abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221166632
Ik dus echt niet. Mjah, als ik iets verwacht van een bedrijf of instelling ofzo, dan nog wel, maar zelfs dan staar ik nog wel eens apathisch naar m'n schermpje. Maar 9 van de 10 keer als je telefoon gaat is het toch iets waar je echt niet op zit te wachten, dus ik negeer mensen dan lekker.

Het voelt soms wat onaardig om te doen, bewust de telefoon niet opnemen. Maar dan bedenk ik me dat dat precies is wat een verkeerde telefooncultuur ons heeft gebracht, de veronderstelling dat je altijd maar bereikbaar bent. Dus fuck iedereen. Ik hoef helemaal niemand te spreken. Stuur maar een mailtje, die negeer ik ook waarschijnlijk maar je hebt dan in elk geval nog een kans die ik je met telefoneren niet bied.

Telefoneren is dood. Vroeger was ik verheugd als de telefoon ging, wij hadden er zo eentje die aan de muur hing, zoals in sitcoms, zeiden mensen altijd als ze hem bij mij thuis zagen hangen. Vergeeld plastic dat dan opeens een herrie maakte, en iedereen rennen om als eerste op te nemen.

Nu ben je bijna geirriteerd als iemand belt zonder vooraf te mailen of te appen om een belwaarschuwing door te geven.
-nee-
pi_221166638
Nope. Je stuurt maar een whatsapp bericht of mail of iets. Voicemail doe ik ook niet aan.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_221166647
Aan de muur :')
Geen Siemens Gigaset rocken :')
pindazakje
pi_221166703
Ligt eraan. Ik neem alleen op bij familie/vrienden (en soms ook niet :@) en bij 010- nummers. Dat kan school zijn of de sportclub van dochter, of fysio/logopedist van mijn zoon. Heb al die nummers niet opgeslagen, dus ze komen zonder naam binnen. Al de rest neem ik niet op.
  Forum Admin zaterdag 27 juni 2026 @ 20:04:52 #5
35723 crew  GGMM
pi_221166723
Ja tuurlijk
Dat autistische gedoe om niet tegen een potentieel vreemde te willen praten snap ik niks van. Als het irritant stom is dan hang ik wel weer op.
Vind het ook asociaal
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
pi_221166735
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:04 schreef GGMM het volgende:
Ja tuurlijk
Dat autistische gedoe om niet tegen een potentieel vreemde te willen praten snap ik niks van. Als het irritant stom is dan hang ik wel weer op.
Vind het ook asociaal
Ik heb in het verleden gehad dat ik gebeld werd door liefdadigheidsinstellingen omdat ik elke maand geef aan verschillende. Ik vind het ontzettend moeilijk om nee te zeggen, vooral als ze doordrammen aan de telefoon. Denk dat ik daarom geen onbekende nummers buiten de stad wil opnemen
pi_221166742
Ligt eraan. Had een periode dat ik dagelijks gebeld werd door neptelefoontjes. Toen gestopt met opnemen. Nu zou ik het wel weer doen
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_221166751
Op mn werknummer neem ik wel alles op. Prive alleen als ik wat verwacht
pi_221166753
quote:
Ja tuurlijk
Vind het ook asociaal
Het probleem is vooral dat 9 van de 10 keer de beller degene is die asociaal is, door mij ongevraagd lastig te vallen met een verkooppraatje of een scam. Mijn telefoonnummer staat ook ergens in een bestandje dat door heel Nigeria en India verspreid wordt.
-nee-
  Forum Admin zaterdag 27 juni 2026 @ 20:11:37 #10
35723 crew  GGMM
pi_221166769
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:09 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Het probleem is vooral dat 9 van de 10 keer de beller degene is die asociaal is, door mij ongevraagd lastig te vallen met een verkooppraatje of een scam. Mijn telefoonnummer staat ook ergens in een bestandje dat door heel Nigeria en India verspreid wordt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb in het verleden gehad dat ik gebeld werd door liefdadigheidsinstellingen omdat ik elke maand geef aan verschillende. Ik vind het ontzettend moeilijk om nee te zeggen, vooral als ze doordrammen aan de telefoon. Denk dat ik daarom geen onbekende nummers buiten de stad wil opnemen
Akkoord dan hebben jullie mijn toestemming

Ik word eigenlijk nooit door goede doelen gebeld waarschijnlijk omdat ik echt nooit wat geef lol. Bij mij zijn het leraren voor m'n studie of iemand die belt omdat er weer eens iets gerepareerd moet worden.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 20:18:02 #11
42184 crew  DaMart
pi_221166802
Ligt eraan of het werk of privé is.

Voor werk kan het een klant zijn, dus neem ik doorgaans wel op.

Privé ben ik door scammers en marketeers een stuk terughoudender geworden om een onbekend nummer op te nemen en negeer ik die oproepen meestal. Als het belangrijk is, spreken ze maar een voicemail in.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_221166804
Nee die neem ik niet op.
En een prettige scheut door de pielemuis.
  FOK!Fotograaf zaterdag 27 juni 2026 @ 20:20:18 #13
842 Zorro
Z
pi_221166815
Als het belangrijk is spreken ze wel een bericht in. Zo niet dan zal het wel weer een energie of loterij verkoper zijn.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_221166851
Nee. Behalve als ik telefoon verwacht van iets of iemand waarvan ik het nummer niet weet.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_221166858
ligt eraan welke simkaart gebeld wordt. Die van het werk neem ik doorgaans op als het een geheim nummer is.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_221167244
Ik zal wel oud zijn, maar ik begrijp daar niks van dat je je telefoon niet wil of durft op te nemen als het onbekend nummer is. Tuurlijk zijn scammer/telemarketeers de hel, maar dan klik je toch na 1 seconde weg? Las een tijd terug een column en daarin schreeft columniste dat zij ook onbekende nummers niet opnam, maar daardoor had ze ook dat telefoontje gemist van een leraraar die moest melden dat haar kind (van columniste) haar been had gebroken op school...
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_221167472
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 21:13 schreef Loohcs het volgende:
Ik zal wel oud zijn, maar ik begrijp daar niks van dat je je telefoon niet wil of durft op te nemen als het onbekend nummer is. Tuurlijk zijn scammer/telemarketeers de hel, maar dan klik je toch na 1 seconde weg? Las een tijd terug een column en daarin schreeft columniste dat zij ook onbekende nummers niet opnam, maar daardoor had ze ook dat telefoontje gemist van een leraraar die moest melden dat haar kind (van columniste) haar been had gebroken op school...
Mensen die de telefoon niet durven op te nemen zijn hilarisch, maar daar heb ik geen last van.
-nee-
  zaterdag 27 juni 2026 @ 21:48:26 #18
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221167620
quote:
Ja tuurlijk
Vind het ook asociaal
Ik vind het juist heerlijk om een telemarketeer een beetje te fucken, ff met Microsoft mijn pc instellingen na te lopen, of een goed doel empathisch leeg te laten lopen en vervolgens ijskoud succes te wensen met hun verdere inzameling.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  zaterdag 27 juni 2026 @ 22:43:33 #19
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_221168145
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 21:48 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik vind het juist heerlijk om een telemarketeer een beetje te fucken, ff met Microsoft mijn pc instellingen na te lopen, of een goed doel empathisch leeg te laten lopen en vervolgens ijskoud succes te wensen met hun verdere inzameling.
Vroeger vaak gedaan *O*
Turing is die en die thuis?
Ja hoor ogenblik dan de Hoorn naast toestel leggen en microfoon uit

Kwartier later nog maar eens kijken _O-
Stond precies in display hoe lang ze het vol gehouden hebben |:) w/
pi_221168307
Ik zou in principe iedereen opnemen, maar de laatste keer dat ik een binnenkomende oproep van iemand anders dan m'n vrouw of m'n moeder heb gehad is niet eens in dit kalenderjaar geweest.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 27 juni 2026 @ 23:01:55 #21
22592 crew  Ole
pi_221168394
Afgelopen nacht om 4.06 gebeld. Neem ik niet op.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_221168636
Ik neem eigenlijk nooit op, telefoon staat altijd op stil. Dus ik moet het toevallig zien en misschien dat ik dan wel opneem. Sowieso alleen als het nummer ken en (ik denk dat) het belangrijk is. Maar er belt eigenlijk vrijwel niemand meer. Ik vind gebeld worden ook vrij vervelend, zo invasief, dat je meteen moet reageren enzo, doe ff normaal. Stuur gewoon een berichtje ofzo dan reageer ik zsm of bel ik terug als het echt nodig is.
pi_221168845
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 21:13 schreef Loohcs het volgende:
Het leuke is dat spammers/scammers vrij zelden met een 'onbekend nummer' bellen, kennelijk hebben die begrepen dat je dan veel minder vangt.
Voordeel van die werkwijze is dat je ze in elk geval kunt blokkeren.

Verkopers heb ik al een tijdje niet meer aan de telefoon gehad, het gilde lijkt door te hebben dat er niks te halen valt.
pi_221168982
Nee, is meestal spam. Dan spreken ze se voicemail maar in
pi_221170991
Ik moet wel. Heb een vaste telefoon zonder nummermelding.
Altijd een verrassing wie ik dan aan de lijn tref.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')