abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221111320
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:35 schreef 12Beaufort het volgende:
Wat een pluim :+
De kans op een hittegolf is weer groter.

[ afbeelding ]
Wat betekend die blauwe? Woensdag 1/7 16 graden? Dat zou zo'n groot genot zijn. Of werkt het zo niet?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221111346
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:06 schreef Arcee het volgende:
De mogelijke landelijke hittegolf van juni 2026. 8-)

29.6 18-06-2026
33.4 19-06-2026
28.4 20-06-2026
28.4 21-06-2026

Max. temperaturen De Bilt.
Dat is kinderspel met wat we richting eind van de week gaan krijgen.
pi_221111464
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat betekend die blauwe? Woensdag 1/7 16 graden? Dat zou zo'n groot genot zijn. Of werkt het zo niet?
Controlerun. Zou er geen waarde aan hechten. Beter kijk je naar de gemiddeldes en meer dan 1 week vooruit is ook vrij zinloos. Hooguit om een trend te zien.

De trend is dat de temperatuur daalt na 28 juni. Maar of dat richting 20, 24 of 28 graden gaat zijn, zien we over een halve week wel weer.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 juni 2026 @ 20:53:17 #29
862 Arcee
Look closer
pi_221111756
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:02 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat is kinderspel met wat we richting eind van de week gaan krijgen.
Klopt, maar het hoort wél bij de eventueel aanstaande hittegolf. 8-)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_221112088
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:09 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dat staatje :?
Staatje?
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat betekend die blauwe? Woensdag 1/7 16 graden? Dat zou zo'n groot genot zijn. Of werkt het zo niet?
Dat is de controle lijn. Die 16/17 graden gaat niet uitkomen.

https://www.knmi.nl/kenni(...)pluim-en-expertpluim
v
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 juni 2026 @ 19:39:45 #31
862 Arcee
Look closer
pi_221120707
De mogelijke landelijke hittegolf van juni 2026. 8-)

29.6 18-06-2026
33.4 19-06-2026
28.4 20-06-2026
28.4 21-06-2026
26.7 22-06-2026

Max. temperaturen De Bilt.

Bescheiden temperatuur vandaag, maar vanaf morgen en zeker vanaf woensdag gaan we echte hittegolftemps noteren. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_221124410
Donderdag is de hittegolf een feit.

v
pi_221125418
Altijd zo vreemd dat we over een landelijke hittegolf spreken als De Bilt dat aantikt.

Er zijn dan locaties waar het niet gebeurd is. En er zijn al locaties die tot een hoopje as zijn gereduceerd.

In het kader van hittegolven zou ik de term 'landelijk' afschaffen. Het zegt eigenlijk niet zoveel.
pi_221126626
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
Altijd zo vreemd dat we over een landelijke hittegolf spreken als De Bilt dat aantikt.

Er zijn dan locaties waar het niet gebeurd is. En er zijn al locaties die tot een hoopje as zijn gereduceerd.

In het kader van hittegolven zou ik de term 'landelijk' afschaffen. Het zegt eigenlijk niet zoveel.
Zo heeft de waddeneilanden nooit een hittegolf. Uit mijn hoofd is het daar nog maar 1 keer tot een officiële gekomen. Dan zou je de criteria per regio moeten veranderen. Het zuiden wat omhoog, want daar halen ze elk jaar wel een hittegolf en het noorden wat omlaag, want daar is een hittegolf nogal moeilijk om te halen. Al is onder deze omstandigheden een hittegolf nog steeds mogelijk op de Wadden.
v
pi_221127214
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:14 schreef 12Beaufort het volgende:

[..]
Zo heeft de waddeneilanden nooit een hittegolf. Uit mijn hoofd is het daar nog maar 1 keer tot een officiële gekomen. Dan zou je de criteria per regio moeten veranderen. Het zuiden wat omhoog, want daar halen ze elk jaar wel een hittegolf en het noorden wat omlaag, want daar is een hittegolf nogal moeilijk om te halen. Al is onder deze omstandigheden een hittegolf nog steeds mogelijk op de Wadden.
Nouja, je hoeft niet de criteria aan te passen. Het gaat er niet om dat iedereen om en nabij hetzelfde aantal hittegolven heeft. Dat er in het zuiden meer hittegolven zijn dan in het noorden is helemaal oke. De criteria zijn wat mij betreft dan ook prima, maar ik vind het gewoon vreemd dat je donderdag dan overal leest: Nederland heeft een hittegolf.

Hier in het zuiden is die al lang bereikt en op de wadden gaan ze het misschien niet eens halen. De term landelijk vind ik daarom wat misleidend.

Je kunt wel 'landelijk' bijvoorbeeld een zonnig of natte maand hebben. Dat wordt op diverse stations verspreid over het land gemeten en daarvan het gemiddelde genomen. Dan kan het lokaal afwijken, maar regionaal en landelijk heb je dan best een prima beeld.

Bij de 'landelijke' hittegolf telt alleen wat De Bilt doet.
pi_221128194
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 14:17 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Nouja, je hoeft niet de criteria aan te passen. Het gaat er niet om dat iedereen om en nabij hetzelfde aantal hittegolven heeft. Dat er in het zuiden meer hittegolven zijn dan in het noorden is helemaal oke. De criteria zijn wat mij betreft dan ook prima, maar ik vind het gewoon vreemd dat je donderdag dan overal leest: Nederland heeft een hittegolf.

Hier in het zuiden is die al lang bereikt en op de wadden gaan ze het misschien niet eens halen. De term landelijk vind ik daarom wat misleidend.

Je kunt wel 'landelijk' bijvoorbeeld een zonnig of natte maand hebben. Dat wordt op diverse stations verspreid over het land gemeten en daarvan het gemiddelde genomen. Dan kan het lokaal afwijken, maar regionaal en landelijk heb je dan best een prima beeld.

Bij de 'landelijke' hittegolf telt alleen wat De Bilt doet.
Jawel is te hoog voor b.v. de waddeneilanden. In andere landen hebben ze hele andere criteria voor hittegolven....dat zou je hier ook kunnen doen.
v
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2026 @ 17:16:29 #37
862 Arcee
Look closer
pi_221128317
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 14:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
op de wadden gaan ze het misschien niet eens halen.


Misschien? ;)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_221128771
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 17:16 schreef Arcee het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Misschien? ;)
Ik vertrek nu nog :P
pi_221128783
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:54 schreef 12Beaufort het volgende:

[..]
Jawel is te hoog voor b.v. de waddeneilanden. In andere landen hebben ze hele andere criteria voor hittegolven....dat zou je hier ook kunnen doen.
Mja ik zou niet in één land meerdere criteria gaan hanteren. Toch prima als ze nooit een hittegolf hebben op de wadden. En soms eentje in het midden en regelmatig in het zuiden.

Waarom zou je de criteria aanpassen per regio in ons land? Alleen maarbom te kunnen zeggen dat ze ook in Regio x een hittegolf hebben. Maar wel een met andere criteria dan in Regio Y of Regio Z.
Dat gaat heel erg verwarrend worden.
pi_221129802
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 09:38 schreef 12Beaufort het volgende:
Donderdag is de hittegolf een feit.

[ afbeelding ]
Kan echt niet wachten tot volgende week zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2026 @ 20:06:35 #41
862 Arcee
Look closer
pi_221130140
De mogelijke landelijke hittegolf van juni 2026. 8-)

29.6 18-06-2026
33.4 19-06-2026
28.4 20-06-2026
28.4 21-06-2026
26.7 22-06-2026
29.0 23-06-2026

Max. temperaturen De Bilt.

Weer geen 30 graden. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')