abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juli 2026 @ 21:43:50 #1
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221318992
https://www.rtl.nl/boulev(...)aar-huwelijk-zwennes

quote:
Roxeanne Hazes onthult gekozen achternaam na haar huwelijk: 'Daar ben ik heel trots op'

Roxeanne Hazes (33) kijkt met een warm gevoel terug op haar trouwdag met Erik Zwennes (41). In een gesprek met RTL Boulevard vertelt de zangeres openhartig over de intieme ceremonie, die volledig op hun eigen manier werd ingevuld, en de bijzondere rol van haar familie tijdens de dag. Ook onthult ze welke achternaam ze heeft aangenomen.

"Het is een hele bijzondere week geweest. Ik ben getrouwd en dat hebben we echt heel klein gevierd. Een hele mooie kleine ceremonie en helemaal ook gegaan zoals wij dat wilden", vertelt Roxeanne. Van een groots sprookjeshuwelijk was bewust geen sprake. "Het was het gemeentehuis Mijdrecht, dat is niet de mooiste sprookjesplek op aarde. Daarna zijn we lekker de tuin in gegaan bij ons en hebben we een cateraar gebeld en die is lekker voor ons gaan koken."

Ook haar trouwjurk kende een opmerkelijk verhaal. "Ik had een jurk die, geloof ik, al vier jaar in de kast lag. En dat lul ik, het lag niet eens in de kast, maar in de kofferbak bij Erik, tussen de kerstballen in. Dus die rook een beetje muffig en die moest ik even mooi inspuiten." Na de ceremonie werd er dan ook volop gefeest. "Ik ben vooral heel dronken geworden en dat voelde ik de dag erna wel. (...) Maar het was heel leuk om dit zo met ons meest dierbare ploegje te vieren."

Ook over haar achternaam maakte Roxeanne een bewuste keuze. "Op mijn brievenpost staat Hazes Zwennes. Ik vond het wel mooi om ook de achternaam van mijn jongens natuurlijk te krijgen. Maar ik ben ook heel erg trots op mijn eigen achternaam, dus die wilde ik graag zelf ook houden."

Een van de meest bijzondere momenten van de dag was de rol van haar zoon Fender. "Fender heeft mij weggegeven, dat was wel heel bijzonder. Ik vroeg aan hem: 'Joh, ik heb geen papa, meestal geven papa's dochters weg. Zou jij dat dan voor mij willen doen?'"

Volgens Roxeanne vond haar zoon het uiteindelijk een spannende, maar mooie ervaring. "Hij was heel nerveus en vond het heel spannend allemaal. Maar hij heeft het heel erg leuk gehad en hij mocht zelf ook een handtekening zetten. Er werd een zo'n soort kindercontract voor hem neergelegd, zodat hij een handtekening kon zetten en toen heeft hij een piemel erop gezet. Dus ja, gewoon een geslaagde dag, denk ik dan maar zo."

Ook haar broer André Hazes junior speelde een belangrijke rol tijdens de ceremonie. "Mijn broertje was en is nog steeds getuige. Dat was heel bijzonder. Het voelde heel compleet omdat hij erbij was." In de video hieronder vertelt Roxeanne meer over de ceremonie.
Dappere keuze. Doen steeds meer vrouwen tegenwoordig en is normaliter altijd aan te moedigen, maar waarom zo geforceerd een heel verhaal bedenken?

Ze kan ook gewoon eerlijk zijn en zeggen dat de Hazes achternaam geld in het laatje brengt, want ik vermoed dat dat de voornaamste reden is. o|O o|O
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
  Spellchecker zondag 12 juli 2026 @ 21:47:08 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221319003
quote:
Volgens Roxeanne vond haar zoon het uiteindelijk een spannende, maar mooie ervaring. "Hij was heel nerveus en vond het heel spannend allemaal. Maar hij heeft het heel erg leuk gehad en hij mocht zelf ook een handtekening zetten. Er werd een zo'n soort kindercontract voor hem neergelegd, zodat hij een handtekening kon zetten en toen heeft hij een piemel erop gezet. Dus ja, gewoon een geslaagde dag, denk ik dan maar zo."
Dat zit wel in de familie. De één kleit ze, de ander tekent ze.
pi_221319014
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 21:47 schreef maily het volgende:

[..]
Dat zit wel in de familie. De één kleit ze, de ander tekent ze.
:D
pi_221321928
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2026 21:43 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.rtl.nl/boulev(...)aar-huwelijk-zwennes
[..]
Dappere keuze. Doen steeds meer vrouwen tegenwoordig en is normaliter altijd aan te moedigen, maar waarom zo geforceerd een heel verhaal bedenken?

Ze kan ook gewoon eerlijk zijn en zeggen dat de Hazes achternaam geld in het laatje brengt, want ik vermoed dat dat de voornaamste reden is. o|O o|O
Ik dacht eigenlijk dat je sowieso niet meer je eigen familienaam kon laten vallen, zo zei een trouwambtenaar tegen mijn vrouw voordat we trouwden.

Edit: even opgezocht, op je paspoort staat inderdaad altijd je eigen achternaam. Je kan dus wel de achternaam van je partner overnemen en je eigen naam droppen, maar aangezien het op officiele documenten dus nog steeds te zien is vind ik het een beetje onzinnig klinken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Marsenal op 13-07-2026 12:15:14 ]
-nee-
  donderdag 16 juli 2026 @ 01:07:20 #5
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_221350161
"Powervrouw" :'( :r

Powdervrouw zah je bedoeluhn!@ *O*

love & heet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: