Ik vrees een beetje voor Pidcock, die komt niet sterk voor de dag tot nu toe. Weet niet of je dat 'een van de groten' vindt, wel podium gereden in de Vuelta natuurlijk.quote:Op donderdag 9 juli 2026 08:44 schreef TAmaru het volgende:
Gaat er iemand van de groten afhaken op de Tourmalet vandaag?
Ja eens, dit was een mooie etappe geweest zonder Pogacar.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
Verder is dat koerstechnisch een prima parcours. Je had zomaar een tactisch spelletje kunnen krijgen tussen de favorieten op de weg naar Gavarnie.
Alleen is Pogacar natuurlijk veel te sterk. De Tour gaat vandaag beslist worden. 45.35 minuten een paar jaar geleden bij de allout aanval van Visma met Kelderman - Kuss - Vingegaard. Ik zet in een van een tijd van onder de 44 minuten voor Pogacar.
Vooral benieuwd waar Seixas en Del Toro staan t.o.v. Vingegaard.
Schitterend ja. Ik ben hier wel in de omgeving geweest en had meteen wel het gevoel: hier zou ik best kunnen wonen. Zoveel rust, natuurschoon, fietsmogelijkheden, lekker eten etc.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou het zal mij benieuwen. Prachtige omgeving alvast, dat soberzo
Nou als hij vandaag geen enkele tijd verliest, dan is de top 3 ook binnen bereik denk ikquote:Op donderdag 9 juli 2026 09:41 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik vrees een beetje voor Pidcock, die komt niet sterk voor de dag tot nu toe. Weet niet of je dat 'een van de groten' vindt, wel podium gereden in de Vuelta natuurlijk.
Benieuwder ben ik of Traeen mee kan. Als hem dat lukt is top-10 voor hem in het eindklassement binnen handbereik.
Noemen we Pidcock tegenwoordig groot?quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:41 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik vrees een beetje voor Pidcock, die komt niet sterk voor de dag tot nu toe. Weet niet of je dat 'een van de groten' vindt, wel podium gereden in de Vuelta natuurlijk.
Benieuwder ben ik of Traeen mee kan. Als hem dat lukt is top-10 voor hem in het eindklassement binnen handbereik.
Hij zal wel wát verliezen op die slotklim. Maar om echt een goed klassement te ambiëren mag hij niet lossen op de Tourmalet want dan ben je die 8 minuten zo kwijt.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:48 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou als hij vandaag geen enkele tijd verliest, dan is de top 3 ook binnen bereik denk ik
Vacek lijkt me wel minder goed dan Traeen in het absolute hooggebergte en heeft 2 ploeggenoten die echt mee kunnen in de top, hij gaat nul support krijgen zeker omdat wit ook even minder is dan geel en zal ook eventueel in dienst moeten rijden van Skjelmose/Ayuso.quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:04 schreef DecoAoreste het volgende:
Zou Vacek de witte trui kunnen houden trouwens? Ook wel interessant. Hij heeft meer een dienende rol natuurlijk, maar misschien toch stiekem ook persoonlijke ambities.
Wat betekent dit? Hij is er drie keer aan begonnen en heeft één keer de top gehaald?quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:42 schreef franklop het volgende:
Tourmalet - Remco staat momenteel 2-1. Benieuwd wat het vandaag wordt.
3x een rit met de Tourmalet gereden. 2x eindigde de rit problematisch voor Evenepoel (duikeling in klassement en. een DNF), 1x nietquote:Op donderdag 9 juli 2026 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat betekent dit? Hij is er drie keer aan begonnen en heeft één keer de top gehaald?
Dat ligt aan de ASO! Die wilde blijkbaar graag alle plaatsnamen (ook van plaatsen die er niet toe doen) in verticaal schrift in het kaartje hebben. Waardoor er geen ruimte meer is om de bergen een logischer reliëf te geven.quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vreemde hoogtekaart. Lijkt wel alsof we een lange drempel op fietsen in plaats van 186m naar 2115m.
quote:Iconische fan ‘Didi the devil’ bestolen bij Tourstart in Barcelona: dieven gingen ervandoor met een frigobox... vol ham en kaas
Didi the devil, of Dieter Senft (74), zoals de Duitser eigenlijk heet, is wereldbekend als de verklede duivel die elke Ronde van Frankrijk wel op uw tv-scherm te zien is. Hij is er al bij sinds 1993, maar de start van de Tour begon voor Senft dit jaar in mineur. Er werd ingebroken in zijn campervan.
Dat gebeurde tijdens de nacht van 3 op 4 juli. Bij de Tourstart in Barcelona dus. Senft, die zich voorbereidde om terug de hele Tour de France te volgen, miste daardoor de hele eerste etappe. Hij had pas een nieuw busje, maar dat trok dus de aandacht van dieven. Hij deelde het voorval op zijn instagram, waar hij ook meedeelde wat de dieven gestolen hadden. “Mijn tandenborstel en kam, een minifrigo vol ham en kaas en een speaker van het merk Teufel”. Later postte Senft nog dat er al “heel wat meer weg bleek, ruige buurt, Barcelona.”
Omdat hij te druk bezig was met het bewaken van zijn auto en de aangifte in het politiebureau kon Senft niet naar de etappe. Hij loste de gebroken ruit op door die af te dekken met een “duivelsrood doek”, meldt La Vanguardia. De Duitser zag zijn gestolen spullen nog niet terug, maar dat deerde hem niet. De volgende ritten was de Duitser gewoon weer te spotten langs het parcours, met duivelse outfit en drietand.
Na enkele nachten zonder ruit, is Senft intussen geholpen, ergens in de Pyreneeën was er een garage die zijn raam kon vervangen, zo deelde Senft opnieuw op Instagram.
Ja.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:13 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Jij denkt dat UAE en Pogacar op hun dooie gemakje naar boven gaan rijden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |