abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 1 juli 2026 @ 20:56:11 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221208792
We komen eindelijk bij het meest matige deel van het speelschema en beginnen met misschien wel de meest stomme wedstrijd van de zestiende finales, al kun je ook beargumenteren dat Canada - Zuid-Afrika dat was. Want ja, Egypte speelde in ieder geval best leuk tegen België. En Australië... Nouja, door hen geen getoeter op straat. Het is iets. Een van deze twee mag naar de achtste finales.

Wordt dat Australië? Met dank aan Turkije dat vergat te scoren staan zij hier. Turkije verloor met 2-0, ondanks een surplus aan kansen in de ochtendwedstrijd en omdat Turkije ook van Paraguay verloor, konden Australië en Paraguay het op een akkoordje gooien na een 2-0 nederlaag van Australië tegen de VS. Australië vond dat ongetwijfeld prima, want tweede en tegen de nummer 2 van de matige Groep G, dat is normaal geen pittige tegenstander. Al was die van Paraguay blijkbaar ook wel haalbaar.

Even leek die tegenstander België te worden, want in de eerste wedstrijd in een mooie strijd maar 1 punt tegen Egypte en daarna ook 0-0 tegen Iran. Egypte moest na een overwinning op Nieuw-Zeeland zelf alleen maar winnen tegen Iran. Lieten ze na, dat was best matig en Iran was eigenlijk beter. Die eerste wedstrijd van Egypte leek meer dan het was. Ik vrees dan ook dat ze hier ook geen echte vuist kunnen maken.

Een voorspelling? Geen idee. Egypte lijkt me ondanks mijn commentaar toch wel favoriet. Australië heeft geen enkele speler waar je warm voor loopt. Toch lijkt Australië wel oerdegelijk. En degelijkheid is altijd gevaarlijk. In 1987 was er al eens een vriendschappelijke 0-0, in 2010 won Egypte met 3-0. Opvallend wel, toen had Australië misschien wel een beter elftal. Dus misschien wint het mindere elftal nu juist.

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221212169
Australie kan dit nog wel winnen. Denk dat ze dat na verlengingen ook wel doen. 2-3.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')