Was dat niet gewoon door het verschil tussen meer wind in het open landschap en minder wind in de bebouwde kom?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 09:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, door de boeren met hun monoculturen en landbouwgif. Dat merkte ik laatst tijdens een fietstocht door de noordhollandse polder. In het boerenland werkelijk geen insect te bekennen. Die insecten waren er pas weer toen ik een stad binnenreed met veel tuintjes vol planten en bloemen.
Nee, het was overal windstil.quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:58 schreef Viv het volgende:
[..]
Was dat niet gewoon door het verschil tussen meer wind in het open landschap en minder wind in de bebouwde kom?
Yupquote:Op dinsdag 23 juni 2026 07:55 schreef Discombobulate het volgende:
De insectenpopulatie is de laatste decennia wel echt goed gedecimeerd naar het schijnt.
Geldt dit ook voor bijen? Die zie je helaas ook niet meer veel. Of hommelsquote:Op woensdag 1 juli 2026 08:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Yup
De indondering van het ecosysteem is de vrees. Omdat we er zelf ook onderdeel van uitmaken
Ja, als geheel. Ze hebben in bepaalde parken in de VS geluidsopnames gemaakt door de jaren en het werd er van veel natuurlijk geluid alleen maar stiller. Bestrijdingsmiddelen, verontreiniging, lichtvervuiling opwarming.. alles speelt een rol.quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:02 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Geldt dit ook voor bijen? Die zie je helaas ook niet meer veel. Of hommels
Hier ook, klote beestenquote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:13 schreef Isdatzo het volgende:
Ondanks de strakke horrenroutine in huize Isdatzo heb ik er de afgelopen dagen toch een aantal te pakken gekregen, en - helaas - ook andersom.
Ik neuk regengevende bloedbakken de moeder.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:34 schreef Isengrimus het volgende:
Zet maar een paar emmers water in je tuin of op je balkon. Je vriendjes zullen je dankbaar zijn en je weer verwennen.....
Dat maakt ze insectenquote:Op zondag 26 juli 2026 16:34 schreef spapaars het volgende:
Waarom hebben al die vliegende insecten 6 poten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |