abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221186821
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 21:54 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En uiteindelijk wordt de mens verslagen door zijn eigen uitvinding.
Dat wereldbeeld is eng.
pi_221186826
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 21:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja, je hebt gelijk. Oorlogen worden niet meer door mensen uitgevochten maar door machines.

Vind je mij een raar mens als ik zeg dat ik dit helemaal niks vind?
Nou het gaat er niet over. Je zevert er over.
Je kan ook teveel waarde hechten aan het leven, wat voor enorme voordelen zitten er aan jouw leven?
Vakman pur sang
pi_221186849
Sterker nog, als je al die klimaat pessimisten en doomsday lui aanhoort kun je beter eens vechten in Een goede oorlog en na miljarden doden winnen met een paar man, en zo de natuur en een beetje nageslacht redden.
Vakman pur sang
pi_221186871
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 21:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Films zoals Terminator die een nieuw concept populair maken. In dit geval de gevaren van AI en dan dubbel zo in een defensie context. One flew over the cuckoo's nest heeft bijvoorbeeld iets vergelijkbaars gedaan voor de psychiatrische zorg.
Yep. Helaas voor jou is de filmindustrie wel ietsje groter dan Hollywood of Walt Disney.

Hoeveel weet jij van de Europese films?
Jij laat je kritiekloos de wet voorschrijven dmv Amerikaanse films. Waar Amerika bijna altijd de winnaar is.

Wij zijn Europeanen. Wij kunnen kiezen uit Nederlandse, Britse, Franse, Italiaanse, Spaanse , Griekse films.
Om maar wat te noemen.
pi_221186878
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 21:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Sterker nog, als je al die klimaat pessimisten en doomsday lui aanhoort kun je beter eens vechten in Een goede oorlog en na miljarden doden winnen met een paar man, en zo de natuur en een beetje nageslacht redden.
Miljarden doden. Toe maar.

Jouw zoon zit daar niet bij neem ik aan?
pi_221186890
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 22:03 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Miljarden doden. Toe maar.

Jouw zoon zit daar niet bij neem ik aan?
In een volgende wereldoorlog is dat wel de verwachting ja.
Raar dat ik het je steeds moet uitleggen als je het al snapt zoals je zegt.
Je bent gewoon doodsbang lijkt het wel.
Vakman pur sang
pi_221186893
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou het gaat er niet over. Je zevert er over.
Je kan ook teveel waarde hechten aan het leven, wat voor enorme voordelen zitten er aan jouw leven?
Pardon?
Welke voordelen zitten er dan aan jouw leven?
pi_221186897
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 22:02 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Yep. Helaas voor jou is de filmindustrie wel ietsje groter dan Hollywood of Walt Disney.

Jij laat je kritiekloos de wet voorschrijven dmv Amerikaanse films. Waar Amerika bijna altijd de winnaar is.

Wij zijn Europeanen. Wij kunnen kiezen uit Nederlandse, Britse, Franse, Italiaanse, Spaanse , Griekse films.
Om maar wat te noemen.
HUH? Je gaat volledig voorbij aan wat er eerder is gezegd, die films die hier genoemd zijn voorspelden als het ware de AI in oorlogsvorming, heeft niks met met jouw geleuter over films te maken laat staan je gezeik over bemanning of bemensing.

Ik ben pacifist trouwens, maar dat zal wel bekrompen zijn.
pi_221186926
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 22:05 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Pardon?
Welke voordelen zitten er dan aan jouw leven?
Kijk snap je het nu?

Heb je weleens gedacht aan oorlogen, weet ik veel in de middeleeuwen, duizenden mensen op een veel kleinere bevolking hebben elkaar vermoord, om land, om een koning, Vikingen, Arabieren, etc.
Achteraf blijven alleen wat berorische verhalen over over grootse veldslagen. Maar van individuen die sterven helemaal niks.
En zo zal dat ook vergaan over 2000 jaar van nu. Individueel zijn we allemaal niks, een stipje op één lijn met de omtrek van het heelal.
Vakman pur sang
pi_221186930
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 22:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
In een volgende wereldoorlog is dat wel de verwachting ja.
Raar dat ik het je steeds moet uitleggen als je het al snapt zoals je zegt.
Je bent gewoon doodsbang lijkt het wel.
Nee hoor. Ik spring gewoon voor een trein, of van het balkon of ik slik een overdosis aan slaappillen.

Ben jij niet bang dan? Met die huidige mafklappers die in een poep en een zucht jouw leven bepalen?

Ik heb geen kinderen. Dus ik laat niemand achter.

En jij?
pi_221186970
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 22:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kijk snap je het nu?

Heb je weleens gedacht aan oorlogen, weet ik veel in de middeleeuwen, duizenden mensen op een veel kleinere bevolking hebben elkaar vermoord, om land, om een koning, Vikingen, Arabieren, etc.
Achteraf blijven alleen wat berorische verhalen over over grootse veldslagen. Maar van individuen die sterven helemaal niks.
En zo zal dat ook vergaan over 2000 jaar van nu. Individueel zijn we allemaal niks, een stipje op één lijn met de omtrek van het heelal.
Je maakt hier wel een klein denkfoutje. Toen moesten mannen vechten tegen mannen.
Nu hoeft dat niet meer. We sturen gewoon wat drones met raketjes en het probleem lost zich vanzelf op.
Tenminste dat denken we dan zo graag.

Je kunt geen oorlog voeren op zo'n onpersoonlijke manier en dan ook denken dat je hier mee wegkomt.
pi_221186984
Dacht dat we zo langzamerhand gestopt waren met woke en gay taalgebruik maar helaas lopen onze ambtenaren nog wat achter.
pi_221187004
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 22:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kijk snap je het nu?

Jazeker. Dat was toen.
Mijn grootste bezwaar in deze is dus dat de mens (man en vrouw) geen spat verandert is, maar wel de technieken waarmee we tegenwoordig 'oorlogje kunnen spelen'.

De vijand is een anoniem gezichtsloos poppetje geworden.
Logisch toch dat wij onze vijand op deze manier probleemloos kunnen uitroeien.
Want zij zijn geen mensen zoals wij, zij hebben geen gezinnen, zij kennen geen alledaagse problemen.
Nee, zij zijn DE VIJAND.

Eigenlijk zijn wij zelf onze grootste vijand.
pi_221187022
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 21:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gedrag dat bij bekrompen mensen past is wat mij betreft mensen in de zeik zetten, omdat ze een stukje algemene kennis hebben die jezelf niet bezit. Heb je dat zelf gedaan in dit topic denk je?
Over welk stukje algemene kennis heb je het dan?
pi_221187050
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 22:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Over welk stukje algemene kennis heb je het dan?
Moet het je nu 100 keer worden uitgelegd? Het onderwerp van dit topic gaat over AI- oorlogsvoering en eentje noemt daar een quote van een voorspellende oude film en jij wuift dat weg als onzin. DAT is algemene kennis, maar goed, je doet vast niet mee aan "De slimste mens" neem ik aan.

Vind het wel erg dat je zo bang bent.
pi_221187055
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 22:15 schreef RotatoR het volgende:
Dacht dat we zo langzamerhand gestopt waren met woke en gay taalgebruik maar helaas lopen onze ambtenaren nog wat achter.
Jij moet niet denken. Dat is te moeilijk voor jou. Blijkt nu weer.
pi_221187423
Ministerie van Defensie mag wel hernoemd worden naar het Ministerie van Oorlog en Geweld, want om verdediging gaat het al lang niet meer.

De wapenlobby moet tevreden gesteld worden. Doden spelen geen rol. Als de kanonnen maar schieten en de drones maar bombarderen. Wie en waarom doet er niet toe.
pi_221187445
Onbemenst _O-

Is maar goed ook, gezien de ontwikkelingen in deze clownwereld. Heb nog meer vertrouwen in robots.
pi_221187696
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 22:02 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Om maar wat te noemen.
Koekoek
pi_221199141
Ik heb een ernstig bezwaar tegen de Nederlandse aanpak. Als klein land zijn wij heus niet in staat om bijvoorbeeld een Russische aanval effectief te pareren. Dat moeten we uit ons hoofd zetten.
We zijn alleen maar in NAVO verband te verdedigen.
De aanpak en de aanschaf van allerlei militaire middelen zal mijns inziens dan ook uitsluitend in NAVO verband moeten geschieden.
Hier moet het NAVO hoofdkwartier in Brussel een leidende en coördinerende rol gaan spelen om te voorkomen dat we een hopeloos versnipperde defensie in Europa opbouwen. Daar weet het addergebroed in het Oosten wel raad mee.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 19:56:44 #146
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221199317
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 19:40 schreef Pegos het volgende:
Ik heb een ernstig bezwaar tegen de Nederlandse aanpak. Als klein land zijn wij heus niet in staat om bijvoorbeeld een Russische aanval effectief te pareren.
Dat moeten we uit ons hoofd zetten.

We zijn alleen maar in NAVO verband te verdedigen.

De aanpak en de aanschaf van allerlei militaire middelen zal mijns inziens dan ook uitsluitend in NAVO verband moeten geschieden.

Hier moet het NAVO hoofdkwartier in Brussel een leidende en coördinerende rol gaan spelen om te voorkomen dat we een hopeloos versnipperde defensie in Europa opbouwen.
Daar weet het addergebroed in het Oosten wel raad mee.
nee dat gaat best lukken , onder druk leert men snel , dat zie je in Oekraïne

dan moet men ook eerst nog langs Polen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')