abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 8 juli 2026 @ 21:02:57 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221277986
De tweede kwartfinale is de eerste volledig Europese strijd. Aan het begin van de KO-fase leek Europa niet te leveren, met meteen nederlagen van Nederland en Duitsland. Maar uiteindelijk wist België Senegal op eht laatst nog te verschalken en waren Noorwegen en Zwitserland 2 keer de betere tegen niet-Europese tegenstanders. En zo staan er dus toch zes Europese landen.

Al was dat bij 1 van de 2 al duidelijk na de groepsfase: Spanje moest tegen Oostenrijk en Portugal, die Kroatië hadden verslagen. 4 Europese teams dus. Spanje was tegen Oostenrijk soeverein en komt nog het meest in de buurt van Frankrijk als het gaat om controle. Ja, tegen Portugal was het niet heel overtuigend en uiteindelijk maar 1-0, maar Spanje heeft nog altijd precies nul tegengoals. Als je de bal hebt, kan de tegenstander niet scoren. Al kreeg Portugal wel 2 serieuze kansen en het duurde tot minuut 90 voordat Spanje de winnende zou maken. 2010 all over again.

België kreeg de sympathie van eenieder toen Donald Trump zich besloot te bemoeien met het WK omdat VS-spits Balogun geschorst was. Werd teruggedraaid, maar we hebben hem 80 minuten niet gezien. Inmiddels stond het effectieve België met 3-1 voor. Werd zelfs 4-1 in de laatste minuten. Prima pot, nadat Rudi Garcia had besloten KDB niet meer op te stellen. Ja, een moedig besluit en hij werd beloond. Ook geen Doku. Dit tweetal zag België met 2-0 achter komen tegen Senegal en werd vervolgens gewisseld. En we weten hoe het liep: Enigszins fortuinlijk de 3-2 overwinning. Afrikaanse ploegen kunnen geen voorsprong vasthouden, jeetje.

België en Spanje speelden geregeld tegen elkaar, 4 ontmoetingen op eindtoernooien. In 1920 op de OS, die tellen gek genoeg mee terwijl België geen ster krijgt voor het winnen van dat toernooi (en Uruguay wel voor 1924 en 1928, leg maar uit): 3-1 voor de Belgen. Op het EK van 1980 de tweede: 2-1 voor België. Was de laatste overwinning voor België dat in de 10 wedstrijden voor 1980 (8 vriendschappelijk, 2 voor kwalificatie voor WK 1970) wel drie maal wist te winnen. Na 2 vriendschappelijke potjes tussen 1980 en 1986 werd het in 1986 gelijk en in 1990 2-1 voor Spanje, de twee WK-ontmoetingen tussen de landen. Er volgden nog 6 kwalificatiewedstrijden, in 1995 nog een keer gelijk maar daarna 5 keer winst voor Spanje. De GOUDEN GENERATIE van België speelde maar 1x tegen Spanje en verloor in 2016 in de meest recente vriendschappelijke pot met 2-0. Maar ook de eerdere topgeneraties deden het dus niet zo geweldig. Nee, er is werk aan de winkel voor België. Al lijken ze me het minst kansrijk van alle underdogs deze kwartfinales.

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 8 juli 2026 @ 21:10:50 #2
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221278075
Hup Spanje.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 21:23:44 #3
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_221278235
Hup België :BE
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_221278248
Hup België
pi_221278751
POLL
  Moderator woensdag 8 juli 2026 @ 22:10:37 #6
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_221278801
Wel mede FOK!users zelf ben ik een tevreden man. Ik denk dat je met dit team een kwartfinale het maiximale dat je met deze groep kon halen. Moesten ze eruit liggen tegen Spanje is in mijn ogen geen schande (tenzij het een kille 5-0 wordt ofzo)

Maar moesten we doorgaan. Be ik een erg tevreden jongen :)
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_221279129
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2026 22:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wel mede FOK!users zelf ben ik een tevreden man. Ik denk dat je met dit team een kwartfinale het maiximale dat je met deze groep kon halen. Moesten ze eruit liggen tegen Spanje is in mijn ogen geen schande (tenzij het een kille 5-0 wordt ofzo)

Maar moesten we doorgaan. Be ik een erg tevreden jongen :)
Mooi wk gedraait, niks meer te verliezen.
pi_221279436
Ik sta volledig achter de Rode Duivels. F*ck de Spaanse overheersers!
  donderdag 9 juli 2026 @ 01:50:29 #9
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_221279575
Hup belgie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')