abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221318353
Zit even op Scheveningen en dan is het dit soort gebouwen wat dan AAA zit. Het Kurhaus is van buiten dan nog leuk, maar Bastion van binnen. De Pier al decennia verrotte meuk. Om over Zandvoort nog maar niet te spreken, daar waan je je in 80'er jaren Oostblok. Willen de gemeentes geen geld verdienen en wat aantrekkingskracht?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 12 juli 2026 @ 20:27:26 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_221318410
Ik denk dat er genoeg reden te bedenken zijn waarom iets verpauperd, en dan is bouwstijl slechts 1 aspect.

De volgende keer zou ik bij Kijkduin langs gaan, dat is recent vernieuwd.
  zondag 12 juli 2026 @ 20:42:31 #3
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_221318514
Zolang de Marokkanen daar rondhangen wordt er helemaal niks vernieuwd, want het wordt toch weer gesloopt.
pindazakje
  zondag 12 juli 2026 @ 20:59:54 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221318644
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2026 20:21 schreef nostra het volgende:
Het Kurhaus is van buiten dan nog leuk
Van binnen ook.
Ik ga daar regelmatig heen. Lekker ontbijtje, leuk uitzicht op zee, meeuwen op balkon. Die strandtentjes s'avonds zijn hartstikke gezellig.

Laat de haters maar haten. Scheveningen is de leukste kustplaats. Zeeland is saai met al die kut refo's daar.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221319565
Je moet je afvragen in hoeverre het een AAA locatie is en vooral was.

Scheveningen en veel andere Noordzeeplaatsen hebben zwaar te lijden gehad onder de bezetting. De aanleg van de Atlantikwall heeft veel oude gebouwen doen verdwijnen, en de schitterende oude houten pier is in 1943 volledig afgebrand. In de jaren 70 had men na een korte opleving na de oorlog te maken met ernstige terugloop in het toerisme en stond er enorm veel leeg.

Tegenwoordig zie je wel de nodige initiatieven om het op te knappen en interesse voor nieuwbouw maar het blijft een verloederde boel met name door het gajes wat het aantrekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')