quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat doet AI dan weer niet. Wel m’n baan inpikken maar niet de was opvouwen.
Die eenheidsworst is van iedere generatie hoor, zeker binnen de subculturen. Al denk ik dat de grote stroom nu nog algemener gaat worden. Gaan vast ook wel weer mensen zijn die toch komen bovendrijven.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik postte gisteren al iets over dat meiden zich gedragen als dertigers vanaf de brugklas en dat het allemaal eenheidsworst aan het worden is. Daar is overmatig afhankelijk van AI worden ook een symptoom van. Die kinderen van tegenwoordig skippen gewoon de cruciale levensfase van ontdekking, experimenteren en persoonlijke groei.
AI gaat die kinderen echt niet redden. Millennials zijn gewoon intens slechte ouders. Niet geheel verrassend, maar het is wel extreem.
mini kaassoufflés er bijquote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zag dat ze mini Mexicano hebben tegenwoordig.
Tot een bepaalde hoogte. De vergelijking die werd gemaakt was met late 90s/vroege 00s kinderen. Dat is helemaal geen grote sprong, die kinderen zijn ook opgegroeid met social media. Er is zo goed als geen ruimte voor individuele ontwikkeling meer, en dat is echt pas van de laatste jaren.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die eenheidsworst is van iedere generatie hoor, zeker binnen de subculturen. Al denk ik dat de grote stroom nu nog algemener gaat worden. Gaan vast ook wel weer mensen zijn die toch komen bovendrijven.
alsof ze alles al weten? of wat anders?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik postte gisteren al iets over dat meiden zich gedragen als dertigers vanaf de brugklas en dat het allemaal eenheidsworst aan het worden is. Daar is overmatig afhankelijk van AI worden ook een symptoom van. Die kinderen van tegenwoordig skippen gewoon de cruciale levensfase van ontdekking, experimenteren en persoonlijke groei.
AI gaat die kinderen echt niet redden. Millennials zijn gewoon intens slechte ouders. Niet geheel verrassend, maar het is wel extreem.
Oh ik kom niet op de frontpage eigenlijk.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik heb ook het idee dat ik internet soms uitgespeeld heb. Zoveel AI slob die je overal ziet, beetje slechte verhalen verzinnen met een AI plaatje voor de clicks.
Denk dat je als ouder daar best wel invloed in hebt. Zou mijn kind de eerste jaren schermloos opvoeden. En daarna gewoon eens de basics van alles leren.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tot een bepaalde hoogte. De vergelijking die werd gemaakt was met late 90s/vroege 00s kinderen. Dat is helemaal geen grote sprong, die kinderen zijn ook opgegroeid met social media. Er is zo goed als geen ruimte voor individuele ontwikkeling meer, en dat is echt pas van de laatste jaren.
Moraal van het verhaal is wel dat ouders hun kinderen moeten opvoeden, en niet het werk aan social media over moeten laten. Helaasch is het internet niet meer zoals het 20 jaar geleden was, waarbij je gewoon je plek kon vinden in plaats van gestuurd wordt door algoritmes.
Maar je bent een millennial, dat maakt je volgens Nattekat meteen een intens slechte ouder.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Denk dat je als ouder daar best wel invloed in hebt. Zou mijn kind de eerste jaren schermloos opvoeden. En daarna gewoon eens de basics van alles leren.
druk de troep maar onder de stoelquote:
Dat is dan maar zo.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:51 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Maar je bent een millennial, dat maakt je volgens Nattekat meteen een intens slechte ouder.
Saai. 14-jarigen zijn nog gewoon kinderen en mogen zich ook zo gedragen. Daar is alleen steeds minder ruimte voor. Ik heb een heel leuk creatief nichtje van 13, en zij is steeds meer de uitzondering. Haar klasgenoten zijn drukker bezig met een skincare routine en een serie die volgens mij voor volwassenen is. Bijna niet voor te stellen als ik haar zie.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:46 schreef mschol het volgende:
[..]
alsof ze alles al weten? of wat anders?
Exceptions applyquote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:51 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Maar je bent een millennial, dat maakt je volgens Nattekat meteen een intens slechte ouder.
aha, achja komt vanzelf welw eer goed.. elke generatie heeft zo hun mankementenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Saai. 14-jarigen zijn nog gewoon kinderen en mogen zich ook zo gedragen. Daar is alleen steeds minder ruimte voor. Ik heb een heel leuk creatief nichtje van 13, en zij is steeds meer de uitzondering. Haar klasgenoten zijn drukker bezig met een skincare routine en een serie die volgens mij voor volwassenen is. Bijna niet voor te stellen als ik haar zie.
M'n nichtjes kregen pas een smartphone toen ze 16 werden.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 13:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Denk dat je als ouder daar best wel invloed in hebt. Zou mijn kind de eerste jaren schermloos opvoeden. En daarna gewoon eens de basics van alles leren.
Lage leesvaardigheid is nou niet echt een mankement dat in dezelfde categorie valt als die van de laatste paarquote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:12 schreef mschol het volgende:
[..]
aha, achja komt vanzelf welw eer goed.. elke generatie heeft zo hun mankementen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |