SPOILER: origineel Engels talig artikelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.thetelegrapha(...)e-escape-leeds-fire/
Nederlandse vertaling door Claude (met aanvullende bronnen)
Twee jongemannen redden bejaard echtpaar en kleinkind uit brand in Leeds
Twee jonge mannen uit Bradford hebben vrijdagavond een bejaard echtpaar en hun kleinkind gered uit een brand in Kirkstall, Leeds. Mohsin Qayyum (22) en Mohammed Yusuf Iqbal (20) reden langs de woning aan de Lea Farm Road toen ze de vlammen opmerkten. Ze remden af, belden de brandweer en besloten vervolgens zelf in te grijpen.
Yusuf en Mohsin zagen dat de struiken naast de woning in brand stonden en dat de situatie snel uit de hand liep. Ze stopten hun auto, liepen om de vlammen heen en ontdekten dat er mensen in het huis zaten. Ze belden de brandweer, maar besloten daarna zelf de bewoners naar buiten te begeleiden.
Yusuf legt uit wat hem dreef: "We zagen de struiken branden en het leek niet onder controle. We zagen mensen binnen, hebben de brandweer gebeld en zijn toen mensen naar buiten gaan halen. Ik denk dat iedereen met een goed verstand hetzelfde zou doen."
De brandweer van West Yorkshire werd om 19.31 uur opgeroepen naar de Lea Farm Road in Kirkstall vanwege een brand aan een schutting. Drie blusploegen kwamen ter plaatse en doofden het vuur met behulp van ademhalingsapparatuur, brandslangen en een ventilator. Twee personen werden gered en overgedragen aan de ambulancedienst. Eén persoon werd ter plaatse behandeld voor een oppervlakkige brandwond aan de hand. Als oorzaak is geregistreerd dat er brandbare materialen te dicht bij een warmtebron stonden.
Grootmoeder Sheila Robinson, die in het huis was ingesloten, liet via sociale media weten diep onder de indruk te zijn. Haar familie is de twee jongemannen naar eigen zeggen eeuwig dankbaar. Ook kleindochter Kayla Robinson bedankte de redders publiekelijk.
De moeder van Yusuf, Saima Iqbal, noemde het optreden van haar zoon en zijn vriend een voorbeeld van moed en samenwerking. Volgens haar handelden de twee puur op instinct en stelden ze het welzijn van de bewoners boven hun eigen veiligheid. Ze omschreef hun optreden als een weerspiegeling van het beste wat de gemeenschap te bieden heeft.
[ Bericht 24% gewijzigd door Jippie op 28-06-2026 23:21:06 ]
Had wel consistenter geweest als ze "Jongeren redden 2 bejaarden" hadden geschreven zonder verdere details.quote:Op zondag 28 juni 2026 18:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat zie je ook gelijk al aan de uitgebreidheid van dat artikel. Dat zou bij een standaard mishandeling natuurlijk heel anders geweest zijn; dan mocht je overal naar raden.
Uitzondering waarvan?quote:Op zondag 28 juni 2026 18:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het is weer typisch de nadruk leggen op een uitzondering, kijk er zitten ook normale tussen.
Vorm van propaganda.
Dit is mijn eerste nieuwstopic. Je zegt het nu alsof ik niet consistent ben met de nieuwsartikelen die ik in het verleden heb gedeeld, welke er niet zijn.quote:Op zondag 28 juni 2026 18:37 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Had wel consistenter geweest als ze "Jongeren redden 2 bejaarden" hadden geschreven zonder verdere details.
Wat bazel je nu?quote:Op zondag 28 juni 2026 18:45 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Dit is mijn eerste nieuwstopic. Je zegt het nu alsof ik niet consistent ben met de nieuwsartikelen die ik in het verleden heb gedeeld, welke er niet zijn.
quote:Op zondag 28 juni 2026 18:37 schreef vul_maar_in het volgende:
Had wel consistenter geweest als ze "Jongeren redden 2 bejaarden" hadden geschreven zonder verdere details.
Jij lijkt me geen aardig persoon.quote:Op zondag 28 juni 2026 18:47 schreef ootjekatootje het volgende:
Hebben ze het eerst zelf aangestoken?
Vertel, welke mishandelingen, plofkraken en meer van zulks hebben deze Mohsin en deze Mohammed op hun geweten?quote:Op zondag 28 juni 2026 19:15 schreef Tengano het volgende:
En mensen, weegt het op tegen alle mishandelingen, plofkraken en meer van zulks?
Tijd voor een artikel op nu.nl .quote:Op zondag 28 juni 2026 18:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het is weer typisch de nadruk leggen op een uitzondering, kijk er zitten ook normale tussen.
Vorm van propaganda.
Wow! Dat wist ik niet van deze twee jongens! Kan je mij de nieuwsartikelen sturen over deze jongens hun misdaden dan kan ik het in de OP zetten. Bedankt.quote:Op zondag 28 juni 2026 19:36 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Wauw geweldig, ze doen een keer iets goeds na 108480303739 incidenten.
1-0 Abdullahquote:Op zondag 28 juni 2026 19:45 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Wow! Dat wist ik niet van deze twee jongens! Kan je mij de nieuwsartikelen sturen over deze jongens hun misdaden dan kan ik het in de OP zetten. Bedankt.
En Samir danquote:
Gezien deze positivo immigranten propaganda zet je uberhaupt al vraagtekens bij zo'n scenario!!quote:Op zondag 28 juni 2026 18:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vorm van propaganda.
Helemaal eens, en een crowdfunding want deze mannen hebben wel een fatbike verdiendquote:Op zondag 28 juni 2026 20:22 schreef Hiddendoe het volgende:
Is het nu echt zo moeilijk om deze twee jongens de eer te geven die hun toekomt.
Deze twee verdienen inderdaad een lintje.
Ze hebben drie mensen gered.
🤣🤣🙏 a akbar.......quote:Op zondag 28 juni 2026 20:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Helemaal eens, en een crowdfunding want deze mannen hebben wel een fatbike verdiend![]()
En laten we ook gelijk een subforum aanmaken voor meer van deze Mohammed helden topics.
Ik ben het helemaal met je eens!quote:Op zondag 28 juni 2026 20:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Helemaal eens, en een crowdfunding want deze mannen hebben wel een fatbike verdiend![]()
En laten we ook gelijk een subforum aanmaken voor meer van deze Mohammed helden topics.
quote:
https://www.google.com/se(...)s-wiz-hp#lfId=ChxjMequote:Op zondag 28 juni 2026 20:22 schreef Hiddendoe het volgende:
Is het nu echt zo moeilijk om deze twee jongens de eer te geven die hun toekomt.
Deze twee verdienen inderdaad een lintje.
Ze hebben drie mensen gered.
Welke groep heb je het toch over? En voorderest niks gezocht; kwam hem tegen tijdens het scrollen en vond het mooi om hem te delen.quote:Op maandag 29 juni 2026 07:58 schreef Geralt het volgende:
Prima wat die gasten gedaan hebben hoor, maar moeten we het nieuws nu al in fucking Engeland gaan zoeken om deze groep in een positief daglicht te zetten?
Hou je niet van de domme; jij weet dat dondersgoed.quote:Op maandag 29 juni 2026 08:08 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Welke groep heb je het toch over? En voorderest niks gezocht; kwam hem tegen tijdens het scrollen en vond het mooi om hem te delen.
Ik kan niet in jouw hart kijken en weten wat jij bedoelt met jouw post.quote:Op maandag 29 juni 2026 08:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hou je niet van de domme; jij weet dat dondersgoed.![]()
En voor de rest zou ik zeggen veel plezier met je kloon.
Alle kleine beetjes helpen.quote:Op maandag 29 juni 2026 07:58 schreef Geralt het volgende:
Prima wat die gasten gedaan hebben hoor, maar moeten we het nieuws nu al in fucking Engeland gaan zoeken om deze groep in een positief daglicht te zetten?
De goede dingen in Nederland krijgen verdacht weinig aandacht.quote:Op maandag 29 juni 2026 07:58 schreef Geralt het volgende:
Maak anders een keer een feel good topic over die Oostenrijkse kunstenaar die naast zijn bijzondere fascinatie ook een enorme hondenliefhebber was.quote:Op maandag 29 juni 2026 09:23 schreef Abdullah2 het volgende:
Het is toch gek als ik goed nieuws over jou zou wegzetten als dat degene die dat heeft gepost zijn best heeft gedaan mannen eens een keer in goed daglicht te zetten aangezien die zo vaak negatief in het nieuws komen?
Tengano heeft er dus geen antwoord op.quote:Op maandag 29 juni 2026 09:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maak anders een keer een feel good topic over die Oostenrijkse kunstenaar die naast zijn bijzondere fascinaties ook een enorme hondenliefhebber was.
Dat 'positieve' berichten over dat volk van ver gehaald moeten worden, onderstreept alleen maar hoe kut het is gesteld met ze.quote:
Hoe vaak zijn er hier berichten over mensenredders?quote:Op maandag 29 juni 2026 09:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat 'positieve' berichten over dat volk van ver gehaald moeten worden, onderstreept alleen maar hoe kut het is gesteld met ze.
Letterlijk zoeken.
De laatste die ik me kan herinneren was met een "asielzoeker" die een vrouw van de verdrinkingsdood redde. Zat een beetje in dezelfde suggestieve categorie.quote:Op maandag 29 juni 2026 09:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoe vaak zijn er hier berichten over mensenredders?
Dit slaat dus helemaal nergens op. Het is zelfs ziekelijk. Hitler erbij halen om die twee helden af te kunnen zeiken, gewoon omdat ze moslims zijn.quote:Op maandag 29 juni 2026 09:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maak anders een keer een feel good topic over die Oostenrijkse kunstenaar die naast zijn bijzondere fascinatie ook een enorme hondenliefhebber was.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |