Omdat het gras elders steeds groener begint te worden. Je ziet dat op dit forum ook. Veel users die in het buitenland werken.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:08 schreef Captain_Ghost het volgende:
Waarom investeert kabinet niet in eigen vijver. Das betere en veiliger manier om toekomst verzekerd. Die kennismigranten zal op den duur weer vertrekken. Want is toch niet zijn thuis...
Bovendien die migranten kan de kennis doorspelen, waardoor we onze positie zullen verliezen.
Omdat dit tijd kost en je niet zomaar even een startklare workforce hebt binnen een bepaalde sector. Daarnaast verlaten de échte toptalenten Nederland vaak. Waarom zou je hier immers blijven als je elders de bekende 'six figures' kan verdienen?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:08 schreef Captain_Ghost het volgende:
Waarom investeert kabinet niet in eigen vijver. Das betere en veiliger manier om toekomst verzekerd. Die kennismigranten zal op den duur weer vertrekken. Want is toch niet zijn thuis...
Bovendien die migranten kan de kennis doorspelen, waardoor we onze positie zullen verliezen.
In Azie heb je miljoenen goed opgeleide ingenieurs die staan te springen om naar Nederland te komen, als ze de kans krijgen. Van de andere kant kost het meerdere tonnen om een Nederlander tot ingenieur op te leiden. Als je alleen maar aan de cijfertjes denkt, dan snap je waarom ze de grenzen nog steeds wagenwijd open hebben staan.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:14 schreef flyguy het volgende:
Aan de ene kant worden de voordelen voor expats ingeperkt en dan aan de andere kant proberen te werven...
Durf wel te beweren dat die Nederlander uiteindelijk meer op gaat leveren.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:27 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In Azie heb je miljoenen goed opgeleide ingenieurs die staan te springen om naar Nederland te komen, als ze de kans krijgen. Van de andere kant kost het meerdere tonnen om een Nederlander tot ingenieur op te leiden. Als je alleen maar aan de cijfertjes denkt, dan snap je waarom ze de grenzen nog steeds wagenwijd open hebben staan.
Dan hadden ze aan niveaubewaking in het onderwijs moeten doen.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:08 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ws wel. Maar kortetermijndenken heerst.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 16:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Durf wel te beweren dat die Nederlander uiteindelijk meer op gaat leveren.
Dat zie ik hier in de stad iedere dag. Groot deel van die expats die bij ASML werken die zijn gewoon relatief goedkope werknemers voor ASML. Die kunnen echt niets dat bijzonder is maar zijn goedkoper dan mensen hier uit Nederland.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ws wel. Maar kortetermijndenken heerst.
Huh? In mijn tijd was KI informatica voor alfa'squote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:05 schreef Alpha0 het volgende:
[ afbeelding ]
Het zijn altijd werknemers met een moeilijke studieachtergrond als AI
ding ding ding, winner, en daar gaat het om,we hebben de kennis wel, maar we zijn te duur.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:31 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat zie ik hier in de stad iedere dag. Groot deel van die expats die bij ASML werken die zijn gewoon relatief goedkope werknemers voor ASML. Die kunnen echt niets dat bijzonder is maar zijn goedkoper dan mensen hier uit Nederland.
Ik heb bij ASML gesolliciteerd, maar dat liep op niks uit. Ik maak dat wel vaker mee. Van die types die zich afvragen of ik wel geschikt ben voor die functie, maar op basis van hun CV vraag ik me af waarom ze op die positie zitten. Kan gebeuren, ik ben niet de gemakkelijkste en ik heb een bloedhekel aan politiek, dus misschien maar goed ook dat het afketst.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 18:31 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat zie ik hier in de stad iedere dag. Groot deel van die expats die bij ASML werken die zijn gewoon relatief goedkope werknemers voor ASML. Die kunnen echt niets dat bijzonder is maar zijn goedkoper dan mensen hier uit Nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |