Wat betekend die blauwe? Woensdag 1/7 16 graden? Dat zou zo'n groot genot zijn. Of werkt het zo niet?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 21:35 schreef 12Beaufort het volgende:
Wat een pluim![]()
De kans op een hittegolf is weer groter.
[ afbeelding ]
Dat is kinderspel met wat we richting eind van de week gaan krijgen.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:06 schreef Arcee het volgende:
De mogelijke landelijke hittegolf van juni 2026.
29.6 18-06-2026
33.4 19-06-2026
28.4 20-06-2026
28.4 21-06-2026
Max. temperaturen De Bilt.
Controlerun. Zou er geen waarde aan hechten. Beter kijk je naar de gemiddeldes en meer dan 1 week vooruit is ook vrij zinloos. Hooguit om een trend te zien.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat betekend die blauwe? Woensdag 1/7 16 graden? Dat zou zo'n groot genot zijn. Of werkt het zo niet?
Klopt, maar het hoort wél bij de eventueel aanstaande hittegolf.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat is kinderspel met wat we richting eind van de week gaan krijgen.
Staatje?quote:
Dat is de controle lijn. Die 16/17 graden gaat niet uitkomen.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat betekend die blauwe? Woensdag 1/7 16 graden? Dat zou zo'n groot genot zijn. Of werkt het zo niet?
Zo heeft de waddeneilanden nooit een hittegolf. Uit mijn hoofd is het daar nog maar 1 keer tot een officiële gekomen. Dan zou je de criteria per regio moeten veranderen. Het zuiden wat omhoog, want daar halen ze elk jaar wel een hittegolf en het noorden wat omlaag, want daar is een hittegolf nogal moeilijk om te halen. Al is onder deze omstandigheden een hittegolf nog steeds mogelijk op de Wadden.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
Altijd zo vreemd dat we over een landelijke hittegolf spreken als De Bilt dat aantikt.
Er zijn dan locaties waar het niet gebeurd is. En er zijn al locaties die tot een hoopje as zijn gereduceerd.
In het kader van hittegolven zou ik de term 'landelijk' afschaffen. Het zegt eigenlijk niet zoveel.
Nouja, je hoeft niet de criteria aan te passen. Het gaat er niet om dat iedereen om en nabij hetzelfde aantal hittegolven heeft. Dat er in het zuiden meer hittegolven zijn dan in het noorden is helemaal oke. De criteria zijn wat mij betreft dan ook prima, maar ik vind het gewoon vreemd dat je donderdag dan overal leest: Nederland heeft een hittegolf.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:14 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Zo heeft de waddeneilanden nooit een hittegolf. Uit mijn hoofd is het daar nog maar 1 keer tot een officiële gekomen. Dan zou je de criteria per regio moeten veranderen. Het zuiden wat omhoog, want daar halen ze elk jaar wel een hittegolf en het noorden wat omlaag, want daar is een hittegolf nogal moeilijk om te halen. Al is onder deze omstandigheden een hittegolf nog steeds mogelijk op de Wadden.
Jawel is te hoog voor b.v. de waddeneilanden. In andere landen hebben ze hele andere criteria voor hittegolven....dat zou je hier ook kunnen doen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nouja, je hoeft niet de criteria aan te passen. Het gaat er niet om dat iedereen om en nabij hetzelfde aantal hittegolven heeft. Dat er in het zuiden meer hittegolven zijn dan in het noorden is helemaal oke. De criteria zijn wat mij betreft dan ook prima, maar ik vind het gewoon vreemd dat je donderdag dan overal leest: Nederland heeft een hittegolf.
Hier in het zuiden is die al lang bereikt en op de wadden gaan ze het misschien niet eens halen. De term landelijk vind ik daarom wat misleidend.
Je kunt wel 'landelijk' bijvoorbeeld een zonnig of natte maand hebben. Dat wordt op diverse stations verspreid over het land gemeten en daarvan het gemiddelde genomen. Dan kan het lokaal afwijken, maar regionaal en landelijk heb je dan best een prima beeld.
Bij de 'landelijke' hittegolf telt alleen wat De Bilt doet.
quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
op de wadden gaan ze het misschien niet eens halen.
Mja ik zou niet in één land meerdere criteria gaan hanteren. Toch prima als ze nooit een hittegolf hebben op de wadden. En soms eentje in het midden en regelmatig in het zuiden.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:54 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Jawel is te hoog voor b.v. de waddeneilanden. In andere landen hebben ze hele andere criteria voor hittegolven....dat zou je hier ook kunnen doen.
Kan echt niet wachten tot volgende week zeg.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 09:38 schreef 12Beaufort het volgende:
Donderdag is de hittegolf een feit.
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |