quote:Op maandag 6 juli 2026 16:07 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ze zeggen ook mijn poep als ze het over hun kont hebben volgens mij
quote:Kernantwoord:
In België betekent poepen meestal seks hebben (grof, vergelijkbaar met neuken in Nederland). Voor “kont/reet/billen/achterwerk” gebruiken Vlamingen vooral poep, poepke, gat, achterste, achterwerk of billen.
---
🇧🇪 Betekenis van poepen in België
- In Vlaanderen betekent poepen primair seks hebben. Het is een grof woord, vergelijkbaar met neuken in Nederland.
- De Nederlandse betekenis (“kakken”) komt in Vlaanderen nauwelijks voor.
- Poep kan in België óók “achterwerk” betekenen, zoals in: “Blijf op je poep zitten!”
---
🇧🇪 Vlaamse woorden voor kont/reet/billen/achterwerk
Hier de meest gebruikte Vlaamse termen, met nuance:
- poep — achterste, achterwerk, billen; zeer gebruikelijk en niet grof.
- poepke — verkleinwoord; vaak gebruikt bij kinderen.
- gat — informeler, soms licht grof afhankelijk van context.
- achterste — neutraal.
- billen — neutraal, identiek aan Nederlands.
- achterwerk — neutraal, identiek aan Nederlands.
---
🧭 Waarom dit verschil bestaat
- Poepen (seks hebben) komt van het oude werkwoord poppen, dat ooit “liefkozen” en later “minnespel” betekende.
- In Nederland raakte die betekenis in onbruik; in Vlaanderen bleef ze bestaan.
- De Nederlandse betekenis (“kakken”) komt van poep = “scheet”.
---
Wil je meer Vlaamse woorden of nuance?
Je kunt kiezen voor:
- Vlaamse scheldwoorden
- Vlaamse woorden voor lichaam en anatomie
- Verschillen tussen Vlaams en Nederlands
Wil je dat ik ook de regionale verschillen binnen Vlaanderen (Antwerps, West-Vlaams, Limburgs) erbij zet?
AI was je voorquote:
Je doet vaak met haar poepen?quote:Op maandag 6 juli 2026 16:24 schreef StevenHyde het volgende:
nee klopt ik ken haar. Woont hier in de straat
U is weer mooi op dreef.quote:
Leuk nummer ook nog.quote:Op maandag 6 juli 2026 16:40 schreef DJMO het volgende:
Je hoeft alleen maar naar de datum titel en de score te kijken om te begrijpen wat ik met dat nummer wil zeggen
Ja. Te warm in de zon.quote:Op maandag 6 juli 2026 16:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik ben sloom vandaag, weinig energie. hebben jullie dat ook?
I know. Anders had ik m niet gepost.quote:
Ja hier ook. Was op de bank gaan liggen. Slaap ik net komt de buuf aan de deur.quote:Op maandag 6 juli 2026 16:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik ben sloom vandaag, weinig energie. hebben jullie dat ook?
Is uit m'n hoofd volgens mij begin 90.quote:
Ik nietquote:
Wel een kim van der luchtquote:
2005quote:
Onmogelijk, want ik danste er in 96 al op.quote:
Wat jij wil.quote:Op maandag 6 juli 2026 17:00 schreef DJMO het volgende:
[..]
Onmogelijk, want ik danste er in 96 al op.
Ja, er komt werkelijk niets uit mijn handen vandaag.quote:Op maandag 6 juli 2026 16:53 schreef Dotteke het volgende:
J
[..]
Ja hier ook. Was op de bank gaan liggen. Slaap ik net komt de buuf aan de deur.
die versie die je post is wel een typische hardhouse sound uit eind jaren 90/begin 2000quote:Op maandag 6 juli 2026 17:00 schreef DJMO het volgende:
[..]
Onmogelijk, want ik danste er in 96 al op.
Er zijn meerdere remixes van gemaakt kennelijk. Ik denk dat het nummer wat ik hierboven post het origineel is. Ik kwam in in die jaren veel in e3n jeugdclub waar dit een van m'n lievelings teksten was.quote:Op maandag 6 juli 2026 17:05 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
die versie die je post is wel een typische hardhouse sound uit eind jaren 90/begin 2000
deze is origineel uit 1994 vertelt Gemini mij
Bekijk deze YouTube-video
Je zal maar gezegend zijn met die voornamen en hole van je achternaam hetenquote:
In de zon is het wel warm, was vanmiddag even weg en heb ik de zon staan kletsen. Ondanks het windjequote:Op maandag 6 juli 2026 17:19 schreef DJMO het volgende:
Het is me te warm om 700 meter te lopen. Ik neem de bus wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |