https://nos.nl/artikel/26(...)ken-wel-wilde-dierenquote:Zestien verwaarloosde kinderen gered uit huis in VS: 'Leken wel wilde dieren'
De Amerikaanse politie heeft op het platteland van de staat Ohio zestien verwaarloosde kinderen uit een woning gehaald. De jongens en meisjes van tussen de 1,5 en 18 jaar oud zaten mogelijk vier jaar lang het grootste deel van de tijd bij elkaar opgesloten in een kamer van 3,5 bij 3,5 meter, zeggen de autoriteiten.
Twee ouders en twee grootouders zijn opgepakt. Ze worden verdacht van kindermishandeling. Het lijkt erop dat de kinderen allemaal familie van elkaar zijn. Ze stonden nergens ingeschreven en gingen niet naar school. Sommige kinderen konden niet of nauwelijks praten, merkten geschokte agenten toen ze de kamer binnenkwamen.
Geen kooien
"De bevrijde kinderen leken bijna op wilde dieren", zei procureur-generaal Andy Wilson op een persconferentie. "Het was een weerzinwekkend tafereel". Hij maakte niet bekend hoe de kinderen in de woning werden vastgehouden, maar zei wel dat er geen kooien in het huis gevonden zijn.
Buren in het plaatsje Hamden zeggen tegen Amerikaanse media dat ze niet wisten dat er kinderen in het huis woonden. Zeven van de zestien kinderen zijn direct naar het ziekenhuis gebracht.
De politie viel de woning binnen in het kader van een onderzoek dat niets met de kinderen te maken had. De vier aangehouden volwassenen zitten voorlopig vast.
https://www.theguardian.c(...)ohio-children-rescuequote:Seven of the children were transported to hospitals in Columbus and two were flown to level one trauma centers by helicopters. One child was in critical condition on Tuesday and had to be intubated, Wilson said.
Binnenshuis was het ook een puinzooi:quote:Op donderdag 2 juli 2026 07:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Die kinderen hadden mooi de tuin kunnen onderhouden.
Gemiste kans.
Ik had nou niet verwacht dat het daar binnen wel spik en span zou zijn.quote:Op donderdag 2 juli 2026 07:47 schreef Viv het volgende:
[..]
Binnenshuis was het ook een puinzooi:
[ afbeelding ]
https://www.theguardian.c(...)hildren-rescue#img-2
[ afbeelding ]
https://www.theguardian.c(...)hildren-rescue#img-1
Het schijnt één van de armste regio's in Ohio te zijn. Ik denk dat de situatie hen inderdaad boven het hoofd gegroeid is.quote:Op donderdag 2 juli 2026 08:00 schreef maily het volgende:
Is dit net zoiets als mensen die honden hebben en beginnen aan één nestje en na vijf jaar honderd honden hebben?
En niemand wist dat er (zoveel) kinderen woonden ..... triest en bizar.
O ja?quote:Op donderdag 2 juli 2026 08:28 schreef incel het volgende:
Tjsa, gebeurt te laatste tijd wel vaker.
Misschien afvragen waarom steeds meer ouders de drang hebben om hun kinderen te isoleren van alle ellende en propaganda in de wereld?
De ouders zien er jong uit, als je bedenkt dat het oudste kind 18 jaar is.quote:Op donderdag 2 juli 2026 09:20 schreef Eightyone het volgende:
[ link | afbeelding ]
...de ouders en grootouders.
Genoeg landen en mensen die dit vaak zeggen en eerst naar zichzelf moeten kijken.quote:Op donderdag 2 juli 2026 09:00 schreef AFA2022 het volgende:
Wat triest dit weer zeg. Btw raar dat het niet eerder is opgemerkt door iemand.
De VS zou er beter aan doen om eerst de rotzooi in eigen land op te ruimen, ipv overal oorlogen starten.
Krijg er Texas Chainsaw Massacre-vibes bij.quote:Op donderdag 2 juli 2026 09:20 schreef Eightyone het volgende:
[ link | afbeelding ]
De conclusie is logischer dat je een substantieel deel van de wereld hebt wat mokerdom is en eigenlijk niet eens aan kinderen zou moeten beginnen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 08:28 schreef incel het volgende:
Tjsa, gebeurt te laatste tijd wel vaker.
Misschien afvragen waarom steeds meer ouders de drang hebben om hun kinderen te isoleren van alle ellende en propaganda in de wereld?
Mijn buren wonen relatief verder weg, ik zie ze daarom zelden, en ik heb er nauwelijks contact mee (geen behoefte aan), dus zo gek is dat niet.quote:Op donderdag 2 juli 2026 08:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Buren wisten niet dat er kinderen in huis waren is ook best vreemd, je ziet toch een vrouw zwanger?
en The Whittakers, moet je daar eens wat van bekijken.quote:Op donderdag 2 juli 2026 10:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Krijg er Texas Chainsaw Massacre-vibes bij.
quote:Op donderdag 2 juli 2026 07:47 schreef Viv het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.theguardian.c(...)hildren-rescue#img-1
Ze hadden wel die maker opgelicht door te zeggen dat die ene dood was en ze geld moesten hebben voor de begrafenis. Kwam hij daar onverwachts aan, bleek die gewoon nog te leven.quote:Op donderdag 2 juli 2026 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die kwamen tenminste nog enigsinds sympathiek over.
Dat is gewoon humor van zequote:Op donderdag 2 juli 2026 12:03 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ze hadden wel die maker opgelicht door te zeggen dat die ene dood was en ze geld moesten hebben voor de begrafenis. Kwam hij daar onverwachts aan, bleek die gewoon nog te leven.
De ogen zijn de vensters van de ziel...quote:Op donderdag 2 juli 2026 09:20 schreef Eightyone het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mentaal al wat jaren dood.quote:Op donderdag 2 juli 2026 12:40 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
De ogen zijn de vensters van de ziel...
Ik vraag me serieus af wie hier welke ouder is.quote:Op donderdag 2 juli 2026 10:15 schreef Viv het volgende:
[..]
De ouders zien er jong uit, als je bedenkt dat het oudste kind 18 jaar is.
Brand wel licht maar niemand thuis.quote:
Ja alleen is er wel een verschil tussen wat zeggen op internet en het betreffende land binnenvallen om er vrijheid en democratie (en een paar clusterbommen) te brengen.quote:Op donderdag 2 juli 2026 10:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Genoeg landen en mensen die dit vaak zeggen en eerst naar zichzelf moeten kijken.
Met een beetje make-up kan je van die dame linksboven wel wat leuks van maken.quote:Op donderdag 2 juli 2026 09:20 schreef Eightyone het volgende:
[ link | afbeelding ]
Die dode blik kan je niet weg smeren.quote:Op donderdag 2 juli 2026 14:56 schreef superniger het volgende:
[..]
Met een beetje make-up kan je van die dame linksboven wel wat leuks van maken.
Opa had zo in Resident Evil 7 kunnen zittenquote:Op donderdag 2 juli 2026 09:20 schreef Eightyone het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik vraag me in deze situatie serieus af of sommige van de jongere kinderen niet de kinderen van de oudere kinderen uit het gezin zijn.quote:Op donderdag 2 juli 2026 08:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had nou niet verwacht dat het daar binnen wel spik en span zou zijn.
Maar, 16 kinderenAllemaal broers en zussen denk ik? Die vrouw heeft aan de lopende band geworpen, ook thuis misschien? Zullen ook misschien leerlingen bij zitten, kan niet anders denk ik.
Ik bedoelde dus meerlingenquote:Op donderdag 2 juli 2026 15:33 schreef Tostidekat het volgende:
[..]
Ik vraag me in deze situatie serieus af of sommige van de jongere kinderen niet de kinderen van de oudere kinderen uit het gezin zijn.
Zie #31quote:Op donderdag 2 juli 2026 15:33 schreef Tostidekat het volgende:
[..]
Ik vraag me in deze situatie serieus af of sommige van de jongere kinderen niet de kinderen van de oudere kinderen uit het gezin zijn.
quote:Op donderdag 2 juli 2026 09:20 schreef Eightyone het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit idd, het zou me niets verbazen als een aantal al overleden was.quote:Op donderdag 2 juli 2026 07:43 schreef Viv het volgende:
Ze zijn dus bij toeval ontdekt, en voor sommige van deze kinderen kwam dit maar net op tijd:
[..]
https://www.theguardian.c(...)ohio-children-rescue
(Misschien zijn er dan ook wel kinderen in deze familie die het níet overleefd hebben.)
Dat verbaast me in de VS dan weer niets, een kind krijgen op je 18de is zelfs in de hogere klasse nog steeds niet bizar jong, en in de laagste klasse is je eerste kind op je 18de krijgen zelfs relatief laat.quote:Op donderdag 2 juli 2026 10:15 schreef Viv het volgende:
[..]
De ouders zien er jong uit, als je bedenkt dat het oudste kind 18 jaar is.
Wij zijn echt zo klein, maar liefst hebben wij 60 miljoen inwoners hierquote:Op donderdag 2 juli 2026 15:03 schreef pmponer het volgende:
Tja Ohio 3x zo groot als Nederland en "maar" 12 miljoen inwoners.
Als je dan nagaat dat het in Nederland bijna ook zo kan. "Ruinerwold"
Dat is een beeld uit de jaren 90, dat is niet meer zo, het gros van de kinderen in de VS wordt zelf verwekt door relatief oudere vrouwen van rond de 34.quote:Op donderdag 2 juli 2026 16:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat verbaast me in de VS dan weer niets, een kind krijgen op je 18de is zelfs in de hogere klasse nog steeds niet bizar jong, en in de laagste klasse is je eerste kind op je 18de krijgen zelfs relatief laat.
Al die kinderen bij elkaar in een kamer van 3,5 bij 3,5quote:Op donderdag 2 juli 2026 16:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit idd, het zou me niets verbazen als een aantal al overleden was.
Afhankelijk van wie de ouders van de kinderen zijn (als het al allemaal dezelfde ouders zijn), heb je wel kans dat daar ook nog sprake is van misbruik, bijna onvoorstelbaar dat alle 16 kinderen dezelfde moeder zouden hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |