mooie dag om daar te tanken en shag te halen @Haagsquote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
Harmonie gaat voor donderdag 14 uur al voor 38 graden hier. Net over de grens zie ik al 40ers staan![]()
![]()
Die zal nog wel wat oplopen de rest van de middag.
Ventilator leven , die vind je nog in de ergste krotten.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Hooguit de elite, het klootjesvolk woont in krakkemikkige krotwoningen. Al zullen die wel lekker ventileren.
Zon was hier afwisselend aanwezig. Valse start van de dag voor wat de oplopende temperaturen betreft. Nu is het strakblauw, dus zal wel weer de lucht inschieten.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:32 schreef Nattekat het volgende:
De Bilt is nu de warmste plek in Nederland. Hiervoor was het Gilze, aan het begin van de middag Rotterdam en vanochtend Maastricht.
Best spannend wie er vandaag gaat winnen.
Dit vraagt om een foto @dick_laurentquote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dadelijk de kleine even met de kruiwagen vol water uit school halen.
Er zullen wel wat records sneuvelen her en derquote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
Harmonie gaat voor donderdag 14 uur al voor 38 graden hier. Net over de grens zie ik al 40ers staan![]()
![]()
Die zal nog wel wat oplopen de rest van de middag.
Koelvesten werken niet meerquote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik heb nog best goede zin vandaag. De ochtend was redelijk lekker en dat heeft zo zijn effect op mijn humeur mbt het weer. Verder nog amper buiten geweest, dus niks te klagen vooralsnog hier.
Buiten dan die graftyfushitte die me al een week veel te veel binnen laat zijn![]()
Opbokken ermee
Heb ik datquote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:32 schreef Nattekat het volgende:
De Bilt is nu de warmste plek in Nederland. Hiervoor was het Gilze, aan het begin van de middag Rotterdam en vanochtend Maastricht.
@SpeedyGJ mag ik bij jouquote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:35 schreef Scjvb het volgende:
De Bilt: momenteel 28, vrijdag zo rond deze tijd 38, als dit tenminste daadwerkelijk gaat uitkomen!
quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit vraagt om een foto @:dick_laurent
Misschien doet zelfs Hoek van Holland even mee. Moet altijd een beetje lachen als ik die plek zie staan maar ze komen zeker wel eens als winnaar uit de bus.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:32 schreef Nattekat het volgende:
Niet iedereen heeft een groot buitenzwembad in de tuin. Verschil moet er zijnquote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hmm, ik zwem ook (altijd al) erg veel en ik vind het heerlijk om in het grote buitenzwembad heen te zwemmen terwijl je door de schittering van de zon heenglijdt. In de winter en herfst is dat toch stukken minder.![]()
[ afbeelding ]
Voor mij is dat ook een kwartier fietsen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een groot buitenzwembad in de tuin. Verschil moet er zijn
Zwemmen tussen het plebsquote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Voor mij is dat ook een kwartier fietsen.
Dat is wel een hele grote tuin 😱quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Voor mij is dat ook een kwartier fietsen.
Dat weet ik ook nog wel. Ik had toen een relatie met iemand die precies in dat gebied woonde (Someren) en kwam daar vlak na de supercell aan met mijn auto. Het leek wel een oorlogsgebied. Bij alle auto’s die buiten stonden lagen de ruiten eruit. Grote takken en allemaal dode vogels op het fietspad. Dakpannen en stucwerk dat kapot was op de huizen. En natuurlijk de kassen die verwoest waren.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:49 schreef DemonRage het volgende:
Vandaag is het precies 10 jaar geleden dat er een enorme supercell over het zuid-oosten van Brabant trok, waar vooral ten zuiden en zuid-oosten van Eindhoven behoorlijk wat schade gemeld werd door grote hagelstenen.
Ik kan me die dag nog goed herinneren. Het was toen smerig warm met een temperatuur van zo'n 32°C en dauwpunten boven de 20°C. Een maat van mij belde nog om te vragen om een rondje te gaan fietsen, maar daar vond ik het echt geen weer voor en ik zag op de neerslagradar de eerste buien al opdoemen. In de loop van de avond kwam er een bui aan met constant gerommel en heel veel geflits. Er viel bij mij weliswaar voornamelijk veel regen uit, maar slechts een km of 10 naar het zuiden was het grote hagel. Op de radar zag die bui er monsterlijk uit.
Hier is een verslag van het KNMI:
https://www.knmi.nl/kenni(...)23-juni-vol-extremen
Of wat dacht je van steden als Doha en Dubai. Daar aan de persian gulf heb je gewoon in july/august hoog in de 40 graden i.c.m. enorm hoge luchtvochtigheid. Ook s'nachts geen enkele verlichting aangezien het alsnog minimaal 30 graden blijft met diezelfde enorm hoge luchtvochtigheid.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:07 schreef Elan het volgende:
[..]
50 graden![]()
Toch lijkt me dat minder erg dan pak hem beet Singapore of elders in ZO Azië met die absurde luchtvochtigheid er bij.
Ja dat dus, nou mij niet bellen, ooit in Vietnam geweest in een hotelkamer met airco die het niet deed en kon niet omgeboekt worden. Na 2 nachten zonder slaap bij 28 graden en 90% luchtvochtigheid hebben we vrijwillig een ander hotel geboekt geheel op eigen kosten.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of wat dacht je van steden als Doha en Dubai. Daar aan de persian gulf heb je gewoon in july/august hoog in de 40 graden i.c.m. enorm hoge luchtvochtigheid. Ook s'nachts geen enkele verlichting aangezien het alsnog minimaal 30 graden blijft met diezelfde enorm hoge luchtvochtigheid.
Mensen bewegen zichzelf daar letterlijk van aircoplek naar aircoplek. Behalve de arme immigrant workers, vaak uit India/Bangladesh etc.... die mogen zich letterlijk buiten doodwerken in die hitte.
Hier zwembad eigenaar. In ieder geval hier kan ik melden dat overdag zwemmen eigenlijk nauwelijks gebeurd nu. Ten eerste omdat die loeiharde zon dan alsnog gewoon op je fikt terwijl je in het water zit.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als ik geld genoeg had gehad voor een serieus zwembad thuis zou ik daar echt minstens 6 uur per dag in liggen op dit soort dagen denk ik ja, dat is wel goddelijk natuurlijk.
Hoewel ik er dan denk ik ook een soort grote parasol overheen zou laten maken voor het ultieme genot, alleen is het lichtspel dan minder
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |