Ik moet altijd een beetje melk drinken 's avonds voor het slapen gaan en soms ook overdag anders krijg ik last van maagzuur.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:52 schreef junkiesietze het volgende:
gewoon een tijdje geen melk drinken?
Nou... zelfs al over de grens met België is er geen lekkere melk meer te vinden.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:00 schreef kwiwi het volgende:
Met veel koelelementen in een electrische koelbox gooien.
Maar waar ga je in hemelsnaam heen dat er geen betere melk is dan de halfvolle van de AH?Dat is meer water met een licht smaakje.
Koelbox heb ik niet alleen koeltas, maar als ik gewoon airco in de auto aanzet altijd dan valt t toch wel mee?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:00 schreef kwiwi het volgende:
Die koelelementen blijven toch niet bevroren dan?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:00 schreef kwiwi het volgende:
Maar waar ga je in hemelsnaam heen dat er geen betere melk is dan de halfvolle van de AH?Dat is meer water met een licht smaakje.
Echt niet dat smaakt altijd anders en hartstikke goorquote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:03 schreef gianni61 het volgende:
elk land dat je binnen 8 uur rijden kan bereiken heeft gewoon een lidl of aldi waar je exact dezelfde halfvolle melk kan kopen.
Rollins?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:03 schreef incel het volgende:
Ik hou gewoon alleen van die normale/populaire halfvolle die in die rollins zit
Ik vind dat anders net zo'n verhaal van "Nee ik lust geen Coca Cola je moet die europshopper hebben dat is echt cola voor de fijnproever" kom op je weet zelf wel wat de populairste is dat zal wel een reden hebben het is gewoon de beste
[..]
Koelbox heb ik niet alleen koeltas, maar als ik gewoon airco in de auto aanzet altijd dan valt t toch wel mee?
die metalen rekken waar paar honderd van die melk dingen in staan dat heten toch roll-ins of zoquote:
Nee.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:03 schreef incel het volgende:
Ik hou gewoon alleen van die normale/populaire halfvolle die in die rollins zit
Ik vind dat anders net zo'n verhaal van "Nee ik lust geen Coca Cola je moet die europshopper hebben dat is echt cola voor de fijnproever" kom op je weet zelf wel wat de populairste is dat zal wel een reden hebben het is gewoon de beste
[..]
Koelbox heb ik niet alleen koeltas, maar als ik gewoon airco in de auto aanzet altijd dan valt t toch wel mee?
Het gaat om de verpakking. Niet over de winkelstelling.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:04 schreef incel het volgende:
[..]
die metalen rekken waar paar honderd van die melk dingen in staan dat heten toch roll-ins of zo
neem gewoon wat rennies meequote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:53 schreef incel het volgende:
[..]
Ik moet altijd een beetje melk drinken 's avonds voor het slapen gaan en soms ook overdag anders krijg ik last van maagzuur.
Volgens mij krijg je dan brokken. En doe je dat dan allemaal in je auto?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:05 schreef incel het volgende:
[..]
Maar als ik die melk dan invries of zo? Want dat vroeg ik ook nog
En dan lekker de airco op de vriesstand.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:05 schreef incel het volgende:
[..]
Maar als ik die melk dan invries of zo? Want dat vroeg ik ook nog
Als ik het lekker vind om af en toe melk te drinken moet ik dat toch zelf weten? Jij gaat op zoek naar problemen die er niet zijn.quote:
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:09 schreef incel het volgende:
Ok dan denk ik gewoon eerst een uurtje in de vriezer voor vertrek en dan gewoon in koeltas met allemaal bevroren koelelementen eromheen en dan die tas zo veel mogelijk dicht houden en uit de zon houden of zo
Natuurlijk niet. Ooit eens melk gehad in België?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:03 schreef gianni61 het volgende:
elk land dat je binnen 8 uur rijden kan bereiken heeft gewoon een lidl of aldi waar je exact dezelfde halfvolle melk kan kopen.
Spaanse melk is pas goorquote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:10 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Ooit eens melk gehad in België?
Ik probeer je te weerhouden dat je ziek word. wie gaat er nou met 30graden buiten proberen melk goed te houden op een lange autoreis?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:08 schreef incel het volgende:
[..]
Als ik het lekker vind om af en toe melk te drinken moet ik dat toch zelf weten? Jij gaat op zoek naar problemen die er niet zijn.
Nee in de auto, met airco aan, in een koeltas, in de schaduw, terwijl er koelelementen omheen liggen en de tas zo veel mogelijk dicht wordt gehoudenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:13 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Ik probeer je te weerhouden dat je ziek word. wie gaat er nou met 30graden buiten proberen melk goed te houden op een lange autoreis?
In een elektrische koelbox is dat prima te doen. Wij nemen ook kaas mee in de koelbox als we naar frankrijk toe gaan.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:13 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Ik probeer je te weerhouden dat je ziek word. wie gaat er nou met 30graden buiten proberen melk goed te houden op een lange autoreis?
Dit is serieus bedoeld. Anders moet je een heel pak ontdooien.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Je kunt het proberen: blokjes melk invriezen thuis.
Ahh, als het geen koelbox is, moet je er wel echt veel koelelementen in stoppen. Ga echt uit van minimaal het dubbele aan koelelementen dan melk.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:14 schreef incel het volgende:
[..]
Nee in de auto, met airco aan, in een koeltas, in de schaduw, terwijl er koelelementen omheen liggen en de tas zo veel mogelijk dicht wordt gehouden
Is het dan alsnog niet te doen? Moet ik echt een koelbox kopen naja kan misschien wel bij action zo'n 12v ding
Ik heb een koelrugzak van de action met van dat zilvere shit aan de binnenkant bedoel je dat dat niet zo goed werkt als een koelbox?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:16 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ahh, als het geen koelbox is, moet je er wel echt veel koelelementen in stoppen. Ga echt uit van minimaal het dubbele aan koelelementen dan melk.
En de melk ook goed koelen voordat je ze in de tas stopt zodat de koelementen niet meteen wat smelten.
ja, vaak zat.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:10 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Ooit eens melk gehad in België?
Nee maar met een electrische koelbox komt het dan nog wel koud aan. Doe dit vaker met 8-9u rijden in de zomer. Neem meestal vlaai en vla mee naar huisquote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die koelelementen blijven toch niet bevroren dan?
Ja, die houden spullen langer koel, maar zonder actieve koeling zoals een elektra koelbox, moet je veel koelelementen gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:17 schreef incel het volgende:
[..]
Ik heb een koelrugzak van de action met van dat zilvere shit aan de binnenkant bedoel je dat dat niet zo goed werkt als een koelbox?
Je zou ook nog 2 1.5 literflessen met water kunnen invriezen en die er dan ook bij in voor de zekerheid.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:14 schreef incel het volgende:
[..]
Nee in de auto, met airco aan, in een koeltas, in de schaduw, terwijl er koelelementen omheen liggen en de tas zo veel mogelijk dicht wordt gehouden
Is het dan alsnog niet te doen? Moet ik echt een koelbox kopen naja kan misschien wel bij action zo'n 12v ding
ik heb ook wel eens een vlaai ingevroren en als koelelement gebruiktquote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee maar met een electrische koelbox komt het dan nog wel koud aan. Doe dit vaker met 8-9u rijden in de zomer. Neem meestal vlaai en vla mee naar huis
Werkt zo'n 12volt sigaretten koelbox van de action echt om shit koud te houden dan? Ik dacht dat er alleen een ventilator op zat of zo en dat het zelfde is als een koeltas met koelelementen erin.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:20 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja, die houden spullen langer koel, maar zonder actieve koeling zoals een elektra koelbox, moet je veel koelelementen gaan gebruiken.
Het liefst met droog ijs i.p.v. koelelementen, dan heb je minder nodig. Geen idee waarnje woont, maar hier in Rotterdam betaal je 5~ euro per kilo droog ijs.
Ja dat is ook een plan wilde ik sowieso meenemen omdat het daar tering warm is en we gaan 2 dagen naar een pretpark dus ik dacht ik neem die koelrugzak mee en gooi er bevroren water in om af en toe uit te drinken als t langzaam ontdooit heb je er van dat ijs in dat is chillquote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Je zou ook nog 2 1.5 literflessen met water kunnen invriezen en die er dan ook bij in voor de zekerheid.
Geinig topic wel, wist nooit dat er verschil is tussen merken melk.
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:21 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik heb ook wel eens een vlaai ingevroren en als koelelement gebruikt
het was een reis van 2 uur, dus op plaats van bestemming konden we hem bijna aansnijdenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]en halverwege de reis had je geen koelelement meer?
![]()
Een wéreld van verschil. Drink eens halfvolle van de AH en volle van de boerderijwinkel. Er gaat een (melk)wereld voor je openquote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Je zou ook nog 2 1.5 literflessen met water kunnen invriezen en die er dan ook bij in voor de zekerheid.
Geinig topic wel, wist nooit dat er verschil is tussen merken melk.
Yep, werkt goed genoeg.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:21 schreef incel het volgende:
[..]
Werkt zo'n 12volt sigaretten koelbox van de action echt om shit koud te houden dan? Ik dacht dat er alleen een ventilator op zat of zo en dat het zelfde is als een koeltas met koelelementen erin.
Dus deze moet ik hebben? https://www.action.com/nl-nl/p/2552720/elektrische-koelbox/quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Yep, werkt goed genoeg.
De ventilator in zo'n koelbox is er alleen om de buitenkant koel te houden. De binnenkant blijft koud door afvoer van warme lucht waardoor t koud blijft.
Als je een koeltas hebt, gewoon droog ijs gebruiken vooor de zekerheid.
Ja geen idee. Ik drink geen melkquote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een wéreld van verschil. Drink eens halfvolle van de AH en volle van de boerderijwinkel. Er gaat een (melk)wereld voor je open
Goede timingquote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:23 schreef gianni61 het volgende:
[..]
het was een reis van 2 uur, dus op plaats van bestemming konden we hem bijna aansnijden
Dan blijft de grote melkwereld dichtquote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:25 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja geen idee. Ik drink geen melk
Lactose probleempje
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |