Ook in de rapscene heeft hij het niet echt gemaakt.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Depay een legende noemen
Lekker penalty's en intikkers tegen Luxemburg, Litouwen en Gibraltar. In de topwedstrijden heb ik hem nooit gezien.
Waarom Reiziger? Heeft hij ooit echt de kans gehad om te laten zien wat hij kan?quote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:21 schreef Richestorags het volgende:
Verder om nooit (meer) op te roepen:
Ronald Koeman, Frank de Boer, Danny Blind, Dick Advocaat, Michael Reiziger, Guus Hiddink.
Van Dijk is inderdaad een goede aanvulling op die lijst, al kan hij in de kleedkamer nog wel belangrijk zijn. Maar de vraag is wie dan aanvoerder moet worden. Logischerwijs zou je zeggen Frenkie de Jong, maar hij heeft daar te weinig het karakter voor.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:19 schreef Richestorags het volgende:
Depay is geen legende. Mag wel thuisblijven voortaan.
Van Dijk mag naast de door jou genoemden ook lekker van zijn pensioen gaan genieten.
Ake was ik nog vergetenquote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:58 schreef DobbyDobby het volgende:
Depay, Van Dijk, Weghorst, De Roon, Ake. Dat is het wel denk ik.
Verder nog wat troep wat er niks van kan, maar oke. Deze 5 zijn echt op.
Alsof de mening van downie Kaneelstokje er toe doet.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
Als allereerste op de lijst toch wel Downie Depay en zijn holmaatje Downie van Dijk.
Ik zou zeggen deze 4 min Weghorst. Weghorst blijkt in specifieke situaties (goal forceren, hoge ballen in de pot, penalties nemen) nog steeds van waarde te zijn. Geef hem alleen zeer beperkte speeltijd.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:58 schreef DobbyDobby het volgende:
Depay, Van Dijk, Weghorst, De Roon, Ake. Dat is het wel denk ik.
Verder nog wat troep wat er niks van kan, maar oke. Deze 5 zijn echt op.
Exact. Waarschijnlijk zelfs nog eerder door Koeman die niet snapt hoe hij Frenkie i.c.m. het beschikbare spelersmateriaal kan laten renderen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 17:14 schreef OmniRocket het volgende:
Frenkie niet oproepen, dan snap je het niet.
Dat hij niet rendeert komt meer door de spelers om hem heen dan door hem.
Er is na zijn Jong Oranje periode geen enkele indicatie dat Reiziger niet de zoveelste voetbalvedette met een matig trainersprofiel gaat zijn. Onze beste trainers waren allen geen vedettes (op Cruijff na maar die was buitencategorie).quote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom Reiziger? Heeft hij ooit echt de kans gehad om te laten zien wat hij kan?
Ik vind Verbruggen wel karakter hebben.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Van Dijk is inderdaad een goede aanvulling op die lijst, al kan hij in de kleedkamer nog wel belangrijk zijn. Maar de vraag is wie dan aanvoerder moet worden. Logischerwijs zou je zeggen Frenkie de Jong, maar hij heeft daar te weinig het karakter voor.
het ligt nooit aan frenkiequote:Op vrijdag 3 juli 2026 17:14 schreef OmniRocket het volgende:
Frenkie niet oproepen, dan snap je het niet.
Dat hij niet rendeert komt meer door de spelers om hem heen dan door hem.
Bestaat zijn record aan assists ook uit intikkers?quote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Depay een legende noemen
Lekker penalty's en intikkers tegen Luxemburg, Litouwen en Gibraltar. In de topwedstrijden heb ik hem nooit gezien.
Frenkie gaf wel echt slordige passes op het eind tegen Marokko. Echter heb ik het idee dat hij met een betere coach wel van waarde kan zijn.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:44 schreef -Deluzion- het volgende:
Depay, De Ligt, Frenkie, Van Dijk. Deze 4 sowieso nooit meer oproepen.
Ik heb wel vertrouwen in Shaqueel van Persie, lijkt mij een heel groot talent, maar die gaat waarschijnlijk voor Marokko kiezen.
Ik keek net nog ff de wedstrijd van Nederland- Italië terug in 2000, Frank de Boer miste gewoon 2 penalty's die wedstrijd, wat een gigantische lul. Opvallend ook hoe Kluivert zijn penalty miste, die was bijna identiek als de penalty van zijn zoon afgelopen dinsdag tegen Marokko, beide schoten tegen de paal.quote:
Ik hoop iig niet handballer de Ligt.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:53 schreef GotenSSJ het volgende:
Allemaal Van Dijk noemen, maar wie gaat er op die positie staan dan? Als je vindt dat Van Dijk fouten maakt hoop ik niet dat Van de Ven je optie is in ieder geval
Drank miste ook al in 98.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:50 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik keek net nog ff de wedstrijd van Nederland- Italië terug in 2000, Frank de Boer miste gewoon 2 penaly's die wedstrijd, wat een gigantische lul. Opvallend ook hoe Kluivert zijn penalty miste, die was bijna identiek als de penalty van zijn zoon afgelopen dinsdag tegen Marokko, beide schoten tegen de paal.
Was ook erg onzichtbaar dit WK.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:53 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik hoop iig niet handballer de Ligt.
We trekken Stam gewoon weer uit de mottenballen. Wat botox en wat hormonen en gaan met die banaan.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:53 schreef GotenSSJ het volgende:
Allemaal Van Dijk noemen, maar wie gaat er op die positie staan dan? Als je vindt dat Van Dijk fouten maakt hoop ik niet dat Van de Ven je optie is in ieder geval
Ik weet niet, ik vind Frenkie juist het symbool van de passieve, statische en apathische instelling die Nederland de laatste jaren kenmerkt.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Frenkie gaf wel echt slordige passes op het eind tegen Marokko. Echter heb ik het idee dat hij met een betere coach wel van waarde kan zijn.
Ook Stam speelde aan de rechterkant.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We trekken Stam gewoon weer uit de mottenballen. Wat botox en wat hormonen en gaan met die banaan.
Hij straalt zeer weinig uit, dat ben ik met je eens. Het komt ook altijd over alsof het hem en van Dijk amper kan schelen of er verloren of gewonnen wordt, zolang we maar weinig kritiek hebben.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:57 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik vind Frenkie juist het symbool van de passieve, statische en apathische instelling die Nederland de laatste jaren kenmerkt.
Bij Barcelona zie ik hem eigenlijk altijd alleen maar als boodschappenjongen van Lamine Yamal. Veel balbezit, maar weinig diepgang of tempo.
Ik hoop dat dat zo blijft, als hij weer wordt opgeroepen, dan weet je dat hij elke wedstrijd wel een blackout krijgt en een blunder begaat.quote:
Aan de rechterkant inderdaad. Nou zal de gemiddelde centrale verdediger ongetwijfeld aan beide kanten kunnen spelen als het moet, maar het lijkt me wel handig om een speler daar te hebben staan die week in week uit die positie speelt. Kom je, volgens mij, al gauw bij Van Dijk en Van de Ven uit.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kon ook als centrale verdediger spelen.
Misschien is dit wel een van de grote problemen waarom Veerman niet uit de verf komt. Veerman geeft de bal ook als er niet gelopen wordt. Frenkie ziet dat en geeft de bal dan niet. Dat ziet er saai uit omdat het resulteert in een tikkie breed, maar zorgt wel voor geen balverlies.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:44 schreef PSVCL het volgende:
[..]
het ligt nooit aan frenkie, een grote spelers onderscheid zich altijd, in welk systeem dan ook
Oh zo, ik dacht dat je rechtsback bedoeldequote:Op vrijdag 3 juli 2026 20:01 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Aan de rechterkant inderdaad. Nou zal de gemiddelde centrale verdediger ongetwijfeld aan beide kanten kunnen spelen als het moet, maar het lijkt me wel handig om een speler daar te hebben staan die week in week uit die positie speelt. Kom je, volgens mij, al gauw bij Van Dijk en Van de Ven uit.
Edit: En wellicht Ake straks bij Fenerbahce weer.
Ik vind Van Dijk een beetje een overschatte voetballer. Hij zal wel wat kunnen als je je zolang staande houdt bij Liverpool. Maar vind hem altijd maar slappe hap bij oranje.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:53 schreef GotenSSJ het volgende:
Dat vind ik nu weer van de Jong, hoeveel goede wedstrijden heeft hij nu gespeeld in Oranjequote:Op vrijdag 3 juli 2026 21:55 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik vind Van Dijk een beetje een overschatte voetballer. Hij zal wel wat kunnen als je je zolang staande houdt bij Liverpool. Maar vind hem altijd maar slappe hap bij oranje.
Dramatische aanvoerder ook. Jaknikkertje van Koeman, grijpt niet in (geeft geen spelers op hun flikker als het niet lekker loopt), neemt geen eigen verantwoordelijkheid na afloop net als zijn vriendje Koeman en neemt geen penalty als het moet.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 21:55 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik vind Van Dijk een beetje een overschatte voetballer. Hij zal wel wat kunnen als je je zolang staande houdt bij Liverpool. Maar vind hem altijd maar slappe hap bij oranje.
Ja dat is misschien wel het grootse probleem. De zogenaamde grote ervaren man van Liverpool. Je hebt er alleen geen zak aan als het echt nodig isquote:Op vrijdag 3 juli 2026 22:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dramatische aanvoerder ook. Jaknikkertje van Koeman, grijpt niet in (geeft geen spelers op hun flikker als het niet lekker loopt), neemt geen eigen verantwoordelijkheid na afloop net als zijn vriendje Koeman en neemt geen penalty als het moet.
Buiten het veld volgens mij een hele sympathieke gozer maar daar hebben we weinig aan. Liever een type Lothar Mattheus maar wel wereldkampioen.
Ake is ook wel onderhand klaar voor Oranje, hoor.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 20:01 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Aan de rechterkant inderdaad. Nou zal de gemiddelde centrale verdediger ongetwijfeld aan beide kanten kunnen spelen als het moet, maar het lijkt me wel handig om een speler daar te hebben staan die week in week uit die positie speelt. Kom je, volgens mij, al gauw bij Van Dijk en Van de Ven uit.
Edit: En wellicht Ake straks bij Fenerbahce weer.
Dit exact ja. Als je dat vergelijkt met veel andere landen op dit WK. Er zijn een aantal spelers (en misschien ook te veel spelers) bij Nederland die hier te veel last van hebben. Te apathisch, en een instelling alsof het gewoon weer een competitiewedstrijd tegen Excelsior/Crystal Palace/Levante/etc. is. En vooral bij (gebrek aan) verdedigen zie je dat terug.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij straalt zeer weinig uit, dat ben ik met je eens. Het komt ook altijd over alsof het hem en van Dijk amper kan schelen of er verloren of gewonnen wordt, zolang we maar weinig kritiek hebben.
Ook al, dus dan blijft Van de Ven die ook meerdere fouten per wedstrijd maakt over. Lijkt me handig om dan Van Dijk compleet af te serveren inderdaad.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 12:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ake is ook wel onderhand klaar voor Oranje, hoor.
quote:Op zaterdag 4 juli 2026 12:56 schreef Slobeend het volgende:
Toekomst van Oranje: Verhoeven/Roefs - Timber/Read - Van Hecke/De Ligt/S. van den Berg - VD Ven/Hato/Botman - Hato/Maatsen/D. Kluivert - F. De Jong/Gravenberch/Banzuzi - Gravenberch/Reijnders/Smit/Valente - Simons/Smit/J. Kluivert - Summerville/Frimpong - Malen/Brobbey - Gakpo/Daal
Je vergeet Emegha nog. Meerdink en Steijn zullen vast ook nog weleens opgeroepen worden. Bijlow heb je nog.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 12:56 schreef Slobeend het volgende:
Toekomst van Oranje: Verbruggen/Roefs - Timber/Read - Van Hecke/De Ligt/S. van den Berg - VD Ven/Hato/Botman - Hato/Maatsen/D. Kluivert - F. De Jong/Gravenberch/Banzuzi - Gravenberch/Reijnders/Smit/Valente - Simons/Smit/J. Kluivert - Summerville/Frimpong - Malen/Brobbey - Gakpo/Daal
Oja Emegha inderdaad. Steijn niet mag ik hopen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 14:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je vergeet Emegha nog. Meerdink en Steijn zullen vast ook nog weleens opgeroepen worden. Bijlow heb je nog.
Hiddink heeft gefaald in 2014-2015. Kan aan specifieke omstandigheden liggen (elftal in transitie) maar toch.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 14:10 schreef vul_maar_in het volgende:
Koeman om te beginnen. Hiddink mag nog wel een keer van mij.
Doorselecteren i.c.m. een goede coach. Er zit echt wel potentie in dit elftal.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 14:13 schreef vul_maar_in het volgende:
Kon best een leuk EK worden als er goed wordt doorgeselecteerd.
Zie hem meer zitten iig. Van Gaal mag van mij ook nog wel een keer.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 14:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hiddink heeft gefaald in 2014-2015. Kan aan specifieke omstandigheden liggen (elftal in transitie) maar toch.
Eerlijk gezegd liever van Gaal. Heb het idee dat van Gaal door het toch wel nieuwe type speler t.o.v. de boerenjongens van vroeger als een soort vaderfiguur wordt gezien waar ze echt respect voor hebben. Zie ook hoe bijvoorbeeld Noa Lang over hem praat.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 14:40 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zie hem meer zitten iig. Van Gaal mag van mij ook nog wel een keer.
Oh ik ook hoor. Maar ik denk dat die niet meer wilquote:Op zaterdag 4 juli 2026 14:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd liever van Gaal. Heb het idee dat van Gaal door het toch wel nieuwe type speler t.o.v. de boerenjongens van vroeger als een soort vaderfiguur wordt gezien waar ze echt respect voor hebben. Zie ook hoe bijvoorbeeld Noa Lang over hem praat.
Hiddink heeft dat toch minder denk ik.
Kortzichtig. Als ze maar goed ballen en niemand doodrijden of steken zijn ze welkomquote:Op zaterdag 4 juli 2026 14:49 schreef TAmaru het volgende:
Kijk, de vraag is eerder: wie nog wél oproepen? Maar het probleem is: hebben we dan een betere op die positie? En het antwoord is vaak nee.
In elk geval is Depay altijd al overrated geweest en is hij nu echt zo slecht dat hem echt niet meer moeten oproepen. Ik vond ook een Justin Kluivert weinig indrukwekkend. Verder vind ik Timber heel matig.
Noa Lang is zijn selectie ook niet waard en ik mag hem persoonlijk ook niet.
Ik ben pro weghorst.quote:
Noa Lang was best dreigend in de wedstrijden die hij speelde.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 14:49 schreef TAmaru het volgende:
Kijk, de vraag is eerder: wie nog wél oproepen? Maar het probleem is: hebben we dan een betere op die positie? En het antwoord is vaak nee.
In elk geval is Depay altijd al overrated geweest en is hij nu echt zo slecht dat hem echt niet meer moeten oproepen. Ik vond ook een Justin Kluivert weinig indrukwekkend. Verder vind ik Timber heel matig.
Het gros van de spelers zal wel opnieuw opgeroepen worden, omdat je, zoals je zelf al zegt, geen betere alternatieven hebt. Stuk of vijf oudere spelers zullen wel plaats moeten maken voor enige verjonging, omdat je het toch per toernooi moet bekijken en die spelers over twee jaar niet meer gaan knallen op het EK.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 14:49 schreef TAmaru het volgende:
Klopt. Uiteindelijk is Kaapverdië een elftal vol met maximaal Weghorsten en velen nog slechter dan hij. Nederland heeft met al haar vedettes door een combinatie van arrogantie (met name in 1974, 1992), gerommmel in de selectie (1990 t/m 1998, 2008), het ontbreken van een killersmentaliteit / apathie (2000, 2004, 2010, 2014, 2022) of rare agressieve speelstijl (2006, 2010) veel te weinig prijzen of hogere plekken gepakt toen het er echt wel in zat.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 12:36 schreef silverhill het volgende:
[..]
Dit exact ja. Als je dat vergelijkt met veel andere landen op dit WK. Er zijn een aantal spelers (en misschien ook te veel spelers) bij Nederland die hier te veel last van hebben. Te apathisch, en een instelling alsof het gewoon weer een competitiewedstrijd tegen Excelsior/Crystal Palace/Levante/etc. is. En vooral bij (gebrek aan) verdedigen zie je dat terug.
Als je dan Kaapverdië ziet...wat een verschil.
En dat is misschien waarom iemand als Weghorst er ondanks z'n beperkingen toch piekt op dit soort toernooien, want die heeft die instelling wél.
Ze hebben allemaal weinig karakterquote:Op vrijdag 3 juli 2026 16:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Van Dijk is inderdaad een goede aanvulling op die lijst, al kan hij in de kleedkamer nog wel belangrijk zijn. Maar de vraag is wie dan aanvoerder moet worden. Logischerwijs zou je zeggen Frenkie de Jong, maar hij heeft daar te weinig het karakter voor.
Was het niet Ronald die miste tegen Brazilië? Samen met Cocu?quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Drank miste ook al in 98.
Kluivert senior en junior hadden gewoon een beetje pech. Paal is niet dramatisch slecht ingeschoten. Het enige wat je op junior kon aanmerken was dat de keeper al weg was / hij wist waar de keeper naartoe zou gaan dus hij had hem ook door het midden of verder van de paal af kunnen schieten.
Ik dacht het wel jaquote:Op zaterdag 4 juli 2026 22:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Was het niet Ronald die miste tegen Brazilië? Samen met Cocu?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |