Om nu elk wissewasje uit 010 te delen gaat wat ver, maar ik vond die foto waarop iemand gearresteerd werd in combinatie met de spreuk op de muur daarboven toch wel meme waardig.quote:Buren horen iemand 'ik schiet je kapot' roepen, daarna klinken zes schoten
Buurtbewoners waren 'oorgetuige' bij de ernstige schietpartij vanmorgen op de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam. Vrijdagochtend is daar een man zwaargewond geraakt bij de schietpartij. Buurtbewoners sliepen met het raam open en hoorden alles. "Er werd tussen de vijf en zeven keer geschoten."
Het is 05:30 uur als Daniël en een andere buurvrouw abrupt wakker schrikken van een ruzie op straat. Ze slapen allebei vanwege de warmte met het raam open. "En ik slaap ook nog eens bij het raam", zegt de vrouw. "Dus ik was natuurlijk meteen wakker."
Ook Daniël kan alles horen. "Ik hoorde er nog eentje zeggen: 'Ik schiet je kapot!'"
Vuurwerk
Niet veel later horen ze meerdere knallen. "Het ging heel snel, maar er werd iets van vijf of zeven keer geschoten", zegt de buurvrouw. Haar kat moest ze abrupt weghalen bij het raam. "Die houdt van vuurwerk, dus die wilde meteen naar buiten."
Binnen enkele minuten staat de Nieuwe Binnenweg vol met politie, ziet Daniël vanaf zijn balkon. "Er stonden echt heel snel twaalf politieauto's in de straat. Ze vertrokken vrijwel direct weer richting het ziekenhuis. Volgens mij hebben ze er langer over gedaan om hier te komen dan om de patiënt in te laden. Toen de trauma-arts arriveerde, waren ze al weg."
Aanhoudingen
Ook lukt het de politie om snel zeven verdachten aan te houden. Bij de aanhoudingen vinden agenten in een voertuig een vuurwapen. "Een verdachte werd uit de zwarte auto onder schot gehouden en aangehouden", vertelt de buurvrouw. "Daarna vonden ze in een geparkeerde auto aan de overkant van de weg, een pistool." Naar de rol van de verdachten bij de schietpartij wordt nog onderzoek gedaan. In de jaszak van het slachtoffer werd cash geld gevonden.
Tweede schietpartij Nieuwe Binnenweg
Donderdagnacht was er ook al een schietpartij op de Nieuwe Binnenweg. Daarbij werd een man in zijn nek en been geschoten. Hij raakte zwaargewond en is naar het ziekenhuis gebracht. Voor zover bekend heeft de politie in die zaak nog niemand aangehouden.
Zolang je je niet bezig houdt met criminele zaken is er niks om je zorgen over te maken.quote:
Die twee dingen gaan niet samen in een zin.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:13 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Het is hier hartstikke gezellig en multi-cultureel, zoals het artikel ook laat zien.
Zes keer dus?quote:"Er werd tussen de vijf en zeven keer geschoten."
Vergismoorden en vergisaanslagen en rond vliegende kogels onder je slaapkamerraam geeft mij nou niet echt een beeld van gezellig en rustig wonenquote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zolang je je niet bezig houdt met criminele zaken is er niks om je zorgen over te maken.
Dit zal wel weer met duistere toestanden te maken hebben.
Viel mij ook op ja, wat een contrastquote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:09 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Om nu elk wissewasje uit 010 te delen gaat wat ver, maar ik vond die foto waarop iemand gearresteerd werd in combinatie met de spreuk op de muur daarboven toch wel meme waardig.
Als je gewoon een helm en kogelwerend vest aan doet kun je prima veilig over straat in Rotterdam.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:32 schreef the-eye het volgende:
[..]
Vergismoorden en vergisaanslagen en rond vliegende kogels onder je slaapkamerraam geeft mij nou niet echt een beeld van gezellig en rustig wonen
En waarom staat zijn broek open?quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:09 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Om nu elk wissewasje uit 010 te delen gaat wat ver, maar ik vond die foto waarop iemand gearresteerd werd in combinatie met de spreuk op de muur daarboven toch wel meme waardig.
Heb je niet veel aan 's nachts. Lijkt me niet lekker slapen ...quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:37 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als je gewoon een helm en kogelwerend vest aan doet kun je prima veilig over straat in Rotterdam.
Welke partij zou schietpartijen voorkomen?quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:45 schreef Kottnauer het volgende:
Ik wacht op de reactie van Bontenbal.
“Hoe góór wil je het hebben?”, huilde hij in de tweede kamer.
Nou, zó goor is het dus, Henri. In jouw stad. Mede dankzij het beleid van het CDA, jouw partij.
Elke partij die Nederland wel wil beschermen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:50 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Welke partij zou schietpartijen voorkomen?
Rotterdam is veilig. Heb me er in de +15 jaar dat ik er woon nog nooit onveilig gevoeld.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:49 schreef kalinhos het volgende:
Ik denk als je t aantal schietpartijen van Rotterdam afzet tegen elke andere stad met 600k+ inwoners Rotterdam enorm veilig is. Heeft die gozer van vandaag verder vrij weinig aan natuurlijk.
Op verzoek:quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:45 schreef Kottnauer het volgende:
Ik wacht op de reactie van Bontenbal.
“Hoe góór wil je het hebben?”, huilde hij in de tweede kamer.
Nou, zó goor is het dus, Henri. In jouw stad. Mede dankzij het beleid van het CDA, jouw partij.
Noem er eens 1-2 en met wat maatregelen hoe die schietpartijen voorkomen. Kennelijk reken je dat het CDA aanquote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:52 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Elke partij die Nederland wel wil beschermen.
Tuurlijk dat is ‘t ook. Zelfs die omgeving waar ‘t gebeurde…laatste wapenfeit wat ik me daarvan kan herinneren was 1-1-2019 met Feisquote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Rotterdam is veilig. Heb me er in de +15 jaar dat ik er woon nog nooit onveilig gevoeld.
Heb het idee dat de media Rotterdam niet zo leuk vindt. Mensen die niet zo bekend zijn met Rotterdam zien de stad daardoor als een soort van ghetto terwijl het dat gewoon niet is.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:55 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Tuurlijk dat is ‘t ook. Zelfs die omgeving waar ‘t gebeurde…laatste wapenfeit wat ik me daarvan kan herinneren was 1-1-2019 met Feis
die vergismoorden gebeurden toch juist in de sjiekere buurten in buitenwijken, of dure apprtementencomplexen, waar dan meer 'nettere' mensen woonden en de rijkste criminelen graag daartussen wilden wonen en dan per ongeluk een chirurg of bankier gedood werd omdat ie in dezelfde auto reed als de drugdealer?quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:32 schreef the-eye het volgende:
[..]
Vergismoorden en vergisaanslagen en rond vliegende kogels onder je slaapkamerraam geeft mij nou niet echt een beeld van gezellig en rustig wonen
'Al die verschillende culturen en lekker eten!'quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:13 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Het is hier hartstikke gezellig en multi-cultureel, zoals het artikel ook laat zien.
Ik meen dat de eerste vergismoord gewoon voor de Febo in de stad (Adam) was en er schiet me ook nog die vergismoord in dat buurthuis (Adam) te binnen dus ik kan niet in je strategie meegaanquote:Op vrijdag 3 juli 2026 11:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die vergismoorden gebeurden toch juist in de sjiekere buurten in buitenwijken, of dure apprtementencomplexen, waar dan meer 'nettere' mensen woonden en de rijkste criminelen graag daartussen wilden wonen en dan per ongeluk een chirurg of bankier gedood werd omdat ie in dezelfde auto reed als de drugdealer?
als je ergens safe wil zijn voor vergismoorden, moet je als blanke op de nieuwe binnenweg gaan wonen, maakt de kans dat ze je verwisselen met de deal-negerts of hussel-bontkraagjes eerder erg laag daar.
Tenzij je iets te lang in Scheveningen gaat liggen bakkenquote:Op vrijdag 3 juli 2026 11:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die vergismoorden gebeurden toch juist in de sjiekere buurten in buitenwijken, of dure apprtementencomplexen, waar dan meer 'nettere' mensen woonden en de rijkste criminelen graag daartussen wilden wonen en dan per ongeluk een chirurg of bankier gedood werd omdat ie in dezelfde auto reed als de drugdealer?
als je ergens safe wil zijn voor vergismoorden, moet je als blanke op de nieuwe binnenweg gaan wonen, maakt de kans dat ze je verwisselen met de deal-negerts of hussel-bontkraagjes eerder erg laag daar.
Ik ga hier geen open deuren intrappen en ik doe ook niet mee aan het bij links favoriete gezelschapsspel “om de hete brij heendraaien”.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:54 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Noem er eens 1-2 en met wat maatregelen hoe die schietpartijen voorkomen. Kennelijk reken je dat het CDA aan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |