken hoe dat bevalt
En als ze zo jong zijn vinden ze juist alles best! Aapie was 3 toen we voor het eerst naar Thailand gingen, lekker de zee op met een bootje, mooie hotels, eetopties voor iedereen. Erg goed bevallen
Ligt ook wel aan het kind, denk ik.quote:Op donderdag 16 juli 2026 13:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mijn ouders namen mij al als jong kind mee door heel Europa dus ik heb absoluut niet het geduld om op 1 plek te blijven, ik wil meer zienWij gaan binnenkort naar Frankrijk voor 2 weken op dezelfde plek (vorig jaar zijn we halverwege verplaatst), eens kijken hoe dat bevalt
En als ze zo jong zijn vinden ze juist alles best! Aapie was 3 toen we voor het eerst naar Thailand gingen, lekker de zee op met een bootje, mooie hotels, eetopties voor iedereen. Erg goed bevallen
Dit klinkt best oké.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:43 schreef Elan het volgende:
Eigenlijk hebben we alles wel gezien qua droombestemmingen, en de extreme hitte op veel plekken spreekt ons ook steeds minder aan. We hebben een paar adresjes in Het Eiffelgebied waar we vaak terugkomen, genoeg verandering van omgeving om er even helemaal uit te zijn zonder extreem weer of lange reistijd.
We zijn ons momenteel zelfs aan het oriënteren om daar een huisje te kopen.
Ding is wel dat wij wel alles gezien hebben wat we willen. Vorig jaar nog een trip naar Japan en dat was episch. Maar zoals je zegt is 36 graden gewoon te veel.quote:Op donderdag 16 juli 2026 14:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit klinkt best oké.
Wij gaan altijd naar andere plekken en meestal in de zomer met de auto.
Voor het eerst dat ik denk, te warm.
En je hebt alles wel eens gezien, nog een kloof nog een zipline, nog een mooie stad, en alles met +36C
Normaal wil ik nooit naar huis maar deze keer denk ik na 1,5 week, of een andere locatie in de bergen of naar huis zou ik prima vinden.
Dat is inderdaad wel het enige nadeel van de verre reizen, je vindt niet snel aansluiting met andere kinderen. Tenzij je daar ook all in gaat zitten uiteraardquote:Op donderdag 16 juli 2026 14:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ligt ook wel aan het kind, denk ik.
Wij gingen wel naar dezelfde camping, maar in een gebied waar heel veel te zien is (Dordogne). En onze dochter genoot ook altijd enorm van spelen met vriendjes en vriendinnetjes op de camping. Als je daar dan twee weken bent, is er tijd genoeg om samen te spelen en ontdekken.
Nou ja omdat heel veel een kopie is van het andere.quote:Op donderdag 16 juli 2026 15:36 schreef MaJo het volgende:
En hoe kun je alles al gezien hebben wat je wil zien?Ik wil altijd weer nieuwe dingen ontdekken. En er zijn zoveel plekken waar ik al eens geweest ben (heel Europa zowat) maar ik wil bijna overal nog wel eens heen. Ik ben echt nog lang niet uitgekeken op deze wereld
Dat alles een kopie is ben ik niet met je eens. Ieder land is weer anders en heeft wat eigens. En zelfs een land als de VS waar ik inmiddels 6X geweest ben kan ik makkelijk nog 10x bezoeken om zo steeds weer wat nieuws te ontdekken. Al moet ik zeggen dat je inderdaad wel wat verwend raakt. Met name met watervallen en grotten heb ik dat, als je bijvoorbeeld Niagara Falls hebt gezien en Carlsbad Cavernsquote:Op donderdag 16 juli 2026 15:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja omdat heel veel een kopie is van het andere.
Die urgentie om alles te zien had ik ook, totdat je beseft dat het overal vergelijkbaar is.
Alleen nog misschien weer eens de VS of Canada of Indonesië.
Ga wel kijken naar seizoenen/ perdiode want rondrennen bij 38C+ is gewoon niet zo leuk.
En bij 25C ofzo maak je het anders mee en doe je veel meer.
Ik ook niet. Mijn droombestemming is een eilandengroep in de stille zuidzee. Zal nog wel even duren voor ik dat geld bij elkaar gespaard hebquote:Op donderdag 16 juli 2026 15:36 schreef MaJo het volgende:
En hoe kun je alles al gezien hebben wat je wil zien?Ik wil altijd weer nieuwe dingen ontdekken. En er zijn zoveel plekken waar ik al eens geweest ben (heel Europa zowat) maar ik wil bijna overal nog wel eens heen. Ik ben echt nog lang niet uitgekeken op deze wereld
Welke eilanden dan?quote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ook niet. Mijn droombestemming is een eilandengroep in de stille zuidzee. Zal nog wel even duren voor ik dat geld bij elkaar gespaard heb
Ik vind sowieso vaak pareltjes op eilanden. Daar heerst net een andere mentaliteit dan aan land. En er zijn dus nog tig mooie eilanden op mijn verlanglijstje.
Da's ook mijn droom. Nu dan eindelijk maar eens 'n vakantie naar Tahiti geboekt.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 14:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ook niet. Mijn droombestemming is een eilandengroep in de stille zuidzee. Zal nog wel even duren voor ik dat geld bij elkaar gespaard heb
Ik vind sowieso vaak pareltjes op eilanden. Daar heerst net een andere mentaliteit dan aan land. En er zijn dus nog tig mooie eilanden op mijn verlanglijstje.
Ik ga zelf naar Tahiti. Was liever naar de Cookeilanden gegaan, maar logistiek is dat ellende. Tahiti gaat op zich nog wel.quote:
Ik zou deze willen doen. De enige 'cruise' die ik overweeg in mijn leven: https://www.aranui.com/en/marquesas-islandsquote:Op vrijdag 17 juli 2026 16:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ga zelf naar Tahiti. Was liever naar de Cookeilanden gegaan, maar logistiek is dat ellende. Tahiti gaat op zich nog wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |