abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 1 juli 2026 @ 23:05:26 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221210462
We zijn er bijna doorheen. Eindelijk gaan we richting het normale toernooi. 16 teams die de KO-fase in gaan. 15 plekjes zijn bekend. Nu gaan we nog kijken of Colombia of Ghana zich er bij gaat voegen. Als Colombia het vizier op scherp heeft zal dat duidelijk zijn.

De winnaar van groep K heeft namelijk slechts 1 probleem: Ze hebben moeite om de goal te vinden. Kansen en dominant voetbal genoeg, maar scoren, ho maar. Dat moet voorlopig van rechtsback Muņoz komen. En misschien van Luis Diaz, maar de sterspeler grossiert vooral in buitenspelgoals. Maar goed, alsnog een prima 1-0 tegen Congo en eerder al 3-1 tegen Oezbekistan. En tegen Portugal dominant, maar helaas slechts 0-0. Al was dat ook voldoende voor de groepswinst.

Ghana had ook een 0-0, dat was de basis voor de derde plek in groep L. Tegen Engeland werden de lijnen mooi gesloten gehouden. Tegen Panama werd ook pas op het laatst gewonnen, maar goed, ook die tellen. Tegen Kroatië werd helaas nipt verloren met 1-2, maar je had ook niet het gevoel dat Ghana kansloos was. Als Colombia echter zo goed voor de dag komt als de vorige 3 wedstrijden, gaat Ghana het heel lastig krijgen.

Alweer twee landen die nog nooit tegen elkaar speelden. Ik verwacht dat dat niet heel vaak meer gaat gebeuren, hierna zijn de meeste kleinere landen wel echt verdwenen. Dus voor nu kan ik nog zeggen dat ik verwacht dat Colombia de eerste ontmoeting gaat winnen. Sowieso mijn schaduwfavoriet en hoog op de lijst van de hoop. Een mens mag dromen.

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221212166
2-1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')