abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juni 2026 @ 22:11:29 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221140572
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 21:15 schreef livelink het volgende:
Wat is het toch jammer en zwaar dat deze enorme hitte samenvalt met alde drukte van toetsweek en eindejaars-zaken. Als dit geen uitzondering meer is, moeten we echt wat gaan doen aan ons schooljaarritme.
Hier inderdaad ook een puber die er eigenlijk gewoon nog wel aan moet trekken hoewel hij op zich er goed voor staat en hij ook nog wel wat kan verklooien hier en daar, maar toch. Maar hij wil dus varen en naar buiten en zwemmen, maar ja… Die toetsweek… 🙄
***
  woensdag 24 juni 2026 @ 22:11:40 #52
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221140576
We hebben op 4 kamers airco. Maar op dit soort dagen wil ik ook airco op onze slaapkamer en op kamer van de oudste. En in de woonkamer (hele huis dus).
pi_221140630
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 20:46 schreef Ynske het volgende:
Inderdaad lauw laten douchen, en hij ligt nu op de grond in de woonkamer op een fleece dekentje.

Echt die temperatuur, lang leve de woningbouw, en niets mogen boren. Dus geen airco, rolluiken etc.

Ach ja, nog een paar dagen en dan zal t wel weer zakken.

Morgen nog zwemles voor t slapen gaan, is misschien wel lekker.
En 4 juli afzwemmen *O*
Je kunt ook een mobiele airco neerzetten, en de slang via het raam de warmte laten afvoeren. In ons vorige huis deden we dat met een plaat ter grootte van het raam met een gat erin ter grootte van de slang. Op die manier was het warme lucht eruit en niet erin, zonder boren van gaten.

En er is ook zonwering beschikbaar die je met zuignappen aan de ruit bevestigt, bijvoorbeeld bij deze aanbieder.

Er is echt wel wat mogelijk!

Sterkte in deze hitte!!
  woensdag 24 juni 2026 @ 22:21:36 #54
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221140724
Ja is dat wat?
Ik ben nog geen mobiele airco tegengekomen die geen ontiegelijke herrie maakt en lekker koelt. Voor die paar graden was het echt net niks...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221140848
Die suneclips dingen zijn wel fijn.
Maar ik heb de hele voorkant glas zo ongeveer, ik denk dat het te duur wordt. Zal morgen eens meten.
Ik had gisteren een mot op mn slaapkamer, net de horen waar ze loslieten nog maar eens vastgeplakt.
Voordat ik de mot kon uitzetten waren we ruim een uur verder.
Net een mug... nog niet te pakken gekregen.

Ik ben doodmoe, t is 26,5 graden, net de ramen open gezet wat t lijkt buiten iets koeler, maar eigenlijk zou ik naar bed moeten gaan. Of ik ga op de bank liggen en laat het woonkamer raam open.
Beetje lastige avond vandaag, komt vast weer goed.
Fake it till you make it...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 24 juni 2026 @ 22:43:17 #56
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_221141015
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:16 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Je kunt ook een mobiele airco neerzetten, en de slang via het raam de warmte laten afvoeren. In ons vorige huis deden we dat met een plaat ter grootte van het raam met een gat erin ter grootte van de slang. Op die manier was het warme lucht eruit en niet erin, zonder boren van gaten.
Dat gaat helaas niet want dan stap je van de straat zo de woonkamer binnen.
quote:
En er is ook zonwering beschikbaar die je met zuignappen aan de ruit bevestigt, bijvoorbeeld bij deze aanbieder.

Er is echt wel wat mogelijk!

Sterkte in deze hitte!!
die mogen hier ook niet, hadden ze vanuit de woningbouw gedaan bij huizen hier om de hoek, en daar is de een na de andere raam gebarsten door de hitte die zich er toch tussenin ophoopt


Kind ligt lekker in bed nu
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 24 juni 2026 @ 22:51:32 #57
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_221141121
Ik had in mijn flat van die zonwerende gordijnen en natte lakens op het balkon en dat hielp wel maar het was wel erg ongezellig...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_221141126
@Nijna en @Ynske ik heb bij Amazon zuignappen besteld, en daarmee lakens aan de buitenkant van mijn ramen gehangen. 20 zuignappen voor ¤15,95 en dan de kosten van de lakens. Of het net zo goed werkt als die suneclipse dingen, maar het is wel een stuk goedkoper :)

Ah, te lang gewacht met posten. Zou lakens wel mogen denk je Ynske, of mag er helemaal niks?
pi_221141175
Je moet zonwering eigenlijk ook aan de buitenkant van het raam bevestigen, dus voorkomen dat er zon binnenkomt ipv binnen er tegenaan plakken.

Ik heb met plakplastic een deel van onze balkonramen afgeplakt aan de buitenkant. En een lichtwerend gordijn tussen het raam klemmen (aan de buitenkant) helpt ook mocht je dat hebben liggen. En als je een goede richel hebt dan kan een klemparasol ook nog helpen (of gewoon een parasol voor het raam). Ik had zo’n klemparasol gehaald twee jaar geleden, maar onze richel is te kort, dus past niet :( die ga ik maar morgen even op marktplaats zetten, is vast wel animo voor nu.
pi_221141208
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:11 schreef BE het volgende:

[..]
Hier inderdaad ook een puber die er eigenlijk gewoon nog wel aan moet trekken hoewel hij op zich er goed voor staat en hij ook nog wel wat kan verklooien hier en daar, maar toch. Maar hij wil dus varen en naar buiten en zwemmen, maar ja… Die toetsweek… 🙄
Hier ook.
T kan in principe voor elk vak, behalve wiskunde, een 1 voor halen en dan staat ze nog een voldoende. Maar ja, volgend jaar examen dus beter om er toch maar even voor te blokken. Al heeft ze maar 5 toetsen waarvan ze er voor 3 moet leren.
Gelukkig is ze vrijdag vrij.
Best raar, morgen de allerlaatste lesdag en dan is er al weer bijna een schooljaar voorbij.

@Ynske wat balen dat er helemaal niks mag van de woningbouw.
Ik hoop dat de kleine man blijft slapen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_221141312
Vriend en vooral kind waren afgelopen nacht met de ramen open compleet lek gestoken. Kind ziet er uit of hij de waterpokken heeft :o
Dus vandaag klamboes gehaald en opgehangen. Niet mijn ding. Maar het was tè erg.
pi_221141434
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 20:46 schreef Ynske het volgende:
Echt die temperatuur, lang leve de woningbouw, en niets mogen boren. Dus geen airco, rolluiken etc.
Screens met zuignappen een optie? Niet boren, wel zonwering.

Sorry, spuit 11.
Ik heb nog nooit gehoord dat ramen barsten bij screens. Wel van folie, als je die aan de binnenkant plakt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Vanyel op 24-06-2026 23:44:57 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221141452
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:31 schreef Nijna het volgende:
Die suneclips dingen zijn wel fijn.
Maar ik heb de hele voorkant glas zo ongeveer, ik denk dat het te duur wordt. Zal morgen eens meten.
Je kunt screendoek ook op rol kopen en zelf op maat maken, ringen erin slaan en zuignappen erbij doen. Vast net iets minder strak, maar als je heel veel glas hebt, scheelt het enorm in prijs.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')