Onder een plat dak bij een flat hier, wordt ook snel warm. Ik heb dit soort dingen aan de buitenkant opgehangen met zuignap want in huurwoning mag je niet boren voor zonnewering. Mobiele airco met slang naar buiten want gewone airco installeren mag niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Lakens voor het raam scheelt aanzienlijk. Aan de buitenzijde welteverstaan. Gewoon improviseren.
Waar heb je die dingen gekocht en voor hoeveel?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Onder een plat dak bij een flat hier, wordt ook snel warm. Ik heb dit soort dingen aan de buitenkant opgehangen met zuignap want in huurwoning mag je niet boren voor zonnewering. Mobiele airco met slang naar buiten want gewone airco installeren mag niet.
[ afbeelding ]
Ja daar heb ik ook eens naar gekeken. Maar ik kan er niet bij om aan de buitenkant te hangenquote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Onder een plat dak bij een flat hier, wordt ook snel warm. Ik heb dit soort dingen aan de buitenkant opgehangen met zuignap want in huurwoning mag je niet boren voor zonnewering. Mobiele airco met slang naar buiten want gewone airco installeren mag niet.
[ afbeelding ]
Ik heb het hier bestelt gewoon op bol. Mijn ramen komen bijna overheen met een van deze standaard maten. Ik mis nog 10 cm aan de bovenkant, maar op maat maken was zo 150 per lap, en dan had ik er 6 nodig, dat vond ik te veel geld daarvoor. En daar staat vrijwel echt nooit zon op die bovenste 10 cm omdat er een 20 cm afdakje boven de ramen zit aan de buitenkant.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Waar heb je die dingen gekocht en voor hoeveel?
Handig voor bij mijn ouders.
Nee, ze horen wel aan de buitenkant, ik kan gelukkig aan de buitenkant bij al mijn grote ramen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja daar heb ik ook eens naar gekeken. Maar ik kan er niet bij om aan de buitenkant te hangenEn vanuit binnen schijnt het niet zo goed te werken las ik?
Mazzelaar!!!! Groot raam op zuiden is 's winters fijn maar in de zomer pure kutquote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, ze horen wel aan de buitenkant, ik kan gelukkig aan de buitenkant bij al mijn grote ramen.
Ik heb recent een gekocht, weliswaar voor de woonkamer omdat ik daar meest verblijf.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:19 schreef Discombobulate het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met een mobiele airco? Is daarbij een grens van lekker koel slapen of iets beter slapen omdat er 2-3 graden van af zijn inclusief lawaai?
Zal blij zijn als het weekend voorbij is.quote:
Mijn mobiele airco is 10000 BTU, heb ik gekocht toen de 40 graden op de weerkaarten kwam in 2019 voor denk ik 900 euro ofzo en die koelt prima mijn slaapkamer, maar voor woonkamer duurt het best lang. Ik vind meest belangrijk om goed te kunnen slapen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb recent een gekocht, weliswaar voor de woonkamer omdat ik daar meest verblijf.
En kan het absoluut aanraden.
Sowieso blaast ie echte koude lucht, dat is één.
Maar wat het belangrijkste is, en ik verbaasde mij erover hoe snel dat ging, de ruimte voelt al vrij snel koel aan.
Toen ik hem in gebruik nam was het 27 of 28 in de woonkamer en na een kwartier of zo liep ik even naar de achterkamer waar het bloedheet was, en bij terugkomst in de woonkamer voelde al koeler aan, ondanks dat de thermostaat nog dezelfde temperatuur aan gaf.
Zet ik hem wat langer uit stijgt de temperatuur wel weer, maar tot op heden niet hoger dan 26.
Zonder airco zou het nu 30 graden zijn.
Momenteel 23,5
Reken wel goed uit wat de oppervlakte én de inhoud in kubieke meters is van de ruimte, en kijk welke BTU waarde daarbij hoort.
Die van 7000 en 9000 BTU zijn vrij goedkoop, maar alleen geschikt voor kleine kamers.
Zet je die in een grotere kamer, dan heeft ie te weinig koelvermogen om echt verschil te maken.
Die van mij is 12000 BTU.
Ben ik deze dagen ook mee bezig, waarschijnlijk morgen bestellenquote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:57 schreef minthy het volgende:
Hier ook van die doeken met zuignappen op het raam, geniaal! Grote lellen van ramen en zonwering kost een duit. Dit was fors goedkoper en ook effectief. Hangt voor het 2e jaar hier, blijft goed zitten![]()
Wij hebben die van Sun Eclipse.
#nospon
Je hebt tegenwoordig ook mobiele splitunits, werkt vele malen effectiever en vreet aanzienlijk minder stroom en maken amper lawaai. Is wel iets duurder maar zou ik eerder daarvoor kiezen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:19 schreef Discombobulate het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met een mobiele airco? Is daarbij een grens van lekker koel slapen of iets beter slapen omdat er 2-3 graden van af zijn inclusief lawaai?
Hier hangen ze in de woonkamer op de oostkant, gisteren toevallig ook opgemeten en besteld voor de keukenramen aan die kant. De mobiele site vonden wij niet zo handig werkenquote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ben ik deze dagen ook mee bezig, waarschijnlijk morgen bestellen![]()
Moesten nog even goed opmeten ivm neuslatten enzo maar ik ben benieuwd (uiteraard nog niet voor deze week).
Inmiddels is het bijna onder de 26, kan ik alles open zetten, niet dat er ook maar een zuchtje wind te bekennen isquote:
Ja. Gisteravond waaide het nog lekker. Nu heeft het amper nutquote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:27 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Inmiddels is het bijna onder de 26, kan ik alles open zetten, niet dat er ook maar een zuchtje wind te bekennen is
Link doet het nietquote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb het hier bestelt gewoon op bol. Mijn ramen komen bijna overheen met een van deze standaard maten. Ik mis nog 10 cm aan de bovenkant, maar op maat maken was zo 150 per lap, en dan had ik er 6 nodig, dat vond ik te veel geld daarvoor. En daar staat vrijwel echt nooit zon op die bovenste 10 cm omdat er een 20 cm afdakje boven de ramen zit aan de buitenkant.
https://www.bol.com/nl/nl(...)ek/9300000233566051/
Och scheelt maar 10 gradenquote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier morgenochtend 15/16 graden![]()
Donderdag inmiddels ook wat minder geworden, van 25 naar 24 graden![]()
![]()
Ja ok bedanktquote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:59 schreef PSVCL het volgende:
mensen uit de ranstad en westen moeten zich niet zo aanstellen, daar is het heerlijk weer met 30 graden.
in het zuiden (eindhoven zoals altijd het warmst) wordt het 38 graden de komende dagen en was het 35 de laatste paar dagen, ook heerlijk btw. niet zo aanstellen en genieten van de zon
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |