abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juli 2026 @ 10:18:37 #51
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221252040
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 07:26 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Serieuze vraag?
Echt?

Wat rechtvaardigt zulk geweld?
Vertel eens...
Er zijn eng veel mensen die menen dat vermeende racisten dood geslagen mogen worden.
pi_221252099
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 09:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik dacht als ‘welkom-in-ons-landiėr’ bij de dader aan dezelfde streek als jij. Maar nu er verhalen over Oost Europa rondgaan komen wij allebei van een koude kermis thuis ofnie?!1!! -O-
Misschien Oekraļense
pi_221252235
Maar wat verwacht je eigenlijk als je uitstapt en iemand bij de schouder vast grijpt. Dat is vragen om klappen wat mij betreft. 'maar dat doet ie altijd' is geen excuus. Spijtig wat er gebeurt is maar hij had ook gewoon in zijn auto kunnen blijven zitten dan was er niks aan de hand.
  maandag 6 juli 2026 @ 10:31:32 #54
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221252293
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 10:28 schreef Sjemmert het volgende:
Maar wat verwacht je eigenlijk als je uitstapt en iemand bij de schouder vast grijpt. Dat is vragen om klappen wat mij betreft. 'maar dat doet ie altijd' is geen excuus. Spijtig wat er gebeurt is maar hij had ook gewoon in zijn auto kunnen blijven zitten dan was er niks aan de hand.
1 klap kan ik me nog ergens indenken.
Maar erop in blijven rammen tot die gereanimeerd moet worden en in een coma ligt?
  maandag 6 juli 2026 @ 10:31:43 #55
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221252297
Heb gisteren zelf een incident meegemaakt waarbij ik slachtoffer was. Ik deed niet eens iets verkeerd maar werd wel meerdere keren bedreigd en er was sprake van geweld. Ik bleef heel rustig, maar kwam later tot de conclusie dat die man gewoon niet normaal en redelijk functioneerde.

Bij veel van dit soort gevallen probeer je het met goede bedoelingen en met een rustige en beleefde manier op te lossen. Maar het probleem is blijkbaar dat mensen die agressief gedrag vertonen in een totaal andere belevingswereld leven waar zo'n rustige aanpak helemaal niet werkt en aansluit.

Ben er zelf wel van geschrokken en ben ook tot de conclusie gekomen dat zelfs rustig blijven en deescaleren dus geen garantie is dat je toch slachtoffer kunt worden, net als in dit geval van die arme Karel Snoeckx wat natuurlijk veel erger en extremer is.

Maar deze maatschappij wordt inderdaad met de dag onveiliger en ik weet zelf ook niet wat je daar aan zou kunnen doen. Maar het laatste waar ik zelf zin in heb is om in die spiraal van agressie mee te gaan. Ik ben gisteren dan uiteindelijk ook maar uit de situatie gestapt en weggelopen omdat echt niets hielp.

Jammer dat we steeds meer die kant op gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 06-07-2026 10:37:49 ]
pi_221252313
Ik spreek mensen hier ook niet meer op aan in de stad en negeer het maar. Voor je het weet heb je een mes in je rug.

Lopen teveel gekken buiten.
  maandag 6 juli 2026 @ 10:42:33 #57
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221252498
99,9% kans dat de dochter de vuisten van papa ging wegtrekken teriwjl de ander hem stompte

weer de schuld van vrouwen?
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
  maandag 6 juli 2026 @ 10:45:09 #58
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221252531
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 06:39 schreef Lyrebird het volgende:
Genoeg Nederlandse dashcamvideo’s gezien die laten zien dat je je leven in het Nederlandse verkeer ook niet zeker bent. Commentaar is ook vaak om te smullen. Wat een tyfusmongool zeg.

We doen dit onszelf aan. Alle culturen zijn immers gelijk.
Ik ben altijd vrij transparant over hoe ik dat zie: de Westerse cultuur is superieur.

Maar het is ook bekend dat sommigen enorm vallen over zulke uitspraken die men dan als 'racistisch' beschouwd. Elke cultuur is gelijk volgens hen (cultureel relativisme dus). Vooral in progressief linkse contreien omarmd men dat uitgangspunt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 6 juli 2026 @ 10:45:52 #59
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221252535
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2026 10:42 schreef Edding345 het volgende:
99,9% kans dat de dochter de vuisten van papa ging wegtrekken teriwjl de ander hem stompte

weer de schuld van vrouwen?
Verder alles goed?
pi_221252650
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 10:31 schreef Zoddie het volgende:

[..]
1 klap kan ik me nog ergens indenken.
Maar erop in blijven rammen tot die gereanimeerd moet worden en in een coma ligt?
Hartstikke fout natuurlijk maar er lopen nu eenmaal een hoop foute mensen rond.

Die mensen zijn al opgefokt omdat je ze net bijna aangereden hebt. Dan ga je uitstappen en ze ook nog even aanraken. Terwijl je gezin ook in de auto zit. Waarom ?
  maandag 6 juli 2026 @ 11:03:43 #61
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221252659
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 11:02 schreef Sjemmert het volgende:
Hartstikke fout natuurlijk maar er lopen nu eenmaal een hoop foute mensen rond.

Die mensen zijn al opgefokt omdat je ze net bijna aangereden hebt. Dan ga je uitstappen en ze ook nog even aanraken. Terwijl je gezin ook in de auto zit. Waarom ?
Ja, dit klopt wel. Dat aanraken is niet slim als iemand helemaal over de pis is.
  maandag 6 juli 2026 @ 11:04:49 #62
3542 Gia
User under construction
pi_221252661
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 09:09 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik overweeg om een honkbalknuppel achter m'n stoel te leggen. En misschien een busje pepperspray uit Dld bestellen.
Busje haarlak, net zo effectief en legaal.
pi_221252662
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2026 10:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben altijd vrij transparant over hoe ik dat zie: de Westerse cultuur is superieur.

Maar het is ook bekend dat sommigen enorm vallen over zulke uitspraken die men dan als 'racistisch' beschouwd. Elke cultuur is gelijk volgens hen (cultureel relativisme dus). Vooral in progressief linkse contreien omarmd men dat uitgangspunt.
Veel mensen snappen niet hoezeer bepaalde eigenschappen cultureel Westers en niet universeel zijn. Zelfbeheersing, impulscontrole, schuld en boete, spijt en berouw, vooruit denken en plannen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 6 juli 2026 @ 11:06:56 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221252668
En straks de rechter: Bewijs maar eens dat deze coma het gevolg is van de vermeende 'mishandeling'
The End Times are wild
pi_221252677
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 11:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee, haarlak is absoluut niet net zo effectief en dat rond bazuinen is zeer gevaarlijk. Haarlak is gemaakt om op je hoofd te sprayen... Als dat in je oog komt prikt het 2 tellen en dat is het.
  maandag 6 juli 2026 @ 11:11:57 #66
3542 Gia
User under construction
pi_221252707
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 11:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Nee, haarlak is absoluut niet net zo effectief en dat rond bazuinen is zeer gevaarlijk. Haarlak is gemaakt om op je hoofd te sprayen... Als dat in je oog komt prikt het 2 tellen en dat is het.
Om weg te komen kan het afdoende zijn. Zeker als je het recht in de ogen spuit. Wordt al geadviseerd om het 10 minuten uit te spoelen als het per ongeluk in de ogen komt.

Pepperspray gebruik je ook om weg te komen.
  maandag 6 juli 2026 @ 11:12:15 #67
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221252711
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 11:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Veel mensen snappen niet hoezeer bepaalde eigenschappen cultureel Westers en niet universeel zijn. Zelfbeheersing, impulscontrole, schuld en boete, spijt en berouw, vooruit denken en plannen.
Dat zijn allemaal Christelijke waarden en die komen in islamitische contrijen niet zo voor.
quote:
NBG51 Galaten 5:22-23 De vruchten van de Geest

"Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. Tegen zodanige mensen is de wet niet."
En zelfs al ben je zelf niet gelovig en ben je hier wel opgegroeid in een land waar dit van oorsprong de norm was, dan ben je dus onbewust met diezelfde Christelijke waarden groot gebracht.
pi_221252712
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 11:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Ook een goed idee :)
Al maakt dat 'legaal' me niet veel uit als ik mezelf moet verdedigen..
pi_221252823
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 11:06 schreef LXIV het volgende:
En straks de rechter: Bewijs maar eens dat deze coma het gevolg is van de vermeende 'mishandeling'
Hij had al hartproblemen blijkbaar, dus daar kan een advocaat misselijke pleidooien over houden. Net zoals toen in die zaak met die grensrechter.
pi_221252832
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 11:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Om weg te komen kan het afdoende zijn. Zeker als je het recht in de ogen spuit. Wordt al geadviseerd om het 10 minuten uit te spoelen als het per ongeluk in de ogen komt.

Pepperspray gebruik je ook om weg te komen.
Maar haarlak heeft totaal geen range. Als jij dichtbij genoeg komt om dat in mijn ogen te kunnen spuiten krijg je direct een vuistslag in je gezicht of gooi ik je op grond. Advies om 10 minuten te spoelen wil niet zeggen dat iemand 10 minuten uitgeschakeld is. Nogmaals, gebruik asjeblieft geen haarlak. Pepperspray is dan wel illegaal maar een boete is maar ¤300 en de pakkans is vrijwel nihil en het is VELEN malen effectiever dan haarlak.

Haarlak in het gezicht wordt gewoon weggelachen, als hier pepperspray gebruikt was werd er niet gelachen hoor.
https://youtube.com/shorts/xUuMGTDrIpI
  maandag 6 juli 2026 @ 11:22:59 #71
3542 Gia
User under construction
pi_221252912
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 11:12 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Haarlak in de ogen spuiten kan ook 'mishandeling' opleveren, alleen het is niet strafbaar om het bij je te hebben. Pepperspray is dat wel.
pi_221252924
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 09:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Heb ik al eens gedaan, tegen een suet die mij klemreed.
Gasje erbij en beuk m deur de panty.

Bam zo in het zij portier, daarna heb ik m uit de auto gesleurd, maar na onbeduidend gepruttel ging die er weer in zitten.
Politie erbij en die heeft de man opgepakt en vastgezet, want had 10 tallen getuigen die hem van het klemrijden hadden getuigd.
Zelfs de politie gaf me groot gelijk.
Later gebeld dat ik beter geen aangifte kon gaan doen, dat vond ik wel raar
Als je aangifte doet, dan krijgt de tegenpartij jouw NAW gegevens. Blijkbaar wil de politie voorkomen dat men verhaal komt halen c.q. buitenrechtelijk wraak neemt. Aan de ene kant een praktisch advies. Aan de andere kant een teken dat de overheid meebuigt met deze criminelen.
pi_221252963
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 11:23 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Als je aangifte doet, dan krijgt de tegenpartij jouw NAW gegevens. Blijkbaar wil de politie voorkomen dat men verhaal komt halen c.q. buitenrechtelijk wraak neemt. Aan de ene kant een praktisch advies. Aan de andere kant een teken dat de overheid meebuigt met deze criminelen.
Ook goed voor de cijfers, criminaliteit gaat omlaag, we doen het goed mensen. ^O^
  maandag 6 juli 2026 @ 11:29:03 #74
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221252983
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 11:12 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Een vriendin van mij zei ooit dat ze gefouilleerd werd door politie vanwege een incident bij het uitgaan.
Politie opende haar tasje, haalde de illegale pepperspray eruit, keek haar aan en stopte het weer terug met de woorden "Die heb ik niet gezien"
  maandag 6 juli 2026 @ 11:29:14 #75
3542 Gia
User under construction
pi_221252984
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 11:18 schreef Halcon het volgende:

Hij had al hartproblemen blijkbaar, dus daar kan een advocaat misselijke pleidooien over houden. Net zoals toen in die zaak met die grensrechter.
Het is best mogelijk dat hij niet in coma was geraakt als hij geen hartproblemen had, maar dan nog is het zo dat de aanval hiertoe geleid heeft. Ik vind dat dit de doorslag moet geven bij de schuldvraag, niet het hartprobleem.

Maar goed, kan me ook voorstellen dat je, als je al opgefokt bent, extra pissig wordt als iemand dan 'kameraadschappelijk' zijn hand op je schouders legt. Ik heb persoonlijk ook een hekel aan mensen die dat doen. Heb bij die lui altijd een beetje het gevoel alsof ze zichzelf belangrijker vinden dan de ander.

Dat wil echter niet zeggen dat je dan moet gaan meppen. Je kunt ook zeggen: Houd je handen thuis, hier ben ik niet van gediend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')