abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221263509
https://www.gld.nl/nieuws(...)ngen-in-neder-betuwe

quote:
- Voetbalverenigingen in Neder-Betuwe krijgen toch geen structurele mogelijkheid om op zondag activiteiten te organiseren en alcohol te schenken. De gemeenteraad nam tijdens de raadsvergadering een amendement van Vóór Neder-Betuwe (VNB) en SGP aan, waarmee een onderdeel van de nieuwe Algemene Plaatselijke Verordening (APV) werd aangepast.

In het oorspronkelijke voorstel van het college zouden de regels voor paracommerciële instellingen, zoals sportverenigingen, worden verruimd. Daarbij zouden ook voetbalverenigingen op zondag binnen vaste tijden alcohol mogen schenken. Volgens de indieners van het amendement sluit die verruiming echter niet aan bij de wensen van de meeste voetbalclubs in de gemeente, schrijft streekomroep SRC.

Geen behoefte aan zondagsactiviteiten
Zo stelt VNB dat uit gesprekken bleek dat de meeste voetbalclubs geen behoefte hebben aan reguliere zondagsactiviteiten. Wel moet er ruimte blijven voor uitzonderingen, zoals een landelijke inhaalwedstrijd of een incidentele verenigingsactiviteit.

Het amendement, van de vergadering van 2 juli, kreeg alleen steun van de indieners, maar werd daardoor wel aangenomen met twaalf stemmen voor en negen tegen. Daarmee vervalt de zondag uit de voorgestelde schenktijden voor voetbalverenigingen.

Ontheffing voor uitzonderlijke situaties
Het college kreeg daarnaast de opdracht om bij een volgende wijziging van de APV een voorstel uit te werken waardoor voetbalverenigingen op zondag geen reguliere activiteiten meer kunnen organiseren en de kantines gesloten blijven. Voor uitzonderlijke situaties moet wel een ontheffing mogelijk blijven.

Niet alle partijen konden zich daarin vinden. De VVD noemde het opmerkelijk dat na een uitgebreid participatietraject alsnog voor een beperking werd gekozen. Volgens de liberalen had de mogelijkheid voor zondagactiviteiten behouden moeten blijven, ook al maken op dit moment vrijwel geen voetbalverenigingen daarvan gebruik.
De gemeente Neder-Betuwe bestaat uit zes officiële dorpen:
Dodewaard
Echteld
IJzendoorn
Kesteren
Ochten
Opheusden

Daarnaast vallen er diverse buurtschappen en gehuchten onder de gemeente, waaronder Hien, Wely, Eldik, de Pottum, Hoogbroek, Ooij, Den Akker en Lede en Oudewaard.

Ik dacht dat dit alleen in Epe of Staphorst zo erg was :')

Weet ik in ieder geval waar ik nooit naar toe ga verhuizen _O_
  PR/Manusje van alles dinsdag 7 juli 2026 @ 12:55:17 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_221263531
Gelukkig zijn er geen betere dingen te doen daar in de gemeenteraad.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 7 juli 2026 @ 12:55:38 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221263533

SGP 2e Kamer verkiezingen 2006

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bijbelgordel
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Redactie Frontpage dinsdag 7 juli 2026 @ 12:57:25 #4
510587 crew  Watmoetjenou
pi_221263541
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 12:55 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]

SGP 2e Kamer verkiezingen 2006

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bijbelgordel
:?
  Redactie Frontpage dinsdag 7 juli 2026 @ 12:57:50 #5
510587 crew  Watmoetjenou
pi_221263543
Oh, ninja edit
pi_221263568
Religie, compleet gestoord
pi_221263574
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 12:52 schreef SnodeSnuiter het volgende:

Zo stelt VNB dat uit gesprekken bleek dat de meeste voetbalclubs geen behoefte hebben aan reguliere zondagsactiviteiten.
Dus moet je het verbieden? :')
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 juli 2026 @ 13:05:14 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221263588
Ben een keer op zondag wezen wandelen vanuit Kesteren CS. Kwam best wat mensen tegen in Apenpak die op zondag toch raar keken dat ik mn wandelkloffie aan had. :P
Gelukkig was het aan de andere kant van de rivier stukken minder.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 7 juli 2026 @ 13:07:08 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221263602
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Dus moet je het verbieden? :')
Ja, want eerste stap van groter plan:

"Het college kreeg daarnaast de opdracht om bij een volgende wijziging van de APV een voorstel uit te werken waardoor voetbalverenigingen op zondag geen reguliere activiteiten meer kunnen organiseren en de kantines gesloten blijven"

Dus zondagsrust en geen lolly voor de kids op zondag.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 13:08:39 #10
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221263612
Zondagvoetbal is een uitstervend ras. Gewoon lekker op de zaterdag.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 7 juli 2026 @ 13:10:05 #11
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221263629
Met enige regelmaat tegen deze dorpen moeten voetballen, op zaterdag wel altijd volle bak inclusief de nodige neuspils. Volgens mij zat EMM (Randwijk) en Ostrabeke toen ook nog bij de biblebeltclubs in die buurt. Altijd wel genot

Stukje hypocrisie.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221263636
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:08 schreef inslagenreuring het volgende:
Zondagvoetbal is een uitstervend ras. Gewoon lekker op de zaterdag.
Probleem is dat veel clubs vooral in steden nu al te weinig velden hebben, heb paar keer bij AFC om half 9 s'avonds gespeelt, ook wel raar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221263647
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:10 schreef Caland het volgende:
Met enige regelmaat tegen deze dorpen moeten voetballen, op zaterdag wel altijd volle bak inclusief de nodige neuspils. Volgens mij zat EMM (Randwijk) en Ostrabeke toen ook nog bij de biblebeltclubs in die buurt. Altijd wel genot

Stukje hypocrisie.
Ik zat vroeger op een RK club, naast ons zat een Christelijke, dus de Roomse zaten op Zaterdag bij Christelijk te zuipen en vice versa.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221263651
T is een van de weinige gemeentes in Nederland waar ze nog kerken bouwen ipv sluiten. Dus dit past wel binnen t plaatje idd.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 13:14:17 #15
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221263668
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Probleem is dat veel clubs vooral in steden nu al te weinig velden hebben, heb paar keer bij AFC om half 9 s'avonds gespeelt, ook wel raar.
Dat is wel een ding ja. Vergt even wat extra van de KNVB en clubs om dat goed te regelen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 7 juli 2026 @ 13:27:12 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221263744
Daarom hebben we ook een hele rare voetbalpiramide in NL die gesplit is in Zaterdag en Zondag competities.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221263820
quote:
https://www.gld.nl/nieuws(...)ngen-in-neder-betuwe
[..]
De gemeente Neder-Betuwe bestaat uit zes officiële dorpen:
Dodewaard
Echteld
IJzendoorn
Kesteren
Ochten
Opheusden

Daarnaast vallen er diverse buurtschappen en gehuchten onder de gemeente, waaronder Hien, Wely, Eldik, de Pottum, Hoogbroek, Ooij, Den Akker en Lede en Oudewaard.

Ik dacht dat dit alleen in Epe of Staphorst zo erg was :')

Weet ik in ieder geval waar ik nooit naar toe ga verhuizen _O_
Of juist wel voor rust en ruimte. :+
  dinsdag 7 juli 2026 @ 13:39:10 #18
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221263822
quote:
) en SGP aan
Grootste gevaar voor de NL samenleving.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221263839
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:39 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat zal wel meevallen, de SGP heeft marginale macht en de oerconservatieve christen is een afnemende zaak.
pi_221266937
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 13:39 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hahaha deze man _O-
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')