Wordt zo'n Oekraïner eigenlijk wel toegelaten? FvD is nog arrogant genoeg om eisen te stellen aan de ouders.quote:
https://eenvandaag.avrotr(...)-dat-mogelijk-164537quote:Van de huidige twaalf aanmeldingen worden mogelijk niet alle kinderen toegelaten. De school verwacht van ouders dat zij haar levensovertuiging onderschrijven. Ook wil zij de klassen klein houden, met maximaal vijftien leerlingen.
Beggars can't be choosers.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wordt zo'n Oekraïner eigenlijk wel toegelaten? FvD is nog arrogant genoeg om eisen te stellen aan de ouders.
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)-dat-mogelijk-164537
Ik heb nergens gelezen dat vele islamitische scholen terug willen naar de oude Europese wereld of de oude islamitische wereld.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:05 schreef camilero het volgende:
[..]
Eigenlijk zo'n beetje hetzelfde als een Islamitische school, dus?
In theorie wel degelijk, dit is ook iets wat in het fascisme overeen komt met het communisme. Dat het in de praktijk soms eerder om pragmatische redenen, om de macht te kunnen behouden, niet geheel volgens de doctrine heeft uitgepakt is wat anders.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
FvD heeft niet de bijbel en orthodox christendom als inspiratiebron. Fascisme ook niet persé , maar de fascisten van toen waren veelal kerkgangers, in christelijke miljeus ogegroeid. Fascisten verwierpen niet het christendom
Maar als we even op de website kijken blijkt dit nergens uit:quote:Op maandag 17 augustus 2026 23:33 schreef Bluesdude het volgende:
Baudet wil terug naar de Oude Europese Wereld. Homo's in de kast douwen. Vrouwen het recht aan het aanrecht geven, maar niet veel meer.
quote:FVD stelt dat politiek en maatschappij mensen niet moeten indelen of voorstaan op basis van hun seksuele identiteit. Volgens de partij leidt dit tot slachtofferdenken en polarisatie.
Kijk, het is een partij aan extremistische einde, dus er zullen beste zeer radicale elementen onderdeel van zijn, dat is vrijwel altijd zo, echter, dit kun je niet direct toeschrijven als partijstandpunten.quote:Gelijke rechten voor allen: De partij benadrukt dat de reeds verworven individuele rechten en vrijheden voldoende zijn en dat iedereen gelijk voor de wet moet zijn, zonder speciale uitzonderingen of subsidies voor specifieke belangenorganisaties.
Jawel zie deze link: https://fvd.nl/nieuws/een-bericht-van-thierry-baudetquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar als we even op de website kijken blijkt dit nergens uit:
Als je hem letterlijk neemt (vooral willen terugbrengen) dan zegt hij daarmee te willen homo's in de kast en vrouwen in de keuken.....quote:Geen ipads, geen computers. Een warme lunch tussen de middag. En een grote kaart van Nederlands-Indië bij de ingang. Kortom, alles in onze school staat in het teken van de Oude Europese Wereld die wij willen behouden voorzover zij nog bestaat, maar vooral willen terugbrengen - gelijk een ware renaissance.
Zo kun je bij elke uitspraak van een politicus er wel op los gaan speculeren. Men heeft het ook over klassieke waarden bijvoorbeeld, in de klassieke wereld was homosexualiteit weer geen probleem.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jawel zie deze link: https://fvd.nl/nieuws/een-bericht-van-thierry-baudet
quote Baudet
[..]
Als je hem letterlijk neemt (vooral willen terugbrengen) dan zegt hij daarmee te willen homo's in de kast en vrouwen in de keuken.....
Ook zijn lofzang op kolonialisme toont zijn verlangen naar vroeger..
Hij zal altijd ontkennen dat hij homo's en vrouwen in de positie wil zetten van voor 1900.
Ook zal hij ontkennen dat Nederland terug moet naar koloniale wanpraktijken,,,,toen Nederland een imperium was
Ik speculeer niet.. Ik zeg erbij wat het 'vroeger' waar hij naar verlangt inhield.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zo kun je bij elke uitspraak van een politicus er wel op los gaan speculeren. Men heeft het ook over klassieke waarden bijvoorbeeld, in de klassieke wereld was homosexualiteit weer geen probleem.
Misschien wil hij dat, misschien niet, het blijft speculatie. Wat hij zegt is dat de oude wereld (niet specifiek) behouden moet worden "voor zover" hij nog bestaat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik speculeer niet.. Ik zeg erbij wat het 'vroeger' waar hij naar verlangt inhield.
Ik zeg ook dat hij altijd zal ontkennen dat er bepaalde foute toestanden waren die hij zo prijst.... als je hem letterlijk neemt.
Meent hij echt dat er weer slaven moet zijn en onderdrukte Indonesiers ? Hij zal dat ontkennen uiteraard.
Fixed.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Misschien wil hij dat, misschien niet, het blijft speculatie. Wat hij zegt is dat de oude wereld (niet specifiek) behouden moet worden "voor zover" hij nog bestaat.
Het komt op mij over als een school waar je bijvoorbeeld al op de basisschool latijn en oud grieks krijgt en waar er veel meer de nadruk ligt op historielessen revisionisme.
Daar kun je al voor terecht in Almere Stadquote:
Vertel?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Daar kun je al voor terecht in Almere Stad
Ik zeg als we Baudet letterlijk neemt dan houdt het veel ellende in.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Misschien wil hij dat, misschien niet, het blijft speculatie.
In Stedenwijk zit een islamitische basisschoolquote:
De kindertjes leren dat koloniaal geweld van Europeanen in het verleden een goede zaak was en humaan voor die domme niet-blanken en dat ze trots moeten zijn op dit verleden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:39 schreef BlaZ het volgende:
veel meer de nadruk ligt op historielessen.
En vooral moeten streven naar de herleving ervan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De kindertjes leren dat koloniaal geweld van Europeanen in het verleden een goede zaak was en humaan voor die domme niet-blanken en dat ze trots moeten zijn op dit verleden.
Ja, en?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
In Stedenwijk zit een islamitische basisschool
Dat zou kunnen, dat is aan de onderwijsinspectie verder en die brengt sowieso een bezoek aan alle nieuwe scholen in het eerste jaar.quote:
Hier wordt met de directeur van de school gesproken; Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik zeg als we Baudet letterlijk neemt dan houdt het veel ellende in.
Idd hem niet letterlijk nemen, niet ervan uitgaan dat hij geilt op slavernij , Nederlandse dicatuur overzee en Indonesiers mishandelen zal wel meer waar kunnen zijn, maar hij impliceert het wel, zoals hij het formuleert.
Dat is lullig en veel lulliger dan de maanlanding ontkennen en beweren dat reptilians outerspace de wereld domineren.
Dat zou geen historieles maar een les ethiek zijn. Bij geschiedenis horen geen beoordelingen als "goede zaak" en "humaan", het gaat slechts om het bezien van verschillende standpunten van de personen die toen leefden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De kindertjes leren dat koloniaal geweld van Europeanen in het verleden een goede zaak was en humaan voor die domme niet-blanken en dat ze trots moeten zijn op dit verleden.
Ik neem aan dat de schoolleiding min of meer de ideologie van Baudet aanneemt ... en dat de geschiedenislessen een ondertoon hebben van hoe geweldig de Europese cultuur was en dat de kinderen trots kunnen zijn op het voormalig wereldrijk Nederland.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 20:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zou geen historieles maar een les ethiek zijn. Bij geschiedenis horen geen beoordelingen als "goede zaak" en "humaan", het gaat slechts om het bezien van verschillende standpunten van de personen die toen leefden.
Het is een nastreesbaar doel, je poogt jezelf zo neutraal mogelijk op te stellen en dat valt te verbinden met het bestuderen van verschillende bronnen over een onderwerp.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 20:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de schoolleiding min of meer de ideologie van Baudet aanneemt ... en dat de geschiedenislessen een ondertoon hebben van hoe geweldig de Europese cultuur was en dat de kinderen trots kunnen zijn op het voormalig wereldrijk Nederland.
Overigens bestaat waardevrij de geschiedenis beschrijven en doorvertellen niet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |