quote:De context maakt de zin ineens veel duidelijker.
Als de discussie ging over naar de wc moeten / gaan, dan bedoelt de Oostenrijker vrijwel zeker iets in deze richting:
🎯 Waarschijnlijke betekenis
> “Ik moest vandaag nu al voor de tweede keer naar de wc… holla die Waldfee!”
Waarbij “holla die Waldfee!” een typisch Oostenrijks-Duitse uitroep is, vergelijkbaar met:
- “Jeetje!”
- “Holy moly!”
- “Nou nou!”
- “Potverdorie!”
Het drukt verbazing, frustratie of een soort overdonderde reactie uit.
🔍 Wat betekent frk hier?
In deze wc‑context is frk bijna zeker een verkorte, fonetische poging tot:
- “frk” → “sch… / kak / poepen”
- Of een intern grapje/afkorting binnen de groep.
Gezien de rest van de thread (iemand die een “15 jaar vastzittende drol” eruit kreeg) is het zeer waarschijnlijk een informele, half‑gecensureerde manier om “poepen” of “schijten” te zeggen.
🧭 Samengevat
De zin betekent dus waarschijnlijk:
> “Ik moest vandaag al voor de tweede keer poepen, jeetje!”
Wil je dat ik het precieser ontleed op woordniveau, dan kan ik dat doen via taalanalyse.
Of wil je meer mogelijke interpretaties van frk? Dan kan ik dat via alternatieve betekenissen.
Holla die waldfee.quote:Op maandag 6 juli 2026 14:33 schreef DJMO het volgende:
Ondertussen moet ik nog steeds zeiken als een beer met blaasontsteking terwijl de bus pas over 9 minuten komt
Hoya!quote:
Man, we zitten nog maar op dag 6 van deze maand.... Nog kansen genoeg.quote:
Ik vroeg je ietsquote:
Und schnell bitte!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Het lukt me mobiel niet om in de webshop te komen. Menu doet niets. Blijf op de homepage hangen.quote:
Domme toeristen bedoel je.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |