Overgewicht wordt Amerikaanse Casper (7) fataal, ouders aangeklaagd voor kindermishandelingIn de Verenigde Staten staat een echtpaar terecht wegens kindermishandeling en moord in de tweede graad wegens het overlijden van hun zoon. Het kind was pas 7 jaar oud, maar woog zeker 116 kilo. Het overgewicht zou hem fataal zijn geworden.
Op 4 november 2025 haastte ambulancepersoneel zich naar de woning van de 7-jarige Casper O’Brien in Flint Township in de staat Michigan na een melding dat de jongen in ademnood verkeerde. De ambulancebroeders troffen O’Brien thuis aan, die niet meer in staat was om zich te bewegen. De jongen overleed enkele uren later, zo meldt CBS News.
Volgens officier van justitie David Leyton van Genesee County worden de ouders onder meer vervolgd voor verwaarlozing en mishandeling. Hij zei dat het ambulancepersoneel een onbeschrijfelijke bende aantrof in het huis. Bovendien rende een 5-jarig meisje naakt in het rond.
„Het was een van de meest ongelooflijke taferelen die de politie ooit heeft gezien en die ik in mijn 22 jaar als officier van justitie heb voorbij zien komen”, zei Leyton. Volgens een autopsie zou de jongen zijn overleden aan een hartspierziekte, die het gevolg was van obesitas.
De beide ouders, Damien (40) en Jessica O’Brien (41), worden beschuldigd van moord in de tweede graad, marteling en drie gevallen van kindermishandeling in de tweede graad, zo blijkt uit rechtbankdocumenten. „Ik geloof niet dat iemand van het schooldistrict, de kinderbescherming, de politie of wie dan ook binnen de overheid wist dat deze kinderen bestonden”, zei Leyton.
De ouders verschijnen donderdag voor het eerst voor de rechter.
https://www.ad.nl/buitenl(...)shandeling~aedb5a6a/Hoe krijg je dat voor elkaar? Een kind van 7 jaar al boven de 100 kilo? Dan moet hij wel bijna continu hebben gegeten.