Een vechtpartijtje is strafbaar?quote:Op donderdag 9 juli 2026 08:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is toch bijna altijd zo, of gaan we elk kind dat bij een vechtpartijtje betrokken is ook van school sturen
Wees er maar trots op.quote:Op donderdag 9 juli 2026 08:34 schreef Harvest89 het volgende:
Valt wel mee. Hij is pas 13 dus nog genoeg te kneden.
Wij maakten vroeger grapjes over joden en Hitler tijdens geschiedenisles.
Was ook een jongen in de klas die had rood haar. Die heeft het hele jaar geen leven gehad dankzij ons.
Een strafbaar feit plegen, wat volgens de rechter het geval is, zou ik geen storm in een glas water noemen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 08:14 schreef GerryDV het volgende:
Storm in een glas water dit. Goede uitspraak van de rechter.
Goede uitspraak want..?quote:Op donderdag 9 juli 2026 08:14 schreef GerryDV het volgende:
Storm in een glas water dit. Goede uitspraak van de rechter.
Heb je voorbeelden van 13-jarige leerlingen die zijn veroordeeld voor een vechtpartijtje op school?quote:
Heb jij voorbeelden van 13-jarigen die zijn veroordeeld voor het maken van racistische afbeeldingen?quote:Op donderdag 9 juli 2026 08:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden van 13-jarige leerlingen die zijn veroordeeld voor een vechtpartijtje op school?
En er zijn kinderen die zich misdragen zonder consequenties. Ga sowieso eens meer handhaven!quote:Op donderdag 9 juli 2026 05:23 schreef livelink het volgende:
Als die ouders nou toch eens net zoveel energie in de opvoeding hadden gestopt...
Verder een rare uitspraak. Er zijn kinderen voor minder van school gestuurd, maar die hadden dan natuurlijk geen ouders die geld en tijd hadden om een rechtszaak aan te spannen.
En dan zelf constant hier lopen te janken over 'discriminatie'.quote:Op donderdag 9 juli 2026 08:34 schreef Harvest89 het volgende:
Was ook een jongen in de klas die had rood haar. Die heeft het hele jaar geen leven gehad dankzij ons.
Dat gaat niet gebeuren want 'De rechter vraagt hem zich in het nieuwe schooljaar van zijn beste kant te laten zien.'quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:00 schreef pmponer het volgende:
Diep triest, vanaf nu dus maar dossier bouw doen, en om elk wissewasje weg sturen.
Een school is toch niet verplicht een leerling aan te nemen.
Mijn ouders hadden iig ook wel anders gereageerd moet ik zeggen.
Toekomstig materiaal voor Gymnasium-zwakstroom?quote:De leerling, die dit schooljaar voor de tweede keer in de brugklas zit,...
Gelukkig, dan komt het helemaal goed. Dan was het gewoon een vergissing van een pispaal die er graag bij wilde horen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren want 'De rechter vraagt hem zich in het nieuwe schooljaar van zijn beste kant te laten zien.'![]()
Ik weet nou niet of ik hier om moet lachen of moet huilen eerlijk gezegd.
Snap wel dat zo’n 13-jarige inderdaad de gevolgen niet kan overzien. Maar die denkbeelden zitten er wel en daarom zouden er juist consequenties moeten zijn voor hem.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren want 'De rechter vraagt hem zich in het nieuwe schooljaar van zijn beste kant te laten zien.'![]()
Ik weet nou niet of ik hier om moet lachen of moet huilen eerlijk gezegd.
Ook dit: Ook heeft de school te weinig rekening gehouden met het feit dat de jongen pas 13 is, "een leeftijd waarop kinderen nog niet goed in staat zijn om alle gevolgen van hun handelen te overzien".
Vind ik persoonlijk ook discutabel. Als 13 jarige op het gymnasium weet je heus wel een beetje wat kan en wat niet kan.
Dat werd in mijn tijd ook niet gedaan, dan kreeg je gewoon een uitbrander + van de directeur van de oude stempel. Waagde je daar dan thuis wat over te zeggen, dan had je hetzelfde met rente van je vader te pakken.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:12 schreef Hiddendoe het volgende:
Het lijkt mij vooral een teken van deze tijd dat volwassen mensen niet meer op een normale manier met elkaar kunnen communiceren.
Ja okee, maar dat bedoel ik dus niet.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:16 schreef pmponer het volgende:
[..]
Dat werd in mijn tijd ook niet gedaan, dan kreeg je gewoon een uitbrander + van de directeur van de oude stempel. Waagde je daar dan thuis wat over te zeggen, dan had je hetzelfde met rente van je vader te pakken.
Jongen + ouders zou de consequenties gewoon moeten accepteren. Maar volgens ouders bedoelde hij het allemaal niet zo en heeft hij de helft niet eens gedaan (al zegt de rechter van wel). Wat valt daar voor gesprek mee te voeren eigenlijk?quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:12 schreef Hiddendoe het volgende:
Het lijkt mij vooral een teken van deze tijd dat volwassen mensen niet meer op een normale manier met elkaar kunnen communiceren.
Dat dacht ik wel, ik probeerde meer aan te geven dat in 2 generaties er een hoop is veranderd.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja okee, maar dat bedoel ik dus niet.
Zoals het hoort.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:16 schreef pmponer het volgende:
[..]
Dat werd in mijn tijd ook niet gedaan, dan kreeg je gewoon een uitbrander + van de directeur van de oude stempel. Waagde je daar dan thuis wat over te zeggen, dan had je hetzelfde met rente van je vader te pakken.
Dat is precies wat ik bedoel. Ouders en leerkrachten hebben een gezamelijke verantwoording tov de kinderen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:22 schreef Gutso het volgende:
[..]
Jongen + ouders zou de consequenties gewoon moeten accepteren. Maar volgens ouders bedoelde hij het allemaal niet zo en heeft hij de helft niet eens gedaan (al zegt de rechter van wel). Wat valt daar voor gesprek mee te voeren eigenlijk?
Nou iets minder mag wel hoor, in die tijd werd iig niet gevraagd naar het verhaal van het kind.quote:Op donderdag 9 juli 2026 09:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals het hoort.
Dat pappen en nathouden, daar leert niemand wat van
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |