abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221216751
En wat als je kind besluit om zich te bekeren tot de islam?
Zou je dan ook stoppen met liefhebben en je kind de straat op schoppen of zou je het accepteren?

Ik snap de reacties als het je partner betreft (nou ja, sommige dan), maar als het over je kind gaat, zou je dan ook 'rechtlijnig' reageren?
  donderdag 2 juli 2026 @ 21:39:10 #52
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_221218820
Ik zou de relatie onmiddellijk beëindigen als mijn eventuele partner zich zou bekeren tot de islam. De meest gewelddadige en onmenselijke religie die er maar bestaat.
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
  Moderator donderdag 2 juli 2026 @ 23:05:15 #53
441859 crew  Lenny77
pi_221220075
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 17:20 schreef Hiddendoe het volgende:
Zou je dan ook stoppen met liefhebben en je kind de straat op schoppen of zou je het accepteren?

Ik snap de reacties als het je partner betreft (nou ja, sommige dan), maar als het over je kind gaat, zou je dan ook 'rechtlijnig' reageren?
Ik zou alleszins alles proberen om het tegen te houden..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221220099
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 23:05 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik zou alleszins alles proberen om het tegen te houden..
Zou je niet bang zijn om zo een averechts effect te creëren?
  Moderator donderdag 2 juli 2026 @ 23:15:19 #55
441859 crew  Lenny77
pi_221220122
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 23:09 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Zou je niet bang zijn om zo een averechts effect te creëren?
Waarschijnlijk wel.. Maar niets doen is ook geen optie natuurlijk
pi_221220205
quote:

Ik zou het zeker niet accepteren. Helemaal niet bij een dochter. Op straat schoppen is niets vergeleken met wat ze anders zou moeten ondergaan.
pi_221221005
quote:

Compleet onzinnige vergelijking. Je kind is je kind en blijft altijd je kind. Als je zoon de buurvrouw neukt is dat ook wat anders dan wanneer je partner het met de buurman/buurvrouw doet.

Maar als kinderen zich bekeren dan gebeurt dat vaak onder druk van omgeving of een partner, dus dat is dan wel voer voor zorgen.
  Moderator vrijdag 3 juli 2026 @ 07:50:11 #58
441859 crew  Lenny77
pi_221221125
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 23:28 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Ik zou het zeker niet accepteren. Helemaal niet bij een dochter. Op straat schoppen is niets vergeleken met wat ze anders zou moeten ondergaan.
Dit.
Een zoon komt hopelijk nog wel in de 'leidende' rol terecht en zal respect krijgen.
Een dochter loopt zo de ellende in en is haar leven en vrijheid kwijt.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 08:07:23 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221221165
Maar wat ga je n zo'n geval doen? Je dochter in een gekkenhuis laten opnemen?
pi_221221194
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 08:07 schreef Hexagon het volgende:
Maar wat ga je n zo'n geval doen? Je dochter in een gekkenhuis laten opnemen?
Dat is wel een goede vraag. Ik zou het zo 1-2-3 niet weten. Laten we hopen dat het nooit nodig is. Ik probeer in elk geval wel te voorkomen dat ze in een vriendengroep terechtkomen met enkel islamieten. Ze zijn nu in elk geval vrij negatief over de islam, hoofddoeken e.d., maar het zijn kinderen en die zijn veranderlijk en erg beinvloedbaar door hun omgeving.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 08:17:32 #61
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221221214
quote:

enkel islam de rest :r
dan kan je net zo goed geloven in spagetthimonster

christendom lijkt me het ergst dan wordt ze net zo'n paaldanseres met een kruisje
of een vaag boeddha chick die net niet suicidaal is als ze enkel in bali bevindt en rondneukt
gewoon islam klaar

overigens is in mijn omgeving een ieder die een vaag ideologie aanhangt totaal niet logisch bezig en een beetje als boeddha is vrede propaganda aan het slikken

[ Bericht 29% gewijzigd door Edding345 op 03-07-2026 09:13:54 ]
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
  Moderator vrijdag 3 juli 2026 @ 08:38:06 #62
5428 crew  miss_sly
pi_221221309
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 23:28 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Zou je je dochter op straat schoppen dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 3 juli 2026 @ 08:39:52 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221221313
Overigens zijn degenen die van atheist over gaan naar een of ander streng geloof vaak behoorlijk onzekere types. Want als je niet kan kiezen wat je moet doen, dan hoef je daar ook niet onzeker over te zijn.
pi_221221713
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 19:35 schreef Kottnauer het volgende:
2. Wat is de Christelijke Veluwe?
Een heel groot gebied; zo vanaf en incl. Ede, schuin omhoog over Hoenderloo, Otterloo naar Apeldoorn (incl.) en dan weer langs het IJsselmeer: via Nunspeet Harderwijk en Nijkerk. Weer naar beneden naar Ede via Kootwijk etc.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_221221738
Mijn partner is niet praktiserend RK, ik van huis uit NH -> evangelisch -> atheïst. Geen probleem, maar repressieve geloven (die zijn er ook in de evangelische hoek btw) zou ik niet pikken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 09:46:58 #66
545 dop
:copyright: dop
pi_221221844
Zolang onze denkbeelden niet extreem uit elkaar liggen heb ik geen moeite met wat mijn partner gelooft.
Er zijn altijd wel zaken waar je verschil ideeën over hebt.
Niet hetzelfde zijn heeft ook voordelen.

Als dit uiteindelijk teveel ons gezamenlijk leven zou gaan beheersen dan wordt het wel een probleem.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 3 juli 2026 @ 10:24:35 #67
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221222038
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 08:39 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zijn degenen die van atheist over gaan naar een of ander streng geloof vaak behoorlijk onzekere types. Want als je niet kan kiezen wat je moet doen, dan hoef je daar ook niet onzeker over te zijn.
Heel zeker van je onzekerheid zijn was blijkbaar niet te dragen. Stellig is gezellig werkt dan blijkbaar beter.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  vrijdag 3 juli 2026 @ 10:31:20 #68
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221222072
Of ik het accepteer is afhankelijk van de invloed die dit zou gaan hebben op onze dagelijkse realiteit, dus van hoe streng in de leer hij zou zijn.

Ik zou er echter ergens niet gerust op zijn. Heb eerdere ervaring in de zin dat de vader van mijn kinderen bij vlagen ontzettend "vroom" werd en dat de eerdere afspraken dan overschreden werden. Dan vond hij het ineens niet meer okay als ik mijn mening gaf over bepaalde dingen terwijl de afspraak was dat we allebei onze input mochten hebben.

Hij vond dan dat zijn God/geloof boven die afspraken gingen en hij de kinderen moest "beschermen" tegen meningen als "niemand weet wat er gebeurt na de dood" of "moraliteit is niet exclusief aan een geloof verbonden".

Ik acht de kans echter nihil dat mijn lieve medeketter ineens het licht ziet :P
  vrijdag 3 juli 2026 @ 10:48:54 #69
11682 Moonah
Jolie femme
pi_221222193
quote:

Mooi om over na te denken. Onze zoon blijf ik onvoorwaardelijk liefhebben en accepteren. Al zal ik het echt heel lastig vinden als hij in een 'god' zou geloven. Wij merken nu al dat hij op diverse punten in het leven behoorlijk verschilt met ons (muzieksmaak, politieke voorkeur op bepaalde punten, sowieso interesses), maar dat staat de liefde niet in de weg.
Van mijn man houd ik ook, denk ik, onvoorwaardelijk. Maar hij is mijn levenspartner, mijn sparringspartner, degene met wie ik dezelfde waarden en normen deel. Als hij zou gaan geloven is dat wel anders dan wanneer mijn kind dat zou gaan doen. Simpelweg omdat hun rol in mijn leven anders is.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 10:52:48 #70
11682 Moonah
Jolie femme
pi_221222214
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 07:50 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dit.
Een zoon komt hopelijk nog wel in de 'leidende' rol terecht en zal respect krijgen.
Een dochter loopt zo de ellende in en is haar leven en vrijheid kwijt.
Wauw, dat is wel heel zwart wit gesteld. Er zijn toch ook 'mildere' vormen van geloof?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_221222514
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 10:48 schreef Moonah het volgende:

[..]
Mooi om over na te denken. Onze zoon blijf ik onvoorwaardelijk liefhebben en accepteren. Al zal ik het echt heel lastig vinden als hij in een 'god' zou geloven. Wij merken nu al dat hij op diverse punten in het leven behoorlijk verschilt met ons (muzieksmaak, politieke voorkeur op bepaalde punten, sowieso interesses), maar dat staat de liefde niet in de weg.
Van mijn man houd ik ook, denk ik, onvoorwaardelijk. Maar hij is mijn levenspartner, mijn sparringspartner, degene met wie ik dezelfde waarden en normen deel. Als hij zou gaan geloven is dat wel anders dan wanneer mijn kind dat zou gaan doen. Simpelweg omdat hun rol in mijn leven anders is.
Dit is toch wel met stip de mooiste, meest oprechte en eerlijkste reactie die ik ooit op een discussieforum heb gelezen.

^O^ _O_
pi_221222573
Ik ken een paar vrouwen in m'n kennissenkring die zijn bekeerd tot de Islam voor hun partner, roomblanke vrouwen die ineens met een hoofddoekje opliepen en alles. Bij allemaal ging het zo, dat zodra die relatie over was, lag dat hoofddoekje nog dezelfde dag in de vuilnisbak. Wat een poppenkast, man man man.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 12:37:12 #73
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221222869
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 11:34 schreef MultiBanaan het volgende:
Ik ken een paar vrouwen in m'n kennissenkring die zijn bekeerd tot de Islam voor hun partner, roomblanke vrouwen die ineens met een hoofddoekje opliepen en alles. Bij allemaal ging het zo, dat zodra die relatie over was, lag dat hoofddoekje nog dezelfde dag in de vuilnisbak. Wat een poppenkast, man man man.
Ik geloof je niet.
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_221223125
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 12:37 schreef Edding345 het volgende:

[..]
Ik geloof je niet.
Ik ken drie van dat soort voorbeelden.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 13:12:28 #75
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221223159
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 11:34 schreef MultiBanaan het volgende:
Ik ken er 1. Zij wilde op een gegeven moment van hem scheiden. Dat was me een drama natuurlijk (JOH :') :') :') ).

Gelukkig voor haar wel gelukt uiteindelijk :).
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')