En die 53 mensen blijven op een constant gewicht (oké, kilootje extra per jaarquote:Op maandag 29 juni 2026 15:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Uit welk onderzoek blijkt nu dat nu weer?
Op 1 hectare in een Vinex wijk wonen rond de 53 mensen in 1 hectare varkensstallen staan 5000 varkens.
Is dat zo?quote:Op maandag 29 juni 2026 15:43 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Merendeel van de boerenbedrijven valt onder land- en tuinbouw btw.
quote:In 2023 telde Nederland 46.125 landbouwbedrijven.2 Het grootste gedeelte, ongeveer 60%,
betreft veehouderijen. Bijna een kwart van de bedrijven zijn akkerbouwbedrijven, gevolgd door
15% tuinbouw en 10% overige bedrijven zoals boomgaarden of voedselbossen, zie figuur 1.
https://www.wkr.nl/site/b(...)anderend+klimaat.pdfquote:In Nederland worden relatief veel dieren gehouden per hectare landbouwgrond. Met 3,4
grootvee-eenheden (GVE) per hectare had Nederland in 2020 de hoogste veedichtheid van de
Europese Unie. De gemiddelde veedichtheid in de EU was dat jaar 0,7 GVE per hectare.13 De
totale veestapel bestond in 2023 uit 93 miljoen kippen, 11 miljoen varkens, 4 miljoen rundvee, 1,5
miljoen schapen en geiten en 1,2 miljoen ander pluimvee (onder andere kalkoenen en
slachteenden).
Mwah, volgens mij exporteren we vooral binnen de EU en zijn er Amerikaanse staten (Wisconsin oa, uit mijn hoofd) die meer naar andere staten 'exporteren' dan Nederland exporteert.quote:Op maandag 29 juni 2026 12:42 schreef LXIV het volgende:
Wij zitten hier op een postzegel en exporteren meer dan het grootste land ter wereld, Rusland. Een prestatie van wereldformaat, dat door randstedelijke D66'ers weer gebaggataliseerd moet worden.
quote:Op maandag 29 juni 2026 15:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij exporteren we vooral binnen de EU en zijn er Amerikaanse staten (Wisconsin oa, uit mijn hoofd) die meer naar andere staten 'exporteren' dan Nederland exporteert.
quote:Op maandag 29 juni 2026 12:42 schreef LXIV het volgende:
Wij zitten hier op een postzegel en exporteren meer dan het grootste land ter wereld, Rusland. Een prestatie van wereldformaat, dat door randstedelijke D66'ers weer gebaggataliseerd moet worden.
Cope.quote:Op maandag 29 juni 2026 11:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een mooie draai om het argument te maken dat de landbouw & veeteelt weinig zou bijdragen, want daar is het deze mensen natuurlijk om te doen.
Bij de WUR zal men immers niet snel studies produceren die laten zien dat deze sectoren positief zijn voor Nederland. En het mag ook duidelijk zijn wat men in zulke contreien graag zou doen met eventuele landbouwgrond die vrijkomt.
Maar dan spreek je over totaal geen invoer van voedingsmiddelen voor mensen en dat is volgens mij iets anders. Als varkens en koeien gevoed worden door geimporteerd veevoer en de export van producten vlees en zuivel hetzelfde is, blijft toch alleen de stront hier over?quote:Op maandag 29 juni 2026 17:46 schreef ACT-F het volgende:
Het is geen nieuws dat als we volledig circulair zouden zijn, dus geen veevoer zouden importeren, er slechts ruimte is voor c.a. 9 miljoen inwoners.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |