quote:Afgevallen Frans Duijts voelt zich nog steeds zwaar: 'Het beeld blijft'
Frans Duijts (47) heeft, ondanks dat hij tientallen kilo's is afgevallen, nog steeds het zelfbeeld dat hij nog heel zwaar is. "Ik voel me nog steeds 140 kilo", zei de zanger vrijdag in 'Shownieuws' op SBS6.
Frans zegt nu zo rond de 95 kilo te wegen. Hij deed dat door 'iets minder te eten, iets minder te drinken en iets meer te sporten'. Tegelijkertijd wil hij 'wel blijven genieten van het leven'. "Want dat vind ik het belangrijkste. Als je nu zegt: dit mag ik niet en dit mag ik niet, dan wil ik het juist."
De zanger eet nu niet meer een hele plank bitterballen leeg maar neemt er twee of maximaal drie en in plaats van een hele zak chips houdt hij het bij een bakje. "Maar het beeld blijft wel: ik ben nog steeds groot. Ondanks dat ik me nooit echt supergroot heb gevoeld", aldus Frans. Heel snel zal hij niet zeggen dat hij er goed uitziet. "Dat vind ik wel lastig om te zeggen, maar ik voel me wel heel lekker."
Nooit de 140 kilo aantikken zou nog uitstekender zijn, en dat doen de meeste mensenquote:Op zondag 21 juni 2026 10:43 schreef heywoodu het volgende:
Van 140 naar 95 is wel uitstekend gedaan, overigens.
Simpelweg stellen dat iemand nog steeds overgewicht heeft, is niet onaardig.quote:Op zondag 21 juni 2026 11:52 schreef Koekoekmakto het volgende:
Doorgaan met fatshamen na een redelijk geslaagde afvalpoging is onaardig.
Maar jij stelt niet simpelweg. Die poppetjes met die hamer suggereren dat hij gestoord is.quote:Op zondag 21 juni 2026 12:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Simpelweg stellen dat iemand nog steeds overgewicht heeft, is niet onaardig.
Vooral een beetje delusional, want zijn idee dat hij zich nog zwaar voelt, klopt fysiek ook gewoon.quote:Op zondag 21 juni 2026 12:14 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Maar jij stelt niet simpelweg. Die poppetjes met die hamer suggereren dat hij gestoord is.
En enorme gezondheidswinst! BMI is ook maar een getal.quote:Op zondag 21 juni 2026 10:43 schreef heywoodu het volgende:
Van 140 naar 95 is wel uitstekend gedaan, overigens.
En jij bent perfect? Deze man heeft een fantastische prestatie geleverd. Is er eerlijk over. Wat dacht je toen je dit topic op deze manier opende?quote:Op zondag 21 juni 2026 12:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Vooral een beetje delusional, want zijn idee dat hij zich nog zwaar voelt, klopt fysiek ook gewoon.
Dit is een beetje alsof iemand met obesitas stelt dat ze zich nog te dik voelt... ja, dat is ook zo.
Maar de aandacht ligt iig niet op de eerste 40 kilo die weg zijn weggewerkt. En van 95 naar 85 gaan kost nu eenmaal de meeste moeite. Die laatste kilo's net voorbij een gezond gewicht zijn de zwaarste.quote:Op zondag 21 juni 2026 12:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Vooral een beetje delusional, want zijn idee dat hij zich nog zwaar voelt, klopt fysiek ook gewoon.
Dit is een beetje alsof iemand met obesitas stelt dat ze zich nog te dik voelt... ja, dat is ook zo.
Wie heeft het over absolute perfectie?quote:Op zondag 21 juni 2026 12:45 schreef Ole het volgende:
[..]
En jij bent perfect? Deze man heeft een fantastische prestatie geleverd. Is er eerlijk over. Wat dacht je toen je dit topic op deze manier opende?
Je krijgt een flinke backfire. En terecht.
Minder kcal eten dan dat je verbruikt is geen grote moeite. Gewoon natuurwetten.quote:Op zondag 21 juni 2026 12:46 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Maar de aandacht ligt iig niet op de eerste 40 kilo die weg zijn weggewerkt. En van 95 naar 85 gaan kost nu eenmaal de meeste moeite. Die laatste kilo's net voorbij een gezond gewicht zijn de zwaarste.
Dat maakt ook niet uit. Ben voor veel minder een fatshamer genoemd, inclusief stellen dat obesitas een keuze is.quote:Glas halfvol/halfleeg vraagstuk eerder. Voor mij ben je een fatshamer.
Aha, een stukje jaloezie. U zoekt naar een schouderklopje.quote:Op zondag 21 juni 2026 12:53 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nooit 140 kilo worden is een veel knappere prestatie.
quote:Op zondag 21 juni 2026 12:56 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Minder kcal eten dan dat je consumeert
Had beter 'verbruikt' kunnen staan.quote:Op zondag 21 juni 2026 13:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]Heb je een beroerte of wat gaat er hier mis
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |