abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221290246
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 05:23 schreef livelink het volgende:
Als die ouders nou toch eens net zoveel energie in de opvoeding hadden gestopt...
Opvoeden doen we in Nederland niet meer. Dat gooi over de schutting naar het onderwijs.
Corporate translator
pi_221290279
quote:
15s.gif Op donderdag 9 juli 2026 21:26 schreef Schanulleke het volgende:
En dit is dus hoe de administratieve druk op docenten weer groter gaat worden, want kennelijk was het dossier niet duidelijk genoeg. Dus moet je straks iedere interactie met dergelijke leerlingen documenteren om wel voldoende reden hebben hem te weren.
Scholen administreren straffen, te laat komen, uit de les worden gestuurd, rapporten, evaluaties e.d. toch al. In dit geval was er simpelweg niets te administreren, omdat deze leerling zich - op dit filmpje na - niet heeft misdragen daar.
pi_221290285
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 21:43 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
In Nederland verschillen de meningen mbt het gebruik v/h woord neger simpelweg sterk. Sommige mensen (zowel blank als negroïde) vinden het helemaal geen problematisch woord, ongeacht wie het gebruikt. En anderen vinden het wel een beladen term.
En dit verschilt van de Amerikaanse situatie omdat......??

quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 21:43 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Waar haak hij vandaan dat negroïde collega uit het verhaal het erg zou vinden wanneer een blank persoon de term neger zou gebruiken? :?
Dat is iets wat je er zelf van maakt.

Het is als allochtoon wel grappig dat je een soort van gratis blik krijgt in de achtergrond van mensen zonder dat je zelf een woord hoeft te zeggen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221290299
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 00:11 schreef Halcon het volgende:

[..]
Scholen administreren straffen, te laat komen, uit de les worden gestuurd, rapporten, evaluaties e.d. toch al. In dit geval was er simpelweg niets te administreren, omdat deze leerling zich - op dit filmpje na - niet heeft misdragen daar.
Bleek dus niet uit dat artikel, kennelijk had ie al vaker wat uitgevreten, plus was blijven zitten. Misschien zat ie bij de JFVD en 'leerde' die daar die grapjes.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 00:15:38 #155
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221290316
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 00:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Bleek dus niet uit dat artikel, kennelijk had ie al vaker wat uitgevreten, plus was blijven zitten.
Misschien even het vonnis lezen, want hier klopt niets van.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221290329
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 00:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Bleek dus niet uit dat artikel, kennelijk had ie al vaker wat uitgevreten, plus was blijven zitten. Misschien zat ie bij de JFVD en 'leerde' die daar die grapjes.
Daar wordt in het vonnis met geen woord over gerept. Dat is dus of niet waar of speelde geen enkele rol bij het besluit van de school.
pi_221290337
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 00:15 schreef Caland het volgende:

[..]
Misschien even het vonnis lezen, want hier klopt niets van.
Heb ik dan gemist, ik las in het artikel over meerdere incidenten.
pi_221290864
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 10:54 schreef TweedeKlum het volgende:
Gewoon twee keer laten doubleren, kan je hem alsnog eruit trappen, er valt weinig meer aan te redden, ook aan zijn ouders niet.
Op schoolreisje tijdens een nachtelijke dropping "toevallig" indelen met bij een groep allochtonen.
pi_221290943
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 00:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Heb ik dan gemist, ik las in het artikel over meerdere incidenten.
Verder worden eerdere incidenten die in het logboek van school zijn opgenomen, betwist. Bij sommige van de incidenten was [leerling] helemaal niet aanwezig en bij andere incidenten was zijn aandeel minimaal.

en:

e ernst van de incidenten die zijn opgetekend in het leerlingendossier tot slot is ook niet van dien aard dat daarmee het verschil in handelen ten aanzien van deze twee leerlingen kan worden verklaard. Dit nog los van het feit dat die incidenten door ouders en [leerling] gemotiveerd zijn betwist en de onderbouwing ervan door school summier is: gefragmenteerde aantekeningen in het logboek, waarbij niet altijd even duidelijk is omschreven wat er nu precies tussen wie is voorgevallen.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 08:22:22 #160
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221290997
Ik denk eerlijk gezegd dat die ouders hun zoon hier helemaal geen plezier mee hebben gedaan. Met een schone lei beginnen op een andere school was denk ik ook voor hem beter geweest. Plus dat het nu in de publiciteit is gekomen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 09:48:57 #161
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221291535
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 08:22 schreef livelink het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat die ouders hun zoon hier helemaal geen plezier mee hebben gedaan. Met een schone lei beginnen op een andere school was denk ik ook voor hem beter geweest. Plus dat het nu in de publiciteit is gekomen.
Dafuq of het fijn is voor die zoon. Die arme docente wordt nu elke dag weer geconfronteerd met iemand die haar op de meest lage manier heeft bejegend. Die krijgt het signaal dat wat haar is aangedaan ondergeschikt is aan de ontwikkeling van die leerling. Ik denk dat dat een verkeerd signaal is.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 09:53:50 #162
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221291551
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 09:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dafuq of het fijn is voor die zoon. Die arme docente wordt nu elke dag weer geconfronteerd met iemand die haar op de meest lage manier heeft bejegend. Die krijgt het signaal dat wat haar is aangedaan ondergeschikt is aan de ontwikkeling van die leerling. Ik denk dat dat een verkeerd signaal is.
Accepteren en doorgaan.
'Recht' heeft gesproken. Mensen in andere situaties moeten dat ook accepteren, hoe unfair het ook kan zijn.
Daarbij kan ze haar collegas ook aankijken door gebrekkige dossiervorming en slappe motivatie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 10 juli 2026 @ 09:56:13 #163
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221291571
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 09:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Accepteren en doorgaan.
'Recht' heeft gesproken. Mensen in andere situaties moeten dat ook accepteren, hoe unfair het ook kan zijn.
Daarbij kan ze haar collegas ook aankijken door gebrekkige dossiervorming en slappe motivatie.
Nee, ze kan die jongen aankijken en zijn ouders voor hun gebrekkige moreel besef en slappe opvoeding.

En tja, hierdoor heeft ze geen keus dan accepteren en doorgaan. Ik vind dat te veel gevraagd voor iemand om op haar werkplek steeds geconfronteerd te worden met iemand die haar zo bewust racistisch bejegend heeft. Ik geef het iemand te doen.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 10:01:53 #164
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_221291612
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 09:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, ze kan die jongen aankijken en zijn ouders voor hun gebrekkige moreel besef en slappe opvoeding.

En tja, hierdoor heeft ze geen keus dan accepteren en doorgaan. Ik vind dat te veel gevraagd voor iemand om op haar werkplek steeds geconfronteerd te worden met iemand die haar zo bewust racistisch bejegend heeft. Ik geef het iemand te doen.
Dit inderdaad. Ik vind het een onbegrijpelijke uitspraak. Alsof dit incident op zichzelf niet voldoende grond was voor verwijdering.
Ik zou moeite hebben met zo een leerling in de klas, wetende dat hij zich zo heeft gedragen tov een van mijn collega's.
Life is what you make it.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 10:42:34 #165
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221291818
quote:

[..]

Vast niet de eerste leraar die gepest wordt door leerlingen. Helemaal op de middelbare school moet je toch wel iets van een dikke huid hebben als leraar en niet meteen dreigen met werkweigering als zoiets plaatsvindt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 10 juli 2026 @ 10:51:59 #166
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221291875
quote:

[..]
Dat is maar de vraag, dat is haar mening. Een mening van velen ook, maar derhalve haar mening. De mening van de ouders is een totaal andere.
En dat zien we in de huidige maatschappij ook op andere niveaus. Westerse vrouwen worden ook als minderwaardig gezien door velen in ons land, kunnen we wel die mensen die dat doen daar op aankijken op hun achtergestelde morele besef, maar in de ogen van die mensen is het heilige ideologie.

Alles is relatief en sommigen gaan het nooit leren.
quote:
Deel hier je mening hoor. Absoluut. Maar zo werkt het 'recht'. Zo veel mensen worden dagelijks geconfronteerd met de dader van het onrecht wat hun is aangedaan waar het 'recht' absoluut niet fijn heeft gesproken. Toch moet je doorgaan en het accepteren.

Ze kan zich ook ziekmelden bij het werk zo lang dat schijtjong nog op die school zit. Maarja, dan zal dat schijtjong het ook zien als overwinning...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221291890
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 09:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dafuq of het fijn is voor die zoon. Die arme docente wordt nu elke dag weer geconfronteerd met iemand die haar op de meest lage manier heeft bejegend.
Als je daar niet tegen kunt moet je iets anders gaan doen dan voor de klas met pubers, want als die éénmaal door hebben hoe ze de juf kunnen sparren zullen ze het niet laten.

En dat wist je dus al lang, @Qarrad.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 11:17:29 #168
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221291998
Dat er hier gedaan wordt dat het gewoon treiterpubergedrag is vind ik al zorgwekkend, maar dat er iets bij wordt gehaald over "dat witte westerse vrouwen ook als minderwaardig gezien worden" is helemaal van de pot gerukt.

Nee, niet alles is relatief. :r

Iemand met een zwarte huidskleur afbeelden als een katoenplukker gaat alle perken te buiten en is zwaar grievend op een persoonlijk niveau en is niet te vergelijken met een vermeende tendens jegens westerse vrouwen of klieren in de les.
pi_221292072
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:17 schreef Qarrad het volgende:
Dat er hier gedaan wordt dat het gewoon treiterpubergedrag is vind ik al zorgwekkend
Waarom is dat volgens jou niet het geval dan? Was er een ander doel dan treiteren?
  vrijdag 10 juli 2026 @ 11:30:12 #170
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221292079
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:28 schreef silverhill het volgende:

[..]
Waarom is dat volgens jou niet het geval dan? Was er een ander doel dan treiteren?
Als het doel is om te treiteren, wil dat niet zeggen dat elke uiting hiervan hetzelfde te bezien is. Met propjes schieten is iets heel anders dan bijvoorbeeld iemands banden leksteken, of een gorillakop fotoshoppen op het lichaam van een zwart persoon met de tekst minderwaardig mens erbij.

Kom op zeg.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 11:31:50 #171
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221292090
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:17 schreef Qarrad het volgende:
Dat er hier gedaan wordt dat het gewoon treiterpubergedrag is vind ik al zorgwekkend, maar dat er iets bij wordt gehaald over "dat witte westerse vrouwen ook als minderwaardig gezien worden" is helemaal van de pot gerukt.

Nee, niet alles is relatief. :r

Iemand met een zwarte huidskleur afbeelden als een katoenplukker gaat alle perken te buiten en is zwaar grievend op een persoonlijk niveau en is niet te vergelijken met een vermeende tendens jegens westerse vrouwen of klieren in de les.
Joh, het zijn kinderen van 12-13. Een schorsing en wat nablijven had best volstaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221292127
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Als het doel is om te treiteren, wil dat niet zeggen dat elke uiting hiervan hetzelfde te bezien is. Met propjes schieten is iets heel anders dan bijvoorbeeld iemands banden leksteken, of een gorillakop fotoshoppen op het lichaam van een zwart persoon met de tekst minderwaardig mens erbij.

Kom op zeg.
Sure, maar het lijkt er heel erg op dat jij treiteren van dezelfde 'soort' zwaarder bestraft wanneer het om huidskleur gaat, dan wanneer het om andere primaire (niet veranderlijke) kenmerken gaat, zoals geslacht, stotteren, flaporen, haarkleur, etc.

Vind jij een kleine docent afbeelden als dwerg oid of docent met ongelukkig gevormd (of simpelweg lelijk) gezicht als heks van dezelfde orde als een zwarte docent afbeelden in de katoenvelden?
  vrijdag 10 juli 2026 @ 11:39:52 #173
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221292135
Het lijkt me dat een slavernijverleden aanhalen met alle racisme en discriminatie die daarbij is komen kijken zwaarder weegt dan iemand een lelijke heks noemen. Snap je dit verschil?
pi_221292172
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 11:39 schreef Qarrad het volgende:
Het lijkt me dat een slavernijverleden aanhalen met alle racisme en discriminatie die daarbij is komen kijken zwaarder weegt dan iemand een lelijke heks noemen. Snap je dit verschil?
Nee, het zijn beide primaire kenmerken, dus dienen gelijk behandeld te worden.

Het wordt dan weer anders als de persoon in kwestie zelf actief leed heeft of geleden heeft.

Bijvoorbeeld iemand die na een ongeluk een handicap heeft of misvormd is, of een ernstige ziekte heeft gehad. Of iemand die persoonlijk een verleden in slavernij of mensenhandel heeft gehad. Is daar sprake van?
  vrijdag 10 juli 2026 @ 11:51:49 #175
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221292282
Nee, die dienen gezien de maatschappelijke impact en de nasleep ervan tot generaties later niet gelijk behandeld te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')