Dit valt in de categorie “ik hou van appels maar niet van fruit”.quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:58 schreef bianconeri het volgende:
Ik ben gelukkig Christelijk en mijn vrouw ook.
Daarnaast wat is ´´accepteren´´? We zijn getrouwd, ik ben en zal haar trouw blijven en hou van haar.
Dus ja ik ´´accepteer´´ het.
Maar ik zou er zeker niet blij van worden als zij ineens katholiek, moslims of wat dan ook zou worden.
In dit geval "ik houd van fruit, maar niet van appels", wat gewoon valid is.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:07 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dit valt in de categorie “ik hou van appels maar niet van fruit”.
Nou, nee absoluut niet.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:07 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dit valt in de categorie “ik hou van appels maar niet van fruit”.
Wat zij zegt.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:09 schreef miss_sly het volgende:
Op zichzelf zou me dat niet uitmaken, het is vooral belangrijk wat de praktische uitwerking is.
Als ik dan voortaan constant moet aanhoren hoe geweldig dat geloof is, hij bezig blijft me te bekeren, we op bepaalde dagen niets meer kunnen doen omdat hij naar een gebedshuis moet of aan bepaalde religieuze verplichtingen moet voldoen, hebben we wel een probleem.
Dat staat er toch.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:05 schreef Kottnauer het volgende:
zich bekeert schrijf je met een t aan het eind
quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:11 schreef de_boswachter het volgende:
Don’t stick your dick in crazy zeggen ze bij ons op de Veluwe.
Jij misschien, ik niet per se.Een SGP-christen verschilt zeker op specifieke waardes die ik belangrijk vind zoals LGBTQ, abortus en euthenasie van mening.quote:Op woensdag 1 juli 2026 09:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Christelijk niet erg. De meeste van die waardes deel je toch wel.
Nuja, geen enkele geloofsrichting an sich zelf, staat 'haaks' op mijn overtuiging.quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Christendom, Islam, Boeddhisme, Wicca of Voodoo voor mijn part.
In ieder geval het staat haaks op jouw atheïsme, geloof of welke overtuigingen jij zelf op dat gebied hebt.
Je moet ook allebei wel open minded ervoor zijn om het te laten werken, als een van de twee dat niet is, dan houdt het sowieso opquote:Op woensdag 1 juli 2026 14:33 schreef Chandler het volgende:
Als het onze relatie niet schaad waarom niet..
Ik heb ooit het voorecht mogen hebben om een nachtje in een B&B te mogen slapen (slaapkamer) van een rasechte Amsterdammer en een rasechte moslima. Dat ging super! Een en al liefde en vooral niet kijken wat je verdeeld maar wat je met elkaar verbind. Ze hadden beide hun eigen opvattingen maar hielden zoveel van elkaar dat ze die van elkaar voor lief namen.
Real love.
Dus indien het mijn relatie niet zou schaden, you go girl!
"Tot de dood ons scheidt". Ook hier. Ja.quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Christendom, Islam, Boeddhisme, Wicca of Voodoo voor mijn part.
In ieder geval het staat haaks op jouw atheïsme, geloof of welke overtuigingen jij zelf op dat gebied hebt.
Hoe zie je het vervolg voor je?
Woon in een Christelijk dorp, kom regelmatig op de Christelijke Veluwe met mijn Christelijke vrouw van de Veluwe. Nog nooit iets gemerkt van haat aan LGBTQ.quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:11 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Jij misschien, ik niet per se.Een SGP-christen verschilt zeker op specifieke waardes die ik belangrijk vind zoals LGBTQ, abortus en euthenasie van mening.
Ik zou dit wel lastig vinden. Het ligt er ook aan of mijn partner respect blijft hebben voor mijn mening en ook hoe radicaal iemand in zijn geloof is.
1. Waarom schrijf je christelijk met een hoofdletter?quote:Op woensdag 1 juli 2026 19:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Woon in een Christelijk dorp, kom regelmatig op de Christelijke Veluwe met mijn Christelijke vrouw van de Veluwe. Nog nooit iets gemerkt van haat aan LGBTQ.
Mensen in mijn directe kring die twijfelen SGP te stemmen. Ook zij, nooit een negatieve mening over iemand die bv gay is.
Dit klinkt echt als de helquote:Op woensdag 1 juli 2026 09:19 schreef Cupfighter het volgende:
Ik zou sowieso geen partner kiezen die zo bezig is het met het geloof
Heb ooit een relatie gehad met een dame uit Maarsbergen, de biblebelt dus, bidden voor en na het eten, mama boos omdat ik op Facebook een foto had geplaatst in Scheveningen op zondag.
Maar mama was er zelf niet vies van om te manipuleren en als die meid de waarheid sprak dan heeft mama in een eerdere relatie haar zwangerschap beeindigd met een duwtjje van de trap, maar echt geloven doe ik dat laatste verhaal niet want die meid was ook erg goed in ziektes faken,
Hoe vaak ik niet met haar in het ziekenhuis en huisartsenpost ben geweest voor niks
Als mijn. partner dit over me zou zeggen zou dat wel een dealbreaker zijn btw.quote:Op donderdag 2 juli 2026 08:30 schreef incel het volgende:
Dan is ze blijkbaar nog dommer dan ik al dacht.
Dat kan. Ik gaf ook aan dat het voor mij afhankelijk zou zijn van hoe radicaal iemand zou zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2026 19:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Woon in een Christelijk dorp, kom regelmatig op de Christelijke Veluwe met mijn Christelijke vrouw van de Veluwe. Nog nooit iets gemerkt van haat aan LGBTQ.
Mensen in mijn directe kring die twijfelen SGP te stemmen. Ook zij, nooit een negatieve mening over iemand die bv gay is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |