abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221141842
De tweede ontknoping van de avond en deze is nog wel op een doenlijke tijd, kunnen we nog wel een deel van meepakken. In deze groep wel wat minder spanning dan in de vorige, maar er is één wedstrijd die er toch nog wel een beetje om gaat.

Brazilië en Marokko trapten af met een 1-1 gelijkspel. Marokko begon stormachtig, scoorde na 20 minuten via Saibari, Vinicius deed wat terug en Brazilië had daarna de kansjes, maar het waren er weinig en de paar die er waren werden gemist. Schotland overtuigde voor mij ook totaal niet tegen Haïti, maar 1-0 was voldoende voor de drie punten. In de tweede speelronde mocht Brazilië laten zien dat Haïti toch wel uiterst matig is. Het werd 3-0. Prima, al oogde Brazilië eigenlijk best matig. Tegen een betere tegenstander was dit natuurlijk overduidelijk misgegaan, maar Brazilië heeft een lollergroep buiten Marokko om. Dat was tegen Schotland opnieuw meteen vlijmscherp, maar na een halfuur werd het moeizamer. Al kreeg Schotland ook maar mondjesmaat kansen. 0-1 in de groep die de minste goals heeft, tenzij Portugal en Colombia in de tweede wedstrijd allebei 0-0 spelen.

Dat klinkt niet als iets om wakker voor te blijven. Haïti tegen Marokko is dat ook niet. De Marokkanen zijn niet echt van een doelpuntenfestijn, al kun je de punten die ze pakken ook niet gestolen noemen. En Haïti ligt er al uit, die zullen vooral niet willen verliezen. Schotland - Brazilië is nog wel interessant, omdat Schotland nog niet weet wat ze mogen verwachten. Misschien weten ze dat Bosnië al onder ze eindigt als beste nummer 3, maar aks dat niet zo is lijkt me een gelijkspel minimaal handig omdat er al 2 grote kansen zijn op salonremises en alleen in groep I er 2x nul punten is behaald door een ploeg. Al sluit ik ook niet uit dat in Groep G en Groep A geen 3 punten wordt gehaald door nummer 3. Allemaal koffiedik kijken, Schotland zal dat risico niet willen nemen. Dusja, dan is een resultaat tegen Brazilië vereist. Geen sinecure.

Voor Brazilië en Marokko speelt het doelsaldo nog een rol. Al lijkt het verschil tussen groepswinst en tweede niet zo groot. De een krijgt Nederland, de andere Japan. Normaal gesproken, want wie weet wint Zweden van Japan. Groepswinst lijkt wel te leiden tot een simpelere achtste finale. Maar ja, zo vroeg is dat allemaal ook maar een beetje gokken. Derde worden is echter geen optie, dus ze zullen wel een serieuze duit in het zakje willen doen. In ieder geval, voor groepswinst moet Marokko een doelsaldo van 2 overbruggen. Precies 2 meer scoren (en evenveel tegengoals) dan Brazilië (waarbij allebei winnen) en het gaat op fairplay wie er de groep wint. Normaal gesproken verwacht ik dat niet, Marokko is geen veelscorend land.

Marokko en Haïti speelden nog nooit tegen elkaar, Schotland en Brazilië opvallend vaak. Daarbij werd de eerste van 10 gespeelde interlands een gelijkspel, net als de eerste WK-ontmoeting in 1974. Verder won Brazilië altijd, ook bij de overige 3 WK-ontmoetingen. Opvallend vaak, in 9 WK's voor de Schotten was al vijf keer Brazilië de tegenstander in de groep, deze keer meegerekend. Kunnen ze in Miami het tij keren? En Atlanta krijgt een keer een nachtwedstrijd, jeetje.

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_221141843
Ach Haïti
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 25 juni 2026 @ 00:41:04 #3
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_221141844
Genot
  donderdag 25 juni 2026 @ 00:41:39 #4
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221141848
ATLASSED
  Moderator / Redactie FP donderdag 25 juni 2026 @ 00:42:29 #5
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_221141850
-O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 25 juni 2026 @ 00:42:37 #6
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_221141851
  donderdag 25 juni 2026 @ 00:43:10 #7
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221141852
Alsie er in 1 keer in was gevlogen ...poah.
  donderdag 25 juni 2026 @ 00:43:21 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_221141853
SOOOOOOOOOOW!!!!
  donderdag 25 juni 2026 @ 00:43:29 #9
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_221141854
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 00:32 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Mooi :D

Ik heb andere Schotse muziek in mijn hoofd.

Bekijk deze YouTube-video

Leuke band, zeker live!
Soapbox ken ik nog niet

Ken wel de goden van Arab Strap, CHVRCHES, Twilight Sad en Franz Ferdinand

En natuurlijk Amy MacD godin O+
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  donderdag 25 juni 2026 @ 00:43:41 #10
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_221141856
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 00:43 schreef vul_maar_in het volgende:
Alsie er in 1 keer in was gevlogen ...poah.
Mazzel, stuitert tegen andere been
  donderdag 25 juni 2026 @ 00:43:48 #11
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_221141857
Hahahahha. Haitigoden.
  donderdag 25 juni 2026 @ 00:44:02 #12
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_221141858
Twee goals van Haïti incasseren
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  donderdag 25 juni 2026 @ 00:44:05 #13
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221141859
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 00:43 schreef spapaars het volgende:

[..]
Mazzel, stuitert tegen andere been
denk zonder touch ook een goal eerlijk waar. maar dat zullen we nooit weten.
pi_221141860
Ach Marokko.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 25 juni 2026 @ 00:44:19 #15
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_221141861
KOEKOEK
  donderdag 25 juni 2026 @ 00:44:21 #16
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221141862
_O- _O- _O- _O- _O_ _O_
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_221141863
Lachen
  donderdag 25 juni 2026 @ 00:44:26 #18
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_221141864
Wat een heerlijke goal.
  donderdag 25 juni 2026 @ 00:44:27 #19
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221141865
HAHA Marokko :D
pi_221141866
Nu al zin in de analyse van opendeuren Ibi
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator donderdag 25 juni 2026 @ 00:44:54 #21
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221141867
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 00:40 schreef superniger het volgende:
Ach Haïti
:?
What can change the nature of a man?
pi_221141868
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juni 2026 00:43 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Soapbox ken ik nog niet

Ken wel de goden van Arab Strap, CHVRCHES, Twilight Sad en Franz Ferdinand

En natuurlijk Amy MacD godin O+
Arab Strap heb ik pas recent leren kennen, omdat ik hun nieuwe single You You You erg goed vind. :@ Twilight Sad had ik in het najaar willen zien, maar toen was ik ziek.

Ga jij op zaterdag 19 september ook naar Madra Salach, als het met de kaartverkoop lukt?
pi_221141869
Arno houdt me op de hoogte _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_221141870
KOEKOEK SOWWWW
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie FP donderdag 25 juni 2026 @ 00:45:27 #25
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_221141872
JAAAAAAAAAA JUICHEN
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')