abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 juni 2026 @ 13:11:58 #1
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_221181455
Zie titel. Dan heb ik het wel over een wat serieuzere valpartij of ziekte, want anders wint-ie alsnog natuurlijk.

Topfavorieten zijn dan:

-Vingegaard is de meest logische naam na zijn recentste winst in de Giro (en vorig jaar de Vuelta), al kan hij in tegenstelling tot Pogacar wel moe worden dus is het de vraag hoe hij de dubbel verteert;
-Del Toro is de meesterknecht die onmiddellijk zou promoveren tot kopman. Hij is waanzinnig sterk maar tactisch kwetsbaar, zagen we in de Giro die hij verloor van Simon Yates;
-Seixas is de Franse hoop in bange dagen, werd in eendagskoersen al meermaals tweede achter Pogacar maar nog een onbeschreven blad in de grote rondes;
-Evenepoel is de beste tijdrijder ter wereld en ook een uitmuntende klimmer, maar heeft vaak één of meer slechte dagen;
-Ayuso is met ruzie weggegaan bij Emirates, kan nu volledig voor eigen kans rijden en barst van het talent, maar lijkt net iets minder sterk dan hij in zijn jeugd leek;
-Outsiders/podiumkandidaten zijn wellicht nog Lipowitz, Adam Yates, Hindley, Carapaz en Tobias Johannessen.

Wat denken jullie?
pi_221181572
Evenepoel is geen uitmuntende klimmer

Seixas zal winnen
pi_221182260
Ik denk dan Del Toro. Hij is tactisch niet kwetsbaar, maar volgens mij is hij nu tactisch ijzersterk, zoals ik dat zag in dit voorjaar. Dat hij vorig jaar de Giro verloor, was gewoon zijn leergeld; hij was nog jong. De fout zat toen in zijn ploegleiding.
pi_221184215
Ik denk zelfs met een serieuze val of ziekte nog steeds Pogi :')

Vingegaard zou wel leuk zijn, dan heeft hij alle drie de grote rondes achter elkaar gewonnen. Maar ik denk dat Del Toro boven Vingegaard eindigt. Ik schat in dat Vingegaard te vroeg gepiekt heeft en dat del Toro een stuk tactischer rijdt dan eerder.

Edit: en Visma heeft niet de meest optimale ploeg kunnen samenstellen, dat speelt ook mee.
pi_221184333
Zonder Pogi en Vingegaard zou het TDF klassement wellicht nog leuk zijn, nu waarschijnlijk een paar etappes eruit pikken om te kijken.
pi_221196950
Die Deen van Visma. Waarschijnlijk met overmacht. Als die dan ook nog zou vallen, ziek zou worden of op doping worden betrapt, kan het leuk worden voor de gele trui.
  woensdag 1 juli 2026 @ 10:16:53 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221203054
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 13:35 schreef vrijgevochten het volgende:
Evenepoel is geen uitmuntende klimmer

Seixas zal winnen
Als Seixas 3e wordt achter Pogboy en Vingegaard kan de rest er beter mee nokken. Uberhaupt bizar dat die meegaat, lekker opbranden voor je 21e.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_221203407
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 10:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als Seixas 3e wordt achter Pogboy en Vingegaard kan de rest er beter mee nokken. Uberhaupt bizar dat die meegaat, lekker opbranden voor je 21e.
Nu enigszins gelijkwaardig met del toro
pi_221205701
Del Toro maakt dan een hele goede kans denk ik.
  woensdag 15 juli 2026 @ 21:56:46 #10
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_221347843
Zelfde vraag nog eens, nu halverwege de Tour!

Klassement ziet er als volgt uit:

1. Vingegaard
2. Evenepoel +0.30
3. Ayuso +0.46
4. Seixas +0.59
5. Lipowitz +1.08
6. Del Toro +1.32

Vingegaard won de openingstijdrit, was het sterkst op de Tourmalet en kon alle achtervolgers van zich afhouden, maar in de rit naar Le Lioran was hij juist kwetsbaar en verloor hij wat tijd op de andere favorieten. Hij lijkt niettemin voorlopig toch licht favoriet, ondanks zijn zware Giro in de benen - en heeft natuurlijk ook als enige al eens een Tour gewonnen (twee zelfs), dus adeldom verplicht!
Evenepoel moest aanvankelijk lossen naar Le Lioran, maar herstelde uitstekend en kwam uiteindelijk nog als eerste mens over de finish (robots dus niet meegerekend). Eigenlijk rijdt hij een beetje zoals Dumoulin in zijn beste jaren, en ergens is dat ook logisch, want ze hebben een beetje dezelfde sterktes en zwaktes. Als Vingegaard geen winst meer pakt, kan hij consolideren en dan toeslaan in de tijdrit.
Ayuso rijdt nog een klein beetje passief, maar toch ook wel weer sterk. Ze gaan bij Lidl-Trek kennelijk ook vol voor het ploegenklassement en willen Skjelmose (7e op 2:09) ook kort in het klassement houden, dat is wel in zijn nadeel vermoed ik. Ik zie hem niet zo snel helemaal door het ijs zakken, dus als de anderen dat wel doen profiteert hij daar als eerste van.
Seixas geeft nog geen krimp, je merkt nergens aan dat die jongen nog geen 20 is. Hij kan gewoon mee met de besten, en had zelfvertrouwen genoeg om zelfs nog even een ploegmaat op kop van het pelotonnetje te zetten gisteren in volle finale. Hij gaat nu nog niet winnen lijkt me, zelfs niet als we alleen met mensen fietsen in plaats van robots, maar het is bijna onvermijdelijk dat hij óóit een Tour wint lijkt me.
Lipowitz heeft zich er toch wel lichtjes verrassend tussen gefietst. Zit ook gevangen in ploegentactieken, twee kapiteins op een schip is zeker geen voordeel. Alleen als hij er echt met kop en schouders bovenuit blijkt te steken in de laatste week heeft hij een heel klein kansje.
Del Toro staat op een kleine achterstand na zijn slechte dag van gisteren. Als er geen robots meer in koers zijn is hij wel opeens de onbetwiste kopman en heeft hij een loeisterk team om zich heen, dat is natuurlijk wel in zijn voordeel. Als hij wil winnen moet de robot in kwestie wel spoedig iets tegenkomen, anders is het misschien te laat voor hem.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')