abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221280841
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Glas en beton gaan prima samen.
Glas is dan ook niet bedoeld als draagconstructie en wordt ook niet als zodanig gebruikt.
Glas wordt wel degelijk als draagconstructie gebruikt. Dat heet structurele beglazing.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221280896
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:19 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja en? Aardbevingen, natuurrampen, oorlogen, enz. En ze staan er nog steeds.
Terwijl bij een modern gebouw het balkon al na tien jaar afbreekt, vloeren verzakken, en meer van dit soort bouwkundige problemen.
Dat is omdat oude gebouwen extreem overgedimensioneerd zijn. Men kon het allemaal nog niet uitrekenen en wist nog niet hoe een krachtenspel werkt dus werd alles extreem zwaar uitgevoerd.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221280945
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 10:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Glas wordt wel degelijk als draagconstructie gebruikt. Dat heet structurele beglazing.
Niet in de zin van dat het glas de constructie van het gebouw draagt, zoals het geval is bij beton en stalen balken.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221280954
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 10:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nee hoor. Bij structurele beglazing is het enige constructieve dat het glas zelf voldoende draagkracht en stabiliteit heeft, in tegenstelling tot conventionele beglazing waar je een kozijn omheen zit voor de stabiliteit. Maar het is niet alsof het glas bijdraagt aan de stabiliteit van de rest van de bouwconstructie.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_221281226
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 10:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Hij downplayed de problemen wat maar in essentie zegt hij toch niks geks?
Nou even wat hydraulisch cilinders neerzetten en de 19 lokaal verzakte verdiepingen erboven gewoon omhoog krikken lijkt mij toch wel gek. :D
pi_221298533
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 10:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet in de zin van dat het glas de constructie van het gebouw draagt, zoals het geval is bij beton en stalen balken.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 10:11 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Nee hoor. Bij structurele beglazing is het enige constructieve dat het glas zelf voldoende draagkracht en stabiliteit heeft, in tegenstelling tot conventionele beglazing waar je een kozijn omheen zit voor de stabiliteit. Maar het is niet alsof het glas bijdraagt aan de stabiliteit van de rest van de bouwconstructie.
O, nou de winbelasting staat toch echt op de gevel dus bij een structurele beglazing geeft dat toch echter minder shear en schuifkrachten op de achterliggende constructie.
pi_221298588
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 10:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nou even wat hydraulisch cilinders neerzetten en de 19 lokaal verzakte verdiepingen erboven gewoon omhoog krikken lijkt mij toch wel gek. :D
Waarom?

Hydraulisch kan je zelfs het empire state building liften als je wilt.

P=f/a

Er is vrijwel geen last te bedenken die we hydraulisch niet kunnen liften. Het grootste probleem is dat hetgeen wat je wilt liften breekt.
pi_221298662
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 22:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
[..]
O, nou de winbelasting staat toch echt op de gevel dus bij een structurele beglazing geeft dat toch echter minder shear en schuifkrachten op de achterliggende constructie.
Ja, het draagt bij aan de stijfheid van de constructie.
Maar die stort heus niet in als je al het glas verwijdert.
pi_221298915
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 22:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, het draagt bij aan de stijfheid van de constructie.
Maar die stort heus niet in als je al het glas verwijdert.
Dat zegt ook niemand.

Overigens als je een balk uit de constructie verwijdert zal die hoogstwaarschijnlijk ook niet direct instorten.
pi_221299155
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 22:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat zegt ook niemand.

Overigens als je een balk uit de constructie verwijdert zal die hoogstwaarschijnlijk ook niet direct instorten.
Maar alle balken daarentegen...
pi_221299400
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 22:35 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Juist cool, man.
Bekijk deze YouTube-video
Als je verder gaat zoeken hoeveel problemen er zijn met die wolkenkrabbers dan schrik je toch. Vooral ook omdat het snel moet gaan en niet gaat om het wonen maar beleggingen/investeringen voor enorne bedragen.

Bekijk deze YouTube-video

Daarna zit de eigenaar die wel zeer vermogend moet zijn, er niet eens woont maar hun investering in rook zien opgaan. 😃
pi_221300922
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2026 23:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar alle balken daarentegen...
Tja, dan heb je geen constructie meer. Die bestaat namelijk uit alle balken. Begrijp niet zo goed welk punt je probeert te maken.

Krachten die je opvangt met structurele beglazinģ zijn krachten die je niet meer in je achterliggende constructie hoeft op te vangen. Die wordt dus lichter. Het glas is dus een constructie element. Daar is niks controversieels aan.
pi_221300967
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 10:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Tja, dan heb je geen constructie meer. Die bestaat namelijk uit alle balken. Begrijp niet zo goed welk punt je probeert te maken. .
Nou, dat dus.
pi_221301804
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 10:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, dat dus.
Ok. Nou, bedankt Captain Obvious.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')